27.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователь Юва О.В.)
Тема дня «Літо – пора відпочинку»
1.Зан. Народознавство
Тема : «Ознайомити дітей з літніми святами»
Мета :продовжувати знайомити дітей з народними святами, уточнити знання про українськи свята, розвивати пізнавальний інтерес, мислення, увагу, виховувати цікавість до звичаїв, обрядів та свят свого народу.
Матеріали: сюжетні ілюстрації про традиційні народні свята літа.
Хід заняття.
1.Організаційний момент .
У гості завітала лялька Наталочка. Вона хоче поцікавитися чи діти знають літні свята та їх святкування.
2.Розповідь дорослого про літні свята.
а) Перше літне свято до нас приходить свято Івана Купала. Раніше на це свято дівчата плели вінки і пускали за водою, щоб дізнатися, де живе їх суджений. Молодь співала пісні, гуляла та стрибала через багаття – така була народна гра.
б) останній літній місяць, серпень, – пора Свята жнив та Спасу – спершу медового, а потім яблучного. Як ви вважаєте ,що їли українці на ці свята?
- Гра : «Відгадай свято»(діти розглядають картинки і називають свята)
- Д/гра : «Прислів*я про дні свята»
У червні на полі густо, а в коморі пусто.
У червні перша ягідка в роток, а друга — в козубок.
У червні люди раді літу, як бджоли цвіту.
У червні кожен кущик ночувати пустить.
Червень липню серпа не готує.
Червень тому зелениться, хто працювати не ліниться.
У липні день одбуває, а спека прибуває.
Липень-пеклиця на зиму робить, а зима з’їдає.
У липні літо маківкою повито.
Липень не тільки полудень літу, а й року.
У липні надворі пусто, зате на полі густо.
Чого липень і серпень недоварять, – того і вересень недосмажить.
5.Гра : «Віночок»
- Д/гра : «Розкажи як ти святкуєш свята»
- Підсумок заняття
-Як ви гадаєте, чи повинен справжній українець знати свої свята? Чому?
2.Зан. Аплікація
Тема. Сюжетна обривна аплікація «Курчата на лужку».
Мета: поглиблювати знання дітей про свійських тварин та їхніх дитинчат; формувати навички обривання паперу; учити приєднувати одну частину до іншої, зображуючи рух; навчати силуетного обривання по колу; розвивати точність зорового сприйняття, уміння комбінувати, перетворювати; виховувати любов дотварин, бережне ставлення до всього живого.
Обладнання: зразок готового виробу, демонстраційний матеріал із зображенням курячої родини, жовті аркуші з двома кругами (діаметром 3 см) і двома овалами (5 см заввишки і 7 см завширшки), зелений картон, клей ПВА, пензлик і посудина для клею, клейонка, волога і суха серветки, чорний фломастер.
Хід заняття
1.Дидактична гра «Відгадай птаха»
Дорослий називає ознаки птахів, а малята відгадують їхні назви.
– Цю маленьку пташку можна зустріти в містах і селах,
вона сіро-брунатного кольору, ви бачите її щодня й чуєте
її цвірінькання. (Горобець.)
-Це свійський чи дикий птах?
(Дикий.) Чому? (Тому що в горобця немає господаря і він
літає там, де хоче.)
-Це великий білий довгошиїй птах. Він багато плаває, а землі ходить перевальцем. Цей птах полюбляє скубти травичку. А якщо його скривдити, він може вщипнути кривдника. (Гусак.) Це свійський чи дикий птах? (Свійський.)
– Це птах із червоним гребенем і дзвінким голосом. Він прокидається на світанку і раніше заміняв людям будильник.
(Півень.) А це свійський чи дикий птах? (Свійський.) Чому?
(Тому що він живе в людей.) А як називають дружину пів-
ня? (Курка.) А дітей півня? (Курчата.)
2.Мотивація: «Зібрався Півник на гастролі до сусіднього села: дуже вже там
прохали його виконати романси. А Півникові так не хотілося розлучатися
зі своїми маленькими дітками – курчатами, які щойно вилупилися. Зробімо для співака портрет його малят, і він у розлуці не так сумуватиме.
3.Розминка для рук «Курчата»
4.Фізкультхвилинка «Квочка»
Ходить квочка навколо кілочка, (Обертання тулубом.)
Водить діточок коло квіточок. (Ходьба на місці.)
Квочка каже: «Квок! (Махи руками з плесками по стегнах.)
Ось золотий кілок!» (Показування пальцем.)
5.Практична робота
Дорослий роздає дітям папір із двома великими овалами та
двома маленькими кругами.
1). Порахуйте круги. Скільки їх? А скільки овалів? Чого біль-
ше, чого менше? Зараз ми зробимо аплікацію двох курчат.
За допомогою овалу ми зобразимо тулуб курчати, а за допомогою круга його голову.
2) Обірвіть усі круги й овали по олівцевій лінії.
3). Для тла візьміть аркуш зеленого картону й покладіть на ньому ліворуч овал, над ним круг і праворуч овал, а над ним круг.
4). Зобразіть рухами, як курча дзьобає зернятка. Де в нього тоді голова? (Унизу тулуба.)
5). Щоб зобразити курча, яке дзьобає, опустіть голову курчати, розташованого ліворуч. Для цього перемістіть круг униз.
6). Приклейте овал із кругом унизу.
7). Намалюйте фломастером дзьобик, лапки-палички, оченята.
8.) А тепер зобразіть рухами курча, яке чухає крильце. Де в нього при цьому голова? (Угорі, трохи збоку.)
9). Відповідно розташуйте голову курчати, яке стоїть праворуч. Приклейте голову й тулуб до тла.
10). Намалюйте фломастером дзьобик біля крила, лапки-палички, оченята.
11). «Розсипте» на лужку зернятка.
12).Підсумок заняття
Виставка робіт.
Юва О.В.