02.04.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня: Юрій  Гагарін – перший космонавт світу

Ознайомлення  з природним довкіллям.

Тема: Космічна подорож

Мета: формувати елементарні уявлення дітей про Всесвіт, планету Земля, зірку Сонце, природу космосу та її дослідження людьми; дати поняття про Сонячну систему; розвивати увагу, сприйняття часу й простору, удосконалювати логічне мислення; виховувати цікавість до зоряного неба, до космічних досліджень, прищеплювати дітям прагнення любити та берегти рідну планету.

Матеріали та обладнання: глобус, малюнок-схема «Сонячна система», ілюстрація «Космонавт у космосі»; указка, два м’ячі, різні за розміром, аудіо запис.

Хід заняття

І.    Організаційний момент

Запрошую нас усіх у далеку космічну подорож. Ми обов’язково вирушимо туди, познайомимося ближче із зіркою Сонцем, її сусідами-планетами, що так само, як і наша планета Земля, входять до Сонячної системи. А допомагатиме нам у цій мандрівці фантазія та веселі ігри. Отже, на старт!

Дітей заплющують очі, ведуть зворотний відлік від десяти до одного, після чого малята розплющують очі, а вихователь ставить перед ними модель Землі — глобус.

  1. II.   Виклад нового матеріалу
  2. Бесіда «Наша планета Земля»

Ось ми з вами піднялися в космічний простір і з висоти бачимо нашу планету в усій її пишноті та красі…

  • Як називається наша планета?
  • Яка планета Земля, яку вона має форму?
  • Земля нерухома чи вона постійно перебуває в русі? Розкажіть, як рухається наша планета. Чи можна показати рух Землі за допомогою глобуса? Зробіть це.
  • Поясніть, який колір переважає на нашій планеті. Чому?
  •  Що займає більшу територію поверхні Землі — суша чи вода?
  • Чому суша на моделі Землі — глобусі — зображена різними кольорами? Які це кольори? Поясніть, що зображує коричневий колір, темно-коричневий, зелений.
  • Як ми маємо ставитися до нашої рідної планети Земля, до її природи? Чому?

За необхідністю доповнюю відповіді.

  1. Розповідь «Сонце. Сонячна система»

А зараз, малята, ми піднялися ще вище, полинули ще далі — і наша красуня Земля лишилася позаду. Перед нами Всесвіт — неозорий, безмежний. Ось і зірка Сонце — джерело життя для нашої планети. Виявляється, довкола Сонця обертається не тільки наша Земля, а й інші, сусідні планети. Усі вони разом із Сонцем утворюють Сонячну систему.

Усього в Сонячній системі дев’ять планет. Найближче до Сонця знаходиться планета Меркурій, трохи далі — планета Венера, з якою сусідує наша планета Земля, а далі — ще цілий ряд планет червоний Марс, величезна планета Юпітер, планета Сатурн. Довкола Сатурна обертається стільки супутників, що його зображують ні би в кільці чи в капелюсі. А найбільш віддалені від Сонця планети Уран і Нептун та порівняно з іншими крихітна планета Плутон.

Зірка Сонце знаходиться в центрі Сонячної системи, тож воно — як мати, а планети, які оточують Сонце, —мов його діти. Але жива у всій Сонячній системі планета лише одна — це наша Земля. На інших планетах є тільки мертва природа: піщані пустелі, гори, скелі тощо,— життя на них не існує.

Юрій Гагарін став першою людиною, яка побувала в космосі. Він облетів Землю на космічному кораблі «Восток». Це було в минулому столітті.

  1. 3. Музично-руховий етюд «Невагомість»

Вихователь пояснює малюкам, що в космічному просторі предмети на мають ваги, тому вони дуже легкі, невагомі і рухаються так, ніби вільно пливуть у просторі.

Дітям пропонується уявити, що вони, полетівши в космос, потрапили в стан невагомості. Малята зображують довільні плавні рухи, імітуючи перебування в космосі, у супроводі космічної мелодії «Місячна стежка».

