30.03.2020 Старша “А” група (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1. Підготовка до навчання грамоти

Звук /Ш/. Читання відкритих, закритих складів. Складання речень за малюнком.

Мета: ознайомити дітей із звуком /Ш/, його друкованим знаком буквою Шш; вправляти в умінні виділяти звук /Ш/ у мовленні; читати відкриті, закриті склади із буквою Ш; розвивати увагу, мислення, фонематичний слух, зорову пам’ять.

Хід

  1. Гра «Повітряна кулька». Надуваємо щічками «повітряну кульку». Коли кулька здувається промовляємо : ш-ш-ш-ш-ш…

Гра «Лялька спить». Дитина тримає ляльку на руках і колише її. Після слів дорослого «Лялька заснула», дитина прикладає пальчик до рота і промовляє : ш-ш-ш-ш…

  1. Сьогодні на занятті ми познайомимось із звуком /ш/. Розгляньте малюнки, дитина називає кожний.

  • На який звук починаються слова?  /ш/
  • Чи можна його проспівати, протягнути голосом? /ні, він не співається/
  • Який це звук голосний чи приголосний? /приголосний/
  1. Звуковий аналіз слів із звуком /ш/

– Відгадайте загадку :

Перший я приніс весну; розбудив усе від сну.

Заспіваю під вікном; Люди звуть мене…(шпаком)

Ш П А К

  1. Фізкультхвилинка:

Як шумлять у птаха крила:

змахи руками «як птахи»

Ш-ш-ш, ш-ш-ш, ш-ш-ш!

В морі синьому вітрила:

ноги нарізно, руки вгору, нахили тулуба

Ш-ш-ш, ш-ш-ш, ш-ш-ш!

вліво-вправо

Вітер з гаєм розмовляє:

вказівний пальчик до ротика

Ш-ш-ш, ш-ш-ш, ш-ш-ш!

Поміж листячком гуляє:

присідаємо, встаємо із підніманням рук,

Ш-ш-ш, ш-ш-ш, ш-ш-ш!

«підгрібаємо листячко»

Як пшениченька шумить:

пробираємо колоски руками

Ш-ш-ш,ш-ш-ш,ш-ш-ш!

Ми всі трішки пошуміли,

вправа на відновлення дихання

Від роботи відпочили.

  1. Звук /ш/ позначається літерою Шш. Знайдемо місце літери Шш в абетці.

 

  1. Читання відкритих, закритих складів:

 

  1. Добір слів на початку, в  середині, в кінці слова:

іграшка                  чашка

каша                      пташка

шишка                  кішка

шосе                      душ

вишня                    ромашка

ківш                       школяр

 

  1. Вивчення з дітками скоромовки:

У горішнику горішенька

Горішками обвішана.

Оришка і Тимішко

Обтрушують горішки.

 

  1. Складання речень за малюнком:

– Придумати речення за малюнком, використовуючи слова із звуком /ш/ на початку, в середині або в кінці слова.

Заняття 2. Ліплення. Тема : «Тарілка для інопланетянина»

Мета : активізувати творчі здібності дітей, заохочувати до самостійних ідейних проявів у роботі, розвивати дрібну моторику рук, мислення, увагу, формувати пізнавальний інтерес дітей.

Для роботи знадобиться мінімум матеріалів: пластилін, стека і п’ять сірників.

  1. Зсірогоабо чорного пластиліну скачайте кульку.
  2. Придавлюючи кульку долонею до дошки для ліплення, ви можете цезробити схожим на плоский диск.
  3. Скачайте кульку з жовтогопластиліну, але розмірїї повинен бути в два рази менше, ніж параметри попередньої деталі.
  4. Жовту кульку зробітьплоскоютільки з одного боку.  Прикріпіть деформований шар плоскою стороною в центр сірої деталі.
  5. Підготуйте три сірники і три сині кульки для створеннястійкихніжок.  З кульок зробіть коржики і насадіть на кінці сірників.
  6. Вільнікінцісірників вставте в дно космічного агрегату.
  7. По колу корпусу тарілкиналіпитипомаранчеві сигнальні вогні.
  8. Верхнюжовту частину прикрасьте антеною.  Для її виготовлення можна використовувати четверту частину сірника і маленьку пластилінову кульку.
  9. Приліпітьблакитнікоржі-ілюмінатори.

Літаюча тарілка з пластиліну готова.

Для ліплення інопланетянина підготуйте зелений пластилін.

  1. Зліпитиовальну голову для гуманоїда.
  2. Наліпитикругліочі, проткніть дротом / сірником / стеком ніздрі.
  3. Збоківприкріпіть смішні вушка-грамофончики.
  4. Прикріпіть до першоїзаготівки кульки – тулуб.
  5. До тулубаприєднаєте руки і ноги.

Інопланетянин з пластиліну готовий.

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.