25.03.2020 Середня “А” група (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня «Свято мистецтва»
Заняття малювання (сюжетне)
Тема: «Ілюстрація до казки «Колобок»
Мета : закріплювати навички малювання округлих , овальних форм та простих вертикальних і горизонтальних ліній; передавати в малюнку характерні особливості зовнішнього вигляду казкового героя, різний внутрішній стан колобка .Застосовувати опановані прийоми малювання пензликом: усім ворсом по формі; боковий мазок при зображенні невеликих та дрібних частин; малювання кінцем пензлика (тичком). Закріпити знання про кольори, навички композиційно вірно розміщувати зображення на аркуші паперу. Виховувати інтерес та уважне ставлення до тварин, самостійність, прагнення естетичного оцінювання.
Обладнання: Ілюстрація з казки «Колобок»; поетапний зразок; пензлики;тичок; підставки для пензликів; склянки з водою; аркуш паперу, гуаш або акварель зеленого, коричневого, жовтого, чорного, червоного кольору ;аудіо запис тихої класичної музики.
Хід заняття
І.Організаційний момент
- Розгадування загадки про колобка
Вовка зовсім не боявся
І ведмедю не дістався,
А лисиці на зубок
Все ж потрапив…..(Колобок)
ІІ. Сюрпризний момент. Мотивація діяльності
- Так, це Колобок! Саме він сьогодні у нас в гостях. Колобок розповів, що він втік від лисиці та заховався на пеньочку. І він пропонує вам намалювати його портрет.
- Діти, давайте намалюємо портрет Колобка?
Гра «Що ми знаємо про Колобка»
Вихователь читає речення про Колобка з казки, а діти, якщо це правда, хлопають у долоні. Якщо неправда – тупотять ніжками.
- Колобок втік від носорога?
- Колобок котився по доріжці?
- Спершу колобок втік від лисиці?
- Грівся колобок на підвіконні, на сонечку?
- Баба захотіла аби дід спік їй колобка?
Розгляд та обговорення ілюстрації до казки «Колобок»
- Якої форми Колобок? Якого кольору?
- На чому сидить колобок? На що схожий пеньок?
- Який вираз обличчя в Колобка?
- Які кольори використані на малюнку?
ІІІ. Показ і пояснення виконання роботи
- Я беру пензлика, вмочую його у воду, обсушую об серветку, набираю на весь ворс коричневу фарбу і малюємо коло. Це буде майбутній пеньок на якому сидів колобок.
- Від країв кола з одного та іншого боку проводимо лінії і на кінці плавно заокруглюємо їх в бік. Зверху малюємо дві коротенькі паралельні лінії які з’єднуються з пеньком. Ці дві лінії з’єднуємо овалом.
- Аби пеньок виглядав по справжньому, розмалюємо його коротесенькими відривними лініями (прямими або заокругленими)
- На пеньку малюємо Колобка жовтим кольором. Щоб було простіше, можна намалювати очі, рот і ніс спочатку олівцем.
- Поки сохне Колобок, малюємо травичку зеленим кольором.
- Також малюємо синім кольором переривчасті лінії, так зображується небо.
- Коли Колобок висохне, малюємо очі і ніс чорним кольором
- IV. Самостійн6а робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя
За потреби вихователь допомагає дітям.
- V. Підсумок
– Яку казку ми сьогодні пригадали?
– Вам цікаво було працювати?
– Що сподобалось найбільше?
Вихователь: Сахно Г.В.