24.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття. Ознайомлення з соціумом.

Тема. Друзів май та їх не забувай.

Мета: уточнити уявлення дітей про те, що означає «вміти дружити»; навчати осмислювати і оцінювати ситуацію, самостійно розуміти мотиви поведінки і співвідносити їх зі встановленими нормами; продовжувати знайомити з прислів’ями та приказками про дружбу; виховувати бажання допомагати, дружити.

Матеріал: ілюстрації із зображенням дітей, які сваряться.

Словник : уміти дружити, дружба.

Хід заняття

-Діти, ви чуєте, що хтось свариться, плаче?

Діти прислухаються, а вихователь розміщує на дошці сюжетні картинки із зображенням дітей, які сваряться.

Нема ні миру, ні любові – Скубнули Таню за косичку,

Розтанули і щезли вмить. Вона ображена мовчить.

Розбив Віталік носа Вові, З книжками скинули поличку…

І той заплаканий стоїть. Ну як в такій нам групі жить?

Замазали сорочку Галі, Де хлопці і дівчата б’ються

Погане слово хтось сказав. І прозиваються весь час,

Пішла біда гуляти далі… Де над бідою всі сміються…

Машинку Колі хтось зламав. Скажіть, хіба це група в нас?

-Так це ж діти з казкового дитячого садочка! У них трапилася біда – зникла дружба!

-Поміркуймо, як їм допомогти, як повернути дружбу. Їм треба розказати, що таке дружба і хто такий справжній друг. Діти, а є у вас друзі? Чому ви вважаєте їх хорошими друзями?

Дидактична гра « Яким другом слід бути?»

-Кожен хоче мати друга …( доброго, вірного, відданого, чесного, щирого,…)

-Нікому не потрібен друг…( злий, жадібний, неправдивий, корисливий,….)

-Для того щоб друг мене поважав, мені самому потрібно бути…( чесним, щирим, привітним, …)

-У жодному разі мені не слід бути…(жадібним, нечемним,сварливим,…)

-Чи може бути другом доросла людина ( бабуся, тато,…)

-Чи можуть тварини бути друзями людини? Чому?

-Що потрібно робити, щоб дружба була міцною?( треба не сваритися, ділитися іграшками, допомагати одне одному)

Читання вірша.

ПРО ДРУГА

Твій друг тобі віддасть усе:                    І ти нічого не жалій –

І свій квиток на карусель,                        Ніколи і нітрохи!

І цвях, і ґудзик, і літак,                            І навіть м’яч футбольний свій

Та не за щось, а просто так.                    Віддай, як друг попросить.

І збільшувальне скельце,                         І посміхнеться друг тобі-

Найкраще у дворі,                                   Аж схочеться співати.

Твій друг зі щирим серцем                      І ти подумаєш тоді:

Тобі віддасть – бери!                              « Як гано дарувати!»

Бесіда за змістом вірша

-Про що розповідається в цьому віршику?

-Яким, на думку автора вірша, має бути справжній друг?

-Чи маєте ви такого друга?

-Що ви відчуваєте, якщо сваритеся?

-Як ви вважаєте, як треба поводитись друзям для того, щоб уникнути сварки?

Фізкультхвилинка

Гра « Обери найкращий варіант»

Діти уважно слухають і вибирають з названих правильний варіант поведінки.

-У дитсадочку діти мають між собою…( дружити, сваритися)

-Ненароком зіпсовану іграшку треба друзям допомогти..(відремонтувати, доламати)

-І вдома і в дитсадку малятам краще бути ..( бешкетними, слухняними)

Під час гри діти пояснюють свою думку.

У народі кажуть: « Дружба та братство – найкраще багатство.»

-Як ви вважаєте, якою має бути справжня дружба?

-Чи подобається вам сваритися?

-Як ви вважаєте, чи зрозуміли діти з казкового дитячого садочка, що таке дружба, що означає вміти дружити?

Підсумок заняття

2 Заняття. Ліплення.

Тема. Народна іграшка.

Мета: поглиблювати знання дітей про українську національну іграшку; виховувати інтерес до української народної іграшки; продовжувати вчити розрізняти різні види народної іграшки: дерев’яна, глиняна, з соломи, з трави, тканини; вправляти в розрізненні опішнянської та косівської іграшки за характерними елементами, колоритом декоративного розпису; у розгадуванні загадок, складання картинки з 5-6 частин; закріпити знання будови іграшки; розвивати творче мислення, мовлення, увагу, дрібну моторику, посидючість.

Матеріал: зразки народної іграшки – глиняна, з соломи, дерев’яна, пластилін, стеки, дощечки, картинка з зображенням сопілки, розрізана на 5-6 частин.

Хід заняття

Відгадування загадок

Я як дівчинка мала

В мене суконька нова.

Мене можна одягати,

Можу «Мама» я сказати.        (Лялька)

Вирізали мене з гілки,

Голос ніжний у ….       ( сопілки)

Я копитом цокочу,

Наче вітер, вас промчу.

Тільки я маленький дуже…

Ти пізнав мене, мій друже?         ( коник)

Розвивальна гра « Упізнай іграшку»

Перед дітьми ставлять 5 – 6 іграшок з одним видом розпису: наприклад, п’ять опішнянського, одну косівського. Потім можна поміняти кількість іграшок за видами. Завдання – визначити « зайву» іграшку і пояснити, чому вона зайва.

Розвивальна гра « Склади іграшку»

Діти складають картинку з зображенням сопілки, розрізану на 5 – 6 частин.

Пальчикова гімнастика.

Читаючи віршовані рядки, діти за виконують рухи,що імітують ліплення.

З пластиліну я ліплю,

З нього я овал зроблю,

Вигну цей овал дугою,

Як веселка над рікою.

Потім стеку я візьму,

Ніжки конику зроблю.

Далі голову зліплю,

До овалу прикріплю.

Зроблю йому я хвіст і гриву –

Вийшов коник всім на диво!

Самостійна робота дітей.

Підсумок заняття.

 

Вихователь Бородіна Н. В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.