  1. Дидактична гра «Поясни чому»

Діти за активною допомогою вихователя пояснюють наявність частин доби, залежність пір року від висоти Сонця, значення Сонця для життя на Землі.

 

  • У нас буває день і ніч, тому що наша планета, коли обертається, повертається до Сонця то одним, то іншим боком.
  • На планеті Земля буває літо, коли Сонце піднімається високо над обрієм і світить тривалий час. . ‘
  • На нашій планеті буває зима, коли Сонце над обрієм стоїть низько, а Дні короткі.
  • Без Сонця не було б життя на Землі, тому що воно дає людям, світу рослин і світу тварин світло та тепло.
  1. Практична ігрова вправа «Рух Землі»

. Малята показують характер руху планети Земля,, використовуючи два м’яча (меленький та великий), що умовно зображають Землю і Сонце.

Одна дитина стає в центрі ігрового простору, взявши в руки великий м’яч (Сонце). Педагог, ставши на певній відстані від неї, бере в руки маленткии м’ячик і, обертаючи його навколо своєї осі в руках, обходить умовне Сонце, повертаючись у місце початку Руху (демонструє вихованцям зразок руху планети Земля відносно Сонця

Потім аналогічну ігрову вправу по черзі виконують ще кілька пар бажаючих малят.

У процесі виконання вправи дошкільники також дають пояснення -— які космічні об’єкти вони зображують, що роблять, як рухаються і т. ін.

  1. Слухання вірша Г. Бойка «Збираємося в політ»

Г. Бойко        Збираємося в політ

  1. Ми сідаєм до ракети, 2.  А веселий Буратіно

Щоб відкрить нові планети.  Сам дереться до кабіни,

Іграшки за нами вслід:         І висить-хватається,

— Хочем також у політ.         Носик не вміщається.

Одягайся, лялько Люда, –          Зайчик скаче:—Любі діти,
Бо в польоті зимно буде.        Хочу з вами я летіти.

Не забудь про рукавички        На ракеті ловко

І закутай шарфом личко        Утікать від вовка!

 

 

  1. Сірі мишки засміялись: 4. Слоненяткоумовля:

— Ми літати не боялись, —     Зовсім я іще маля,
Висота — красота:         Невеличкий я на зріст,
Аніякого кота!        Посадіть хоча б на хвіст.

Тут ревти корівка стала —    Між зірок,— пищать більчата,—

  • Я ще зроду не літала!        Хочем рік Новий стрічати.    Повезіть мене на Марс,        Назбираєм там для всіх
  • Молочка я дам для вас.    Ми горішків золотих.

Двом собачкам наш Тодось              Шлеми одягає…                         Жаль, «Ракета» — пилосос                   В небо не злітає.

III. Підсумки заняття

Чи сподобався вам цей веселий віршик? Розкажіть, куди збиралися вирушити іграшки. Який космос? Що можна побачити в ньому? (Відповіді дітей.)

Педагог хвалить малюків за кмітливість і увагу та повідомляє, що їх віртуальна подорож добігла кінця.

Тема дня: Юрій  Гагарін – перший космонавт світу

Аплікація

Тема. Зоряне небо

Мета: закріплювати знання дітей про Всесвіт — небесний простір, що можна побачити тільки вночі; розширювати навички у виконанні робіт із сюжетної аплікації за уявою; залучати до пошуку різних композиційних рішень; удосконалювати вміння вирізати з паперу, складеного навпіл, учетверо; активізувати словник за темою; розвивати цікавість, логічне мислення, загальну та дрібну моторику; діалогічне мовлення;; виховувати інтерес до навколишнього світу.

Матеріал: глобус; ілюстрації із зображенням ракети, зоряного неба; пред-

метні картинки (скафандр, равлик, радіо, ранець, редис, риба, молоко, хліб, кіт, рись, ремінець, робот, рушник);; картон чорного кольору А4; кольоровий папір; ножиці; фольга; фантики від цукерок, клей, серветка, манка, фігурні рожки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

— Сьогодні на заняття я принесла глобус — модель нашої планети Земля.

