29.04.2020 Середня “В” (Зірочка) (Вихователі Стадник О.Є., Варкентін С.М.)

Працюємо в саду

Тема. Ми — друзі природи

Мета: формувати уявлення дітей про те, що рослини і тварини потребують нашого захисту та охорони; розширювати знання про жителів лісу; навчати Правильно . поводитися на природі; виховувати у дітей дбайливе ставлення до природи та її мешканців.

Матеріал: в кутку групи захована від дітей купа сміття картинки лісу* іграшковий їжачок, коробка із сірниками, аудіозапис звуків лісу, букет штучних квітів, пакет для сміття.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент

Вихователь повідомляє дітям, що вранці він отримав на свій телефон надзвичайне повідомлення від Лісу, пропонує дітям послухали його.

Увага! У лісі з’явився порушник Тиші та спокою руйнівник,

Пташиних гнізд кривдник,

Рослин і тварин — Хуліган!

Допоможіть!

— Що будемо робити, діти? Я гадаю, нам слід вирушати у ліс на допомогу природи. На чому ми можемо вирушити?

— Найкращий транспорт для нас — автобус. Пригадаймо правила поведінки в транспорті під час руху. Можна вставати та бігати салоном? Можна голосно розмовляти чи кричати?

— Добре! Тоді сідайте на свої місця  і рушаємо ;

  1. Подорож лісом (екскурсія групою) ‘ і

— Ось ми й приїхали до лісу. Розгляньте довкола, як багато дерев у лісі. Ви помітили, як тут тихо, нерадісно, птахи не співають, дерева не шумлять. Недаремно нас покликали на допомогу!’

‘ Вихователь звертає.увагу На купу сміття . *. •

— Що це? Пам’ятаєте, у повідомленні йшлося про Хулігана? Мабуть, це він насмітив! Що потрібно зробити? Навіщо слід прибирати за собою сміття? Кому воно може зашкодити?

Вихователь з дітьми складає сміття у пакет.

– Ліс — це дім для багатьох рослин, звірів та пташок. Виховані люди не смітять у гостях та не кричать.

Вихователь звертає увару на букет квітів. .

— Погляньте, діти! Хтось зірвав квіти, зробив букет, а потім кинув його на землю. Мабуть, це зробив Хуліган! Чи правильно так учиняти? Якщо кожен з нас рватиме квіти в лісі, чи залишаться вони? Чи зможуть інші помилуватися їхньою красою? Як тоді бути?

— Під час прогулянки лісом чи лугом можна фотографувати квіти, тоді вони залишаться в лісі, а у вас буде фото на пам’ять. Зберімо букет, але самі квіти не зриватимемо! ‘ і ‘.

Вихователь з дітьми йдуть групою далі та знаходять іграшково- го їжачка.

 

— Діти! Хто це? Чи можна чіпати диких тварин, якщо зустріне- те їх у лісі? Чому?

— Мама цієї тварини відчує запах людини, яка торкалася дитинчати, і більше не підійде до своєї дитини. Тож ми не будемо торкатися їжачка, нехай повертається додому.

  1. Фізкультхвилинка

 

4.Подорож лісом (продовження) ’ ,

Вихователь показує дітям коробку із сірниками.

— Ось що залишив Хуліган у лісі! Ви знаєте, що це?

— Як можуть допомогти сірники в лісі?

— А якої щкоди можуть заподіяти?

— Заберімо сірники із собою, щоб хтось не допалив вогонь і не залишив його без нагляду.

  1. Читання Уривка вірша

ДАВАЙТЕ БУДЕМО ПРИРОДИ БЕРЕГТИ!

Я метелика не скривджу, хай летить.

І ялинку не зрубаю, хай стоїть.

Не затопчу мурашнику хай повзе.

Не зламаю з дуба гілку, хай росте.

, Не впущу сміття у річку» хай бурлить.

Із гнізда яйце не скину, хай>лежить.

В джерело не пущу камінь, нехай б’є.

В полі жито не столочу — де святе.

в. Підсумок •

Вихователь вминає аудіозапис звуків лісу.

— Діти, ви чуєте! Це діо шумите* пташки співають і

Отже, ми все зробили правильно Ліс дякує нам за допомогу. Ми пообіцяємо його не ображати, захищати від інших хуліганів. А нам час повертатися у садок. Ми можемо сказати про себе що ми друзі природи? Чому?

 

Малювання

Тема. Цвіте весняний сад

Мета: розвивати естетичне сприймання дітьми навколