30.03.2020 Середня “А” група (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня: Сонце та планети Сонячної системи.
Конспект заняття з аплікації. Тема: «Ракета»
Мета:Вчити дітей створювати і вирізати ракети раціональним способом: ділити квадрат на три трикутники( великий трикутник – ніс ракети, два маленьких – крила). Розвивати комбінаторські здібності. Удосконалювати обривну техніку: зображати вогонь з сопла ракети .Виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу і відображенню отриманих в зображувальній діяльності.
Попередня робота. Розгляд зображень нічного неба. Бесіда про космос ( в доступній формі). Знайомство з явищем контрасту ( день і ніч, чорне і біле, світло і тінь). Конструювання ракет з деталей конструктора, рахункових паличок .Закріплення уявлень про геометричні фігури ( прямокутник, трикутник, коло, півколо).
Матеріали, інструменти, обладнання. Аркуші паперу ч орного кольору, паперові форми для вирізання і наклеювання ракет, кольоровий папір, ножиці, клей, клейові пензлики.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь: Як називається наша планета? Як ви думаєте, чи можна з Землі спостерігати за зірками? Коли? ( Відповіді дітей).
Вихователь : пізно ввечері, вночі ми бачимо на небі великі зірки. Послухайте вірш:
У космосі так здорово!
Зірки й планети
В ч орній невагомості
Повільно пливуть!
Так чудово в космосі!
Так чарівно в космосі!
У цьому космосі
Побували ми!
Вихователь: Космос! Це незвіданій світ! 12 квітня 1961 року вперше людина полетіла в космос. Чи знаєте ви хто це? Діти : Юрій Олексійович Гагарін.
Вихователь : правильно. І з тих пір 12 квітня ми відзначаємо День космонавтики . Як ви думаєте, навіщо люди полетіли в космос? ( Щоб вивчити його. Дізнатися чи є життя на інших планетах)
Фізкультхвилинка.
Раз, два, три, летить ракета,
Три, чотири – зореліт.
До побачення. Планета.
Ми вирушили у політ!
Щоб дістатися до місця
Маєм бути дружними
Подивись в ілюмінатор,
Чудеса одні навколо!
Діти повторюють рухи за вихователем.
Вихователь: Давайте зробимо аплікацію ракети і запршує до столів.Педагог виставляє для орієнтиру технологічні карти «Ракета».
Пояснення : чорний фон – це космос, ракети ми будемо робити з геометричних фігур.
Беремо прямокутник сріблястого кольору – це корпус ракети без і наклеюємо на фон – «нічне небо» похило під кутом, ніби ракета летить у космос .Потім беремо квадрат і розрізаємо по діагоналі на два трикутники, один трикутник залишаємо без змін – це ніс ракети і приклеюємо вище прямокутника – корпусу; другий трикутник розрізаємо навпіл на два маленьких трикутники – це крила ракети і приклеюємо по боках корпусу внизу. Вогонь, що виривається з сопла ракети: позриваємо папір на шматочки і приклеюємо нижче корпусу. Приклеюємо ілюмінатор.
Вихователь пропонує зробити пальчикову гімнастику і при допомозі вихователя виконують роботу
Вихователь: подивіться, які чудові ракети у нас вийшли!
Оформляється виставка робіт.
Заняття « ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ»
Тема:» СІМ’Я СОНЦЯ»
Мета
– формувати у дітей уявлення про Всесвіт та планету Земля;
– уточнити знання дітей про зміну пір року відповідно руху Землі навколо Сонця;
– дати елементарні знання про умови існування на Землі, про мешканців, які населяють нашу планету;
– збагачувати словник дітей відповідно до теми;
– розвивати пояснювальне мовлення;
– виховувати любов і бережне ставлення до нашої планети.
Матеріали та обладнання: глобус, лампа, кольорові листочки, клей, ілюстрації космосу, руху Землі навколо Сонця.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Вступна бесіда про Сонячну систему.
Запитання:
Як називається наша планета?
Чому її називають дочкою Сонця?
Тоді як можна назвати Сонце для планети? ( матір’ю).
А батько, напевне, Всесвіт .Що таке Всесвіт, або космос?
Кого можна назвати братами або сестрами нашої планети?
Правильно, діти, у великому Всесвіті розташовуються багато планет, зірок, галактик. Серед них і наша планета Земля.
- Розглядання глобусу – макету Землі. Якої форми наша планета? Чому вона з космосу схожа на блакитну кулю?
Запропонувати дітям наклеїти кольорові клаптики на макет кулі і пояснити, що символізує цей колір на нашій планеті. Блакитний – небо, синій – річки, моря, озера, жовтий – поля, пісок, коричневий – гори, зелений – ліси, луки.
- Фізкультхвилинка.
- Досліди з глобусом. Коли Земля повертається навколо своєї осі, то день змінюється на ніч; коли Земля обертається навколо Сонця – зима змінюється на літо.
- Підсумок – читання вірша Л Савчук «Наша планета Земля».
Наша планета – Земля Сонечко рано встає
Щедра вона і багата. День промінцями засвітить.
Гори, ліси і поля – Все, що навколо – твоє,
Наша домівка, малята. Слід берегти і любити
ВИХОВАТЕЛЬ: ЛАЛЕТІНА Л.М.