29.04.2020 Середня “В” (Зірочка) (Вихователі Стадник О.Є., Варкентін С.М.)
Працюємо в саду
Тема. Ми — друзі природи
Мета: формувати уявлення дітей про те, що рослини і тварини потребують нашого захисту та охорони; розширювати знання про жителів лісу; навчати Правильно . поводитися на природі; виховувати у дітей дбайливе ставлення до природи та її мешканців.
Матеріал: в кутку групи захована від дітей купа сміття картинки лісу* іграшковий їжачок, коробка із сірниками, аудіозапис звуків лісу, букет штучних квітів, пакет для сміття.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Організаційний момент
Вихователь повідомляє дітям, що вранці він отримав на свій телефон надзвичайне повідомлення від Лісу, пропонує дітям послухали його.
Увага! У лісі з’явився порушник Тиші та спокою руйнівник,
Пташиних гнізд кривдник,
Рослин і тварин — Хуліган!
Допоможіть!
— Що будемо робити, діти? Я гадаю, нам слід вирушати у ліс на допомогу природи. На чому ми можемо вирушити?
— Найкращий транспорт для нас — автобус. Пригадаймо правила поведінки в транспорті під час руху. Можна вставати та бігати салоном? Можна голосно розмовляти чи кричати?
— Добре! Тоді сідайте на свої місця і рушаємо ;
- Подорож лісом (екскурсія групою) ‘ і
— Ось ми й приїхали до лісу. Розгляньте довкола, як багато дерев у лісі. Ви помітили, як тут тихо, нерадісно, птахи не співають, дерева не шумлять. Недаремно нас покликали на допомогу!’
‘ Вихователь звертає.увагу На купу сміття . *. •
— Що це? Пам’ятаєте, у повідомленні йшлося про Хулігана? Мабуть, це він насмітив! Що потрібно зробити? Навіщо слід прибирати за собою сміття? Кому воно може зашкодити?
Вихователь з дітьми складає сміття у пакет.
– Ліс — це дім для багатьох рослин, звірів та пташок. Виховані люди не смітять у гостях та не кричать.
Вихователь звертає увару на букет квітів. .
— Погляньте, діти! Хтось зірвав квіти, зробив букет, а потім кинув його на землю. Мабуть, це зробив Хуліган! Чи правильно так учиняти? Якщо кожен з нас рватиме квіти в лісі, чи залишаться вони? Чи зможуть інші помилуватися їхньою красою? Як тоді бути?
— Під час прогулянки лісом чи лугом можна фотографувати квіти, тоді вони залишаться в лісі, а у вас буде фото на пам’ять. Зберімо букет, але самі квіти не зриватимемо! ‘ і ‘.
Вихователь з дітьми йдуть групою далі та знаходять іграшково- го їжачка.
— Діти! Хто це? Чи можна чіпати диких тварин, якщо зустріне- те їх у лісі? Чому?
— Мама цієї тварини відчує запах людини, яка торкалася дитинчати, і більше не підійде до своєї дитини. Тож ми не будемо торкатися їжачка, нехай повертається додому.
- Фізкультхвилинка
4.Подорож лісом (продовження) ’ ,
Вихователь показує дітям коробку із сірниками.
— Ось що залишив Хуліган у лісі! Ви знаєте, що це?
— Як можуть допомогти сірники в лісі?
— А якої щкоди можуть заподіяти?
— Заберімо сірники із собою, щоб хтось не допалив вогонь і не залишив його без нагляду.
- Читання Уривка вірша
ДАВАЙТЕ БУДЕМО ПРИРОДИ БЕРЕГТИ!
Я метелика не скривджу, хай летить.
І ялинку не зрубаю, хай стоїть.
Не затопчу мурашнику хай повзе.
Не зламаю з дуба гілку, хай росте.
, Не впущу сміття у річку» хай бурлить.
Із гнізда яйце не скину, хай>лежить.
В джерело не пущу камінь, нехай б’є.
В полі жито не столочу — де святе.
в. Підсумок •
Вихователь вминає аудіозапис звуків лісу.
— Діти, ви чуєте! Це діо шумите* пташки співають і
Отже, ми все зробили правильно Ліс дякує нам за допомогу. Ми пообіцяємо його не ображати, захищати від інших хуліганів. А нам час повертатися у садок. Ми можемо сказати про себе що ми друзі природи? Чому?
