08.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Логіко- математичний розвиток.
Тема. Число 10. Геометричні фігури.
Мета: сформувати уявлення про число 10, його утворення, запис; закріпити знання про геометричні фігури; розвивати довільну пам’ять; виховувати бажання допомагати тим, кому це необхідно.
Матеріал: фігурки тварин з казки А. Прайана «Козеня, яке вміє лічити до 10» (або іграшки), картки із цифрами 1 – 10, паровоз та десять вагонів, великі круг і квадрат, картка із зображенням числа 10 для розфарбовування, десять трикутників(9 червоних, 1 жовтий),олівці, картка для вправи «Розділи фігури».
Хід заняття
Психогімнастика
Гра «Полічи»
Вихователь нагадує дітям зміст казки А. Прайана «Козеня, яке вміє лічити до 10».
-Яких тварин лічило козеня?
-Хто був першим? Другим?(Дорослий викладає фігурки тварин).
-Скільки всього було тварин?
-Хто був за Свинею, перед Биком, між Собакою і Півнем?
-Позначимо кожну тварину відповідною цифрою.
Діти під кожною твариною викладають картку з потрібною цифрою(числовий ряд).
-Скільки тварин ми пронумерували? Хто залишився?(Півень).
-Покладіть перед собою стільки червоних трикутників, скільки тварин у казці ми пронумерували. І стільки жовтих, скільки залишилося непронумерованих.
-Скільки у вас червоних трикутників? А жовтих? Всього?
-Як утворилося число 10?
Знайомство із числом 10
-За допомогою яких знаків можна записати число 10?
Для того щоб записувати числа від 1 до 9, ми використовуємо один знак. Але всі значки вже закінчилися, і тепер можна використати тільки ті, які ми знаємо. Тому десять позначається двома знаками – «1» і «0».
Закріплення знань про утворення числа 10.
Вихователь викладає паровоз та десять вагонів.
-Скільки вагонів у потязі?
-Яке число стоятиме перед числом 10?
-Назвіть сусідів числа 5. На скільки більше(менше) ці числа?
-Обведіть і заштрихуйте число 10.
Фізкультхвилинка.
Вправа «Розділи фігури»
Вихователь викладає круг і квадрат, який закриває невелику частину круга.
-Яка фігура під квадратом?(Круг). Над кругом?(Квадрат).
-Яку фігуру ми бачимо повністю?(Квадрат)
Діти розгядають малюнок та розфарбовують.
Підсумок заняття
-Про яке нове число ви сьогодні довідалися?
-Скільки пальців на кожній руці? А на двох?
Вихователь Бородіна Н. В.