30.03.2020 Середня “В” група (Зірочка) (Вихователі Варкентін С.М., Стадник О.Є.)

Тема дня: сонце та планети сонячної системи.

Розвиток мовлення.

Тема. Космос і наша планета

Мета: розширити уявлення дітей про Сонячну систему, космос; вправляти у вживанні слів — назви ознак; учити правильно буду­вати речення зі сполучником «а»; вправляти в узгоджувані числів­ників з іменниками; продовжувати вчити відгадувати загадки; роз­ширити та активізувати словник словами-антонімами; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріал: зайченятко, схема Сонячної системи, м’яч.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент
  2. «. Вихователь звертав, увагу на зайчика.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Почнемо космос вивчать.

.. В небі сонце і планети,

Ясні зорі і комети.

Ми вітання всім шлемо-

дружно в космос летимо!

2.Загадка Про сонце

Тепло дивиться на нас Особливо в літній час.

Це без нього ніч чорніє,

A пpи ньому день біліє. (Сонце.)

— Так, це сонце. Як ви здогадалися, що це сонце? Пограймо із зайченям у гру!

  1. Дидактична гра «Що я знаю про сонце?

Вихователь пропонує розповісти про сонце.

— Що таке сонце?

— Якої воно форми?

—    Кому дарує свої промені?

— Коли ми бачимо сонячне світло?

— Де знаходиться сонце?

— Зайченя приготувало ще декілька загадок.

 

  1. Загадування загадок, бесіда –

Сонце й зір – це хатка дім, ,

Місяць там живе на нім,

У людей завжди потреба

Дотягнутися до… (небо).

—     Коли ніч ясна — тоді ми небо бачимо »… (зорях).

—     Як ви здогадалися, що це були небо та зорі?

—     На хто схожі зорі?

—     Згадайте, яким було небо, коли вас учора забирали батьки до дому з садочка

—     Чи таким воно було як зараз? Чому?

—     Відгадайте ще одну загадку.

Нічного неба оберіг.

Схожий бік його на ріг

Козак моторний, красний.

Хто ж цей красень ясний? (Місяць.)

—     Як ви .здогадалися, хто це місяць?

—     На що схожий місяць?                           ! ,

Місяць не завжди має певну форму. Він буває круглим як та­рілка» а також схожим на ріжки. Це тому, що нам не завжди його видно повністю. Спочатку місяць зовсім тонесенький як тоненький серпик . Минає час — і місяць круглішає, зростає і врешті-решт стає Круглим

—     Відгадайте ще одну загадку.

Кругла, а не м’яч,

Тверда, а не сталь,

Чорна, але не сажа,

Крутиться але не дзиґа.

Хно ж вона? (Планета Земля.)        .

Як ви здогадалися, що це Земля?

—      Земля — це наш будинок у Всесвіті. А ми мешканці цього

дому. Хто ми? (Земляни.) .

  1. Читання вірша-А. Савчука

НАША ПЛАНЕТА — ЗЕМЛЯ

Наша планета—Земля.

Щедра вона і багата,

Гори, ліси і поля.

Наша домівка, малята.

Сонечко рано встає,

День промінцями засвітить.

Все, що навколо твоє,

Слід берегти! любимі.

: Пильно навколо дивись,

Оберігай кожну гілку.

»Оберігай у пташок учись,

а працьовитості в бджілки. !

Мовленнєва вправа «Я — Земля»

Уявіть себе планетою Земля,дайте відповідь на запитання.

Хто ти?

Яка ти?

Що тобі подобається?

Що ти любиш?

З ким дружиш?

Чого хочеш?

Фізкульхвилинка «Ракета»

Ми в ракету дружно сіли (Присідають.)

І у космос  полетіли. (Махають руками.)

Повз малі планети.зорі (Стрибки з обертанням.)

.. Летимо як метеори. (Біг на місці.)’ •

Обігнали .ми комету > (Стрибки на місці.)

Повернулись на планету. (Сідають на місця.)

Розглядання схеми Сонячної системи      ‘

Скільки планет у нашій Сонячній системі?

Чи всі вон Однакові за розміром? у Знайдіть нашу планету.

Дидактична гра Який,Яка, Яке?

Земля яка? (Кругла, зелена, синеня, квітуча, маленька, незви­чна, різнобарвна тощо.)

Сонце яке? (Гаряче, ласкаве, кругле, велике, ніжне, блискуче тощо.) ,

Місяць який? (Круглий, худий, гарний* яскравий, нічний, рога­тий тощо.)

Зорі які? (Яскраві? нічні, загадкові, сяючі, космічні тощо.)

Дидактична гра «Навпаки»

:Вихователь називає слово, кидає м’яч дитині. Вона називає слово антонім та повертає м’яч вихователеві.

Великий — маленький, швидкий  повільний, далекий — близький, легкий — важкий, сміливий — боязливий, високий — низький

ТОЩО.                                             –

Підсумок

—   Сьогодні ми із зайченям багато дізналися про космос. Наш світ безмежний, зберігає ще багато, загадок. Що вам сподобалося на занятті?

 

Ліплення

Тема. Зірки й комети

Мета: ознайомити дітей із технікою рельєфного ліплення; заці­кавити створенням рельєфної картини із зіркам«, сузір’ями й коме­тами; ініціювати самостійний пошук засобів і прийомів зображення (скручування й звивання подовжених джгутиків для хвоста ти, накладання одного кольорового шару на інший);’ ознайомити зі способом змішування кольорів пластиліну, пластиліновою розтяж­кою; розвивати відчуття форми й композиції; виховувати навички співпраці (уміння створювати роботу в парах).

Обладнання: м’який пластилін      різних кольорів; (композиційна

основа для ліплення в парах (картонні квадратики або прямокутники, дощечки для ліплення, коробка з низькими бортиками; серветки ; стеки; ілюстрація,нічне небо; силует сузір’їв, вирізані з картону

ХІД ЗАНЯТТЯ;

І. Організаційний момент

І вихователь запрошує дітей помилуватися нічним небом, розглянути ілюстрацію « Нічне небо ».                                                                       *

Запитує дітей, що їм удалося побачити на-нічному небі, про­кує, об’єднавшись у пари, створити свої пластилінові картини зірки  й комети».

Показ і пояснення роботи. Робота дітей у парах

Підсумок: Оформлення виставки «Зорі й комети».

 

ВИХОВАТЕЛЬ Варкентін С.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.