19.05.2020 І молодша «А» (Дюймовочка) (Вихователі Ковач Н.А., Малигон М.М.)
Тема дня: «День качечки і селезня» (зовнішній вигляд, спосіб живлення).
Заняття Ознайомлення з довкіллям Тема. Курочка з курчатками
Мета: закріпити знання про свійських птахів та їх дитинчат; особливості їх вигляду; формувати вміння чітко вимовляти звуконаслідування; продовжувати вчити дітей, малювати пальчиком. Розвивати мислення, увагудіам’ять. Виховувати охайність.
Обладнання: іграшка-курочка, аудіозапис курочки.
Хід заняття
(Стук в двері)
Вихователь: – Хтось до нас завітав? (Вношу курочку)
Дітки, хто це до нас прийшов? (Курочка)
Курочка: – Добрий день, дітки? Ви не бачили моїх малят? Я весь садочок обійшла, а маляток не знайшла. Що ж мені робити?
Вихователь: – Курочка, не сумуй, залишайся в нас, ми тобі допоможемо!
Курочка: – Як ви мені допоможете? Старші дітки не допомогли, а ви маленькі і напевно, не знаєте, які мої дітки.
Вихователь: – Наші дітки вже не маленькі, вони знають твоїх маляток. Дітки, як звуться малятка у курочки? (курчатка) Діти, а давайте розглянемо курчатка? (Показую ілюстр. курчатка. Розгляд. що є в курчатка тулуб, крила, хвіст, голова; на голівці гребінчик, очі, дзьобик)
Дітки, курочка і курчатка це які дикі чи свійські птахи? (Свійські птахи)
Чому вони свійські? (Живуть біля людей, люди піклуються про них)
Як говорить курчатко? (Пі-пі-пі)
А курочка як говорить? (Ко-ко-ко)
Курочка:- Молодці! Якщо ви мені допоможете, я буду дуже вам вдячна! Вихователь: – Давайте, дітки, пошукаємо курчаток!
(Підходимо до столу) Курочка, ми знайшли твоїх курчаток!
Якого вони кольору? (Жовтого)
Курочка:- Які ви, дітки, молодці!
Фізкульхвилинка
Курочка з курчатами весело грала.
Курка курчаток усьому навчала,
Крильцями махати,
Зернятка шукати.
На зеленій травичці,
Весело стрибати.
Курочка:- Любі ви мої малята Дуже дякую я вам. Ви мені допомгли
Курочаток моїх знайшли
І за це я вам, малята.
Подарунок принесла (Золоте яєчко)
А сама піду додолу.
Півник нас чекає.
– До побачення!
Заняття Конструювання Тема: Пташник
Мета: спонукати дітей до втілення сюжетно-ігрового задуму; закріплювати знання основних предметів будівельного матеріалу (кубики, цеглини); учити малят ставити цеглини вертикально по колу, щільно притуляючи їх одна до одної; розвивати впевненість у своїх можливостях, здатність підпорядковувати власні бажання спільній меті; виховувати бережливе ставлення до споруди, почуття радості від спільної цікавої діяльності з дорослим, товариськість.
Матеріал: дрібний будівельний матеріал, дрібні іграшки – свійські птахи, виліплені старшими дошкільнятами. Попередня робота: вихователь розмовляє з дітьми про свійських птахів, усі разом розглядають ілюстрації (за можливості – фотографії, слайди тощо) із їхніми зображеннями; педагог організовує рухливі ігри «Курочка та курчата», «Курчатка», «Бабуся і гуси».
ПЛАН-СХЕМА Підготовча робота. Вихователь читає малятам вірша М. Познанської «Півень»:
Шия жовта, хвіст зелений,
Борода – як маків цвіт.
Півник є такий у мене,
Він малятам шле привіт.
Ходить півник по садку
І співа: «Ку-ка-рі-ку!».
Малята розглядають вироби старших дітей – дошкільнят. Вихователь запитує, хто це і які ці птахи видають звуки, активізуючи малят до звуконаслідування свійських птахів та ігор з виліпленими іграшками. Педагог запитує дітей, де живуть свійські птахи.
Мотивація: «Допоможемо пташиній родині – побудуймо для них домівку-пташник». Процес творення. Діти пропонують, як можна спорудити домівку для птахів, вихователь дає свої поради. Усі разом конструюють пташник (прийомом виставляння цеглинок на вузьке ребро по колу, щільно притуляючи їх одна до одної). Педагог схвалює усі самостійні дії малят і спонукає їх до спілкування під час роботи. Після виконання завдання діти розташовують іграшки у споруді, вихователь заохочує їх до сюжетної гри та розповідей про свійських птахів.
Підсумок роботи. Уся пташина родина дякує малятам за домівку.
Вихователь Ковач Н.А.