Якби ми полетіли високо в небо, у космос, то побачили б нашу планету ось

такою, як цей глобус — маленькою.

ІІ. Мотивація

— Погляньте на глобус. Якого кольору наша Земля? Зелений колір і жовто-

коричневий — це суша, земля. Блакитний та синій кольори на глобусі — це

річки, озера, моря й океани.

  1.  Гра «Куди приземлилася ракета?»

Вихователь крутить глобус, а діти тримають над ним «ракети з космонав-

тами». Глобус зупиняється — «космонавти на ракетах приземляються» або

«приводнюються» і кажуть, куди вони приземлилися на сушу чи на воду.

— Хочете сьогодні вирушити в космос? А на чому ми можемо туди поле-

тіти? Так, ми можемо вирушити на космічній ракеті. Що нам може знадоби-

тися у космосі?

  1.  Дидактична вправа «Що ми візьмемо в ракету»

Вихователь пропонує дітям розглянути предметні картинки та обрати серед

них ті предмети, що можуть знадобитись у космосі  . Діти обирають картинки та пояснюють, як цей предмет чи об’єкт можна використати у космосі.

—  Ви бачили коли-небудь вечірнє небо? Яке воно?

(Темне, із зірками, місяцем) Що видно вночі? (Зорі) Як би ви назвали  небес -ний простір, що бачите вночі? Цей простір дуже великий, його називають Усесвітом. Навіть учені не можуть сказати, де він починається, а де закінчу- ється.

Хто бачив на зоряному небі світлі смугу з багатьох зірок? Як цю смугу нази-

вають у народі? Це наша Галактика — Молочний або Чумацький Шлях. Кожна зоря в космосі й на зоряному небі має своє місце. Із декількох зірок утворюються сузір’я.

ІІІ. Продуктивна діяльність

— Підготуймо пальчики до роботи.

Пальчикова гімнастика «Сонце»

Раз, два, три, чотири, п’ять!

(Плескають у долоньки.)

Комети в космосі летять!

(Долонька «обнімає» долоньку)

Яскрава зіронька моргає —

(Стискають і розтискають пальчики.)

Це наше Сонечко нам сяє.

(Кладуть долоньку на долоньку.)

П’ять, шість, сім —

(Плескають у долоньки.)

Дай тепла, будь ласка, всім!.

(Долонька тре долоньку.)

Вісім, дев’ять, десять

(Плескають у долоньки.)

Ми мандруємо у Всесвіт!

(Пальці «ходять» по колінах.)

  1. 1.Етапивиконання роботи
  • На столах є все для фоторепортажі: кольоровийпапір, ножиці.
  • Якщохтосьзахоче, на цьому столі є додаткові матеріалі, що ви можете ви-

користати.

  • Необхідністьбезпечноїроботи з ножицями.

2.Самостійна робота дітей. Вихователь нагадує прийоми вирізування із па-

перу за контуром, із паперу складеного навпіл, учетверо, «гармошкою». Звертає увагу на вміння користуватися обладнанням для наклеювання. Діти виконують підготовчі роботи за столами, а потім викладають  композицію. Вихователь підтримує творчу ініціативу, за потреби надає індивідуальну допомогу. Діти працюють під спокійний музичний супровід.

  1. Підсумок

Психогімнастика «Повернення на Землю»

— Заплющте очі, уявіть, що ми повертаємося додому. Ми серед зірок бачимо

чудову блакитну планету Земля. Ракета підлітає ближче. Ось ми вже біля на-

шого дитячого садка. Розплющуємо очі, усміхаємось одне одному.

— Вам сподобалася наша подорож? Що запам’яталося найбільше? Попереду

на нас чекає ще багато цікавих пригод та подорожей, а на згадку про цю подорож маємо наш «фотозвіт» — наші картини нічного загадкового зоряного неба.

Вихователь Плохотникова Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *