24.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Ознайомлення з соціумом.
Тема. Друзів май та їх не забувай.
Мета: уточнити уявлення дітей про те, що означає «вміти дружити»; навчати осмислювати і оцінювати ситуацію, самостійно розуміти мотиви поведінки і співвідносити їх зі встановленими нормами; продовжувати знайомити з прислів’ями та приказками про дружбу; виховувати бажання допомагати, дружити.
Матеріал: ілюстрації із зображенням дітей, які сваряться.
Словник : уміти дружити, дружба.
Хід заняття
-Діти, ви чуєте, що хтось свариться, плаче?
Діти прислухаються, а вихователь розміщує на дошці сюжетні картинки із зображенням дітей, які сваряться.
Нема ні миру, ні любові – Скубнули Таню за косичку,
Розтанули і щезли вмить. Вона ображена мовчить.
Розбив Віталік носа Вові, З книжками скинули поличку…
І той заплаканий стоїть. Ну як в такій нам групі жить?
Замазали сорочку Галі, Де хлопці і дівчата б’ються
Погане слово хтось сказав. І прозиваються весь час,
Пішла біда гуляти далі… Де над бідою всі сміються…
Машинку Колі хтось зламав. Скажіть, хіба це група в нас?
-Так це ж діти з казкового дитячого садочка! У них трапилася біда – зникла дружба!
-Поміркуймо, як їм допомогти, як повернути дружбу. Їм треба розказати, що таке дружба і хто такий справжній друг. Діти, а є у вас друзі? Чому ви вважаєте їх хорошими друзями?
Дидактична гра « Яким другом слід бути?»
-Кожен хоче мати друга …( доброго, вірного, відданого, чесного, щирого,…)
-Нікому не потрібен друг…( злий, жадібний, неправдивий, корисливий,….)
-Для того щоб друг мене поважав, мені самому потрібно бути…( чесним, щирим, привітним, …)
-У жодному разі мені не слід бути…(жадібним, нечемним,сварливим,…)
-Чи може бути другом доросла людина ( бабуся, тато,…)
-Чи можуть тварини бути друзями людини? Чому?
-Що потрібно робити, щоб дружба була міцною?( треба не сваритися, ділитися іграшками, допомагати одне одному)
Читання вірша.
ПРО ДРУГА
Твій друг тобі віддасть усе: І ти нічого не жалій –
І свій квиток на карусель, Ніколи і нітрохи!
І цвях, і ґудзик, і літак, І навіть м’яч футбольний свій
Та не за щось, а просто так. Віддай, як друг попросить.
І збільшувальне скельце, І посміхнеться друг тобі-
Найкраще у дворі, Аж схочеться співати.
Твій друг зі щирим серцем І ти подумаєш тоді:
Тобі віддасть – бери! « Як гано дарувати!»
Бесіда за змістом вірша
-Про що розповідається в цьому віршику?
-Яким, на думку автора вірша, має бути справжній друг?
-Чи маєте ви такого друга?
-Що ви відчуваєте, якщо сваритеся?
-Як ви вважаєте, як треба поводитись друзям для того, щоб уникнути сварки?
Фізкультхвилинка
Гра « Обери найкращий варіант»
Діти уважно слухають і вибирають з названих правильний варіант поведінки.
-У дитсадочку діти мають між собою…( дружити, сваритися)
-Ненароком зіпсовану іграшку треба друзям допомогти..(відремонтувати, доламати)
-І вдома і в дитсадку малятам краще бути ..( бешкетними, слухняними)
Під час гри діти пояснюють свою думку.
У народі кажуть: « Дружба та братство – найкраще багатство.»
-Як ви вважаєте, якою має бути справжня дружба?
-Чи подобається вам сваритися?
-Як ви вважаєте, чи зрозуміли діти з казкового дитячого садочка, що таке дружба, що означає вміти дружити?
Підсумок заняття
2 Заняття. Ліплення.
Тема. Народна іграшка.
Мета: поглиблювати знання дітей про українську національну іграшку; виховувати інтерес до української народної іграшки; продовжувати вчити розрізняти різні види народної іграшки: дерев’яна, глиняна, з соломи, з трави, тканини; вправляти в розрізненні опішнянської та косівської іграшки за характерними елементами, колоритом декоративного розпису; у розгадуванні загадок, складання картинки з 5-6 частин; закріпити знання будови іграшки; розвивати творче мислення, мовлення, увагу, дрібну моторику, посидючість.
Матеріал: зразки народної іграшки – глиняна, з соломи, дерев’яна, пластилін, стеки, дощечки, картинка з зображенням сопілки, розрізана на 5-6 частин.
Хід заняття
Відгадування загадок
Я як дівчинка мала
В мене суконька нова.
Мене можна одягати,
Можу «Мама» я сказати. (Лялька)
Вирізали мене з гілки,
Голос ніжний у …. ( сопілки)
Я копитом цокочу,
Наче вітер, вас промчу.
Тільки я маленький дуже…
Ти пізнав мене, мій друже? ( коник)
Розвивальна гра « Упізнай іграшку»
Перед дітьми ставлять 5 – 6 іграшок з одним видом розпису: наприклад, п’ять опішнянського, одну косівського. Потім можна поміняти кількість іграшок за видами. Завдання – визначити « зайву» іграшку і пояснити, чому вона зайва.
Розвивальна гра « Склади іграшку»
Діти складають картинку з зображенням сопілки, розрізану на 5 – 6 частин.
Пальчикова гімнастика.
Читаючи віршовані рядки, діти за виконують рухи,що імітують ліплення.
З пластиліну я ліплю,
З нього я овал зроблю,
Вигну цей овал дугою,
Як веселка над рікою.
Потім стеку я візьму,
Ніжки конику зроблю.
Далі голову зліплю,
До овалу прикріплю.
Зроблю йому я хвіст і гриву –
Вийшов коник всім на диво!
Самостійна робота дітей.
Підсумок заняття.
Вихователь Бородіна Н. В.