15.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Тема дня Ігротека: великодні ігри з крашанками
Заняття Малювання
Тема. Великодня писанка
Мета: збагачувати досвід дітей знаннями про звичаї та традиції українського народу – святкування свята Великодня; викликати у дітей бажання оздоблювати овальну форму – великодне яйце – писанку; учити ритмічно наносити візерунок (крапки, лінії, кільця) на тло предмета (яйце) нетрадиційним прийомом малювання – прийомом тампонування патичком; формувати вміння малювати по обмеженій поверхні, рівномірно розташовуючи різнокольорові крапки; закріплювати знання назв кольорів; розвивати творчу уяву, мислення; сприяти розвитку самостійності, зосередженості, виховувати бажання малювати.
Матеріал: паперові площинні овали-яйця, тоновані у різні пастельні тони; фарби; патички (гігієнічні палички); зразки візерунків на овалах-яйцях, серветки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
Вихователь демонструє дітям ляльку Оксанку.
— Хто сьогодні до нас завітав у гості?
— Привітаймося з Оксанкою.
Мовленнєва вправа «Добрий день»
Діти промовляють привітання до Оксанки.
Доброго ранку!
— Всіх ми вітаємо!
Доброго ранку друзям бажаємо!
Доброго ранку, Оксанко!
Доброго ранку, дітям усім!
— У що одягнута лялька Оксанка? (В український одяг)
— Наша лялька Оксанка одягнена в святковий український одяг: вишивану сорочку, спідничку, фартушок. На шиї в неї – намисто, а на голові – віночок з квітами та стрічками. Взута вона в червоні чобітки. Яка вона гарна!
— Послухайте вірш про Оксанку.
Це маленька українка,
В неї коси по колінця,
І спідничка-фалдованка,
І сорочка-вишиванка.
— Що принесла Оксанка в кошику? (Паску, яєчка-писанки)
— Так. Адже саме зараз в Україні святкують велике весняне свято – Великдень, печуть паски, фарбують крашанки, писанки.
ІІ. Мотивація
— Оксанка пропонує вам розмалювати писанки для її друзів – іграшок. Розмалюймо для них писанки.
ПИСАНКА
Розмалюю писанку, розмалюю,
Коника гривастого намалюю,
Розмалюю писанку, розмалюю,
Соловейчика-любчика намалюю.
Розмалюю писанку, розмалюю,
Рублену сопілочку намалюю,
А моя сопілочка буде грати,
Буде коник весело танцювати. (Т. Коломієць)
ІІІ. Продуктивна діяльність
Сідайте на стільчики за столи. Підготуймо наші пальчики до роботи.
Пальчикова гімнастика
Раз два, три, чотири, п’ять —
Вийшли пальці погулять.
Оцей пальчик — найсильніший,
Він найбільший, найтовстіший.
Вказівний палець для того,
Щоб показувать відоме.
Палець цей середнім зветься,
Він найдовший, як ведеться.
Оцей палець безім’яний,
Вередливий, неслухняний.
Ось мізинчик, хоч маленький,
Проте вдалий і спритненький.
— Візьміть до рук писанки, розгляньте їх.
ПИСАНКА
Гарна писанка у мене,
Мабуть, кращої нема.
Мама тільки помагала,
Малювала я сама.
Змалювала дрібно квіти,
Вісім хрестиків малих,
І дрібнесеньку ялинку,
Й поясочок поміж них…
Хоч не зразу змалювала,
Зіпсувала п’ять яєць —
Та як шосте закінчила,
Тато мовив: «Молодець!»
Я ту писанку для себе
Для зразочка залишу,
А для тата і для мами
Дві ще кращих напишу. (К. Перелісна)
— Як прикрашені писанки? Оберіть собі паперову форму, щоб нанести візерунок. Щоб ви хотіли намалювати на писанці?
Я нагадаю вам прийоми малювання патичком; ним набираєм фарбу і малюємо візерунок на яєчку – ритмічно ставляючи крапки, малюємо кружечки, лінії. Для кожної фарби – інший патичок.
Тепер ви: вигадуйте свій візерунок, вибирайте собі колір фарби, який вам найбільше подобається і личить до корьору писанки, яку ви будете прикрашати.
Стежимо за малюванням дітей патичками, нагадуємо про правильність і акуратність виконання, розташування візерунку на овальній формі-писанці.
ІV. Підсумок
-Що сьогодні ви розмальовували?
-На яке свято ми розмальовуємо писанку?
Вихователь: Рябко Т.М.