Малювання
Тема. Цвіте весняний сад
Мета: розвивати естетичне сприймання дітьми навколишнього довкілля — квітучі фруктові дерева; учити образно відтворювати побачене в малюнку; продовжувати тренувати моторику рук; вправляти у зображенні дерева пензликом, а цвітіння, дерева — у нетрадиційний спосіб — малювати патичком; формувати вміння композиційно правильно розміщувати зображення на аркуші паперу; розвивати творчі здібності, фантазію; виховувати зосередженість, акуратність, бажання доводити розпочату справу до вінця; викликати естетичний смак, цікавість до малювання та бажання малювати. 1
Попередня робота: спостереження за цвітінням фруктових дерев у саду під час прогулянок; розглядання ілюстративних матеріалів; читання творів художньої літератури. Матеріал: аркуші паперу, тоновані у зелений колір (для кожної дитини)–, фарби; пензлики для малювання; патички; баночки з водою; підставки для Пензликів; серветки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
і. Організаційний момент
Вихователь звертає увагу дітей на природу за вікном, пропонує їм привітатися з сонечком, небом, пташками, деревами.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне! <
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку, маленькі берізки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю —
Бо живемо ми в одному краю!
» Психогімнастика «Я — дерево»
Я — дерево, я стою, хитаюся від вітру, мої ноги — це коріння, моє тіло — це стовбур дерева, мої руки — ц&гілля, що тягнеться вгору* до неба. Кожен з вас — деревце, а разом ви — ліс.
— Розкажіть про пору року, що триває нині, її особливості. г
- Мотивація
— Погляньте на репродукцію картини художниці Тетяни Яблонської «Яблуні в цвіту» . Уявно перенесімося у цей фруктовий сад, де цвітуть яблуні. Зверніть увагу на цей сад, що вирощували багато років. Яблуні з кремезними міцними гілками. Цвітіння дерев навесні — це справжнє диво. Яблуневий сад, що квітне, — це надзвичайно гарно. Ми нібито відчуваємо аромат квітів у повітрі. Погляньте на красу весняного неба, на кольори весняної трави. Що на картині знаходиться ближче? Що зображено далеко? Якими намалювала художниця яблуні, що знаходяться далеко? А ті, що близько? Що є у яблунь? (Стовбури, гілки, квіти)
— Скільки стовбурів у яблуні? (Один) Чого багато у яблуні? (Гілочок, квіточок) Які гілки у яблуні? (Великі й малі, товсті та тонкі) Які квіти у яблуні? (Маленькі,рожеві, майже однакові) Згадайте їх аромат. Як вони Пахнуть?
Яблуні рожевий цвіт Зачаровує весь світ. ‘ „
Бджоли із її квіток Цілий день беруть медок (М. Пономаренко)
лі
- Ми були на прогулянці у нашому фруктовому саду. Які дерева ви там бачили? (Груші, абрикоси, вишні, сливи) Чи всі дерева цвітуть однаково? Чим відрізняються? (Кольором квітів) Якого кольору квіти у різних дерев? Я вам пропоную стати художниками, створити картини «Цвіте весняний сад».
Продуктивна діяльність
— Діти, ходімо до нашої художньої майстерні, підготуймося до малювання.
» Пальчикова гімнастика «Дерева»
Діти виставляють руки перед собою, долонями до себе, пальці розчепірені, напружені.
Вітер залетів у Згай.
Ти дерева не хитай,
{Хитають руками з боку в бік,)
Дуже гілки не хили,
Щоб не тріснули вони!
(Хитають руками вниз-угору, не згинаючи пальців.
Струшують кисті рук.)
— Погляньте, що у нас приготовлено для малювання. Пензлики, патички, фарби, стаканчики з водою, підставки для пензликів, серветки. Чим ми будемо малювати? (Пензликами і патичками) Якого кольору є фарби? (Коричнева, біла, рожева) Яким кольором ми будемо малювати дерева? (Коричневим) А квіточки? (Рожевим, білим)
» Правила малювання пензликом
Спочатку змочити пензлик водою, зайву воду віджати об край баночки з водою;
- набрати на пензлик фарбу;
- не слід залишати пензлик тривалий час у воді, адже його ворс деформується і буде незручно ним малювати;
- проводити пензликом по аркуші паперу слід легенько — «ворс біжить за паличкою», не натискувати, не терти;
- промивати пензлик після однієї фарби перед малюванням іншою фарбою.
» Етапи малювання <
- Дерева малюйте коричневою фарбою: проведіть знизу Вгору довгу лінію — стовбур, від стовбура вгору — короткі лінії, гілля.
- Дерева, що розташовані далеко, — маленькі, а близько — великі.
- Квіточки ми будемо малювати патичками між гілочками дерев.
- Візьміть свої аркуші для малювання і намалюйте багато дерев, що квітнуть, — весняний квітучий сад.
Вихователь під час малювання перевіряє:
- чи правильно діти тримають пензлі, патички;
» чи акуратно набирають фарбу, стежачи, щоб пензлик не був сухим;
- як слід набирати коричневу фарбу, як малювати більші й менші гілочки, квіточки; ,
- чи всі правильно називають колір фарби, розташовують зображення — гілочки, квіточки.
Показує прийоми малювання за потреби на своєму аркуші паперу. Діти працюють під спокійний музичний супровід.
- Підсумок
Вихователь формує виставку робіт. Наголошує, що тепер у групі свій цвіте весняний сад.
Варкентін С.М.