30.03.2020 Старша “А” група (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття 1. Підготовка до навчання грамоти
Звук /Ш/. Читання відкритих, закритих складів. Складання речень за малюнком.
Мета: ознайомити дітей із звуком /Ш/, його друкованим знаком буквою Шш; вправляти в умінні виділяти звук /Ш/ у мовленні; читати відкриті, закриті склади із буквою Ш; розвивати увагу, мислення, фонематичний слух, зорову пам’ять.
Хід
- Гра «Повітряна кулька». Надуваємо щічками «повітряну кульку». Коли кулька здувається промовляємо : ш-ш-ш-ш-ш…
Гра «Лялька спить». Дитина тримає ляльку на руках і колише її. Після слів дорослого «Лялька заснула», дитина прикладає пальчик до рота і промовляє : ш-ш-ш-ш…
- Сьогодні на занятті ми познайомимось із звуком /ш/. Розгляньте малюнки, дитина називає кожний.
- На який звук починаються слова? /ш/
- Чи можна його проспівати, протягнути голосом? /ні, він не співається/
- Який це звук голосний чи приголосний? /приголосний/
- Звуковий аналіз слів із звуком /ш/
– Відгадайте загадку :
Перший я приніс весну; розбудив усе від сну.
Заспіваю під вікном; Люди звуть мене…(шпаком)
Ш П А К
- Фізкультхвилинка:
Як шумлять у птаха крила:
змахи руками «як птахи»
Ш-ш-ш, ш-ш-ш, ш-ш-ш!
В морі синьому вітрила:
ноги нарізно, руки вгору, нахили тулуба
Ш-ш-ш, ш-ш-ш, ш-ш-ш!
вліво-вправо
Вітер з гаєм розмовляє:
вказівний пальчик до ротика
Ш-ш-ш, ш-ш-ш, ш-ш-ш!
Поміж листячком гуляє:
присідаємо, встаємо із підніманням рук,
Ш-ш-ш, ш-ш-ш, ш-ш-ш!
«підгрібаємо листячко»
Як пшениченька шумить:
пробираємо колоски руками
Ш-ш-ш,ш-ш-ш,ш-ш-ш!
Ми всі трішки пошуміли,
вправа на відновлення дихання
Від роботи відпочили.
- Звук /ш/ позначається літерою Шш. Знайдемо місце літери Шш в абетці.
- Читання відкритих, закритих складів:
- Добір слів на початку, в середині, в кінці слова:
іграшка чашка
каша пташка
шишка кішка
шосе душ
вишня ромашка
ківш школяр
- Вивчення з дітками скоромовки:
У горішнику горішенька
Горішками обвішана.
Оришка і Тимішко
Обтрушують горішки.
- Складання речень за малюнком:
– Придумати речення за малюнком, використовуючи слова із звуком /ш/ на початку, в середині або в кінці слова.
Заняття 2. Ліплення. Тема : «Тарілка для інопланетянина»
Мета : активізувати творчі здібності дітей, заохочувати до самостійних ідейних проявів у роботі, розвивати дрібну моторику рук, мислення, увагу, формувати пізнавальний інтерес дітей.
Для роботи знадобиться мінімум матеріалів: пластилін, стека і п’ять сірників.
- Зсірогоабо чорного пластиліну скачайте кульку.
- Придавлюючи кульку долонею до дошки для ліплення, ви можете цезробити схожим на плоский диск.
- Скачайте кульку з жовтогопластиліну, але розмірїї повинен бути в два рази менше, ніж параметри попередньої деталі.
- Жовту кульку зробітьплоскоютільки з одного боку. Прикріпіть деформований шар плоскою стороною в центр сірої деталі.
- Підготуйте три сірники і три сині кульки для створеннястійкихніжок. З кульок зробіть коржики і насадіть на кінці сірників.
- Вільнікінцісірників вставте в дно космічного агрегату.
- По колу корпусу тарілкиналіпитипомаранчеві сигнальні вогні.
- Верхнюжовту частину прикрасьте антеною. Для її виготовлення можна використовувати четверту частину сірника і маленьку пластилінову кульку.
- Приліпітьблакитнікоржі-ілюмінатори.
Літаюча тарілка з пластиліну готова.
Для ліплення інопланетянина підготуйте зелений пластилін.
- Зліпитиовальну голову для гуманоїда.
- Наліпитикругліочі, проткніть дротом / сірником / стеком ніздрі.
- Збоківприкріпіть смішні вушка-грамофончики.
- Прикріпіть до першоїзаготівки кульки – тулуб.
- До тулубаприєднаєте руки і ноги.
Інопланетянин з пластиліну готовий.
Вихователь Ступак О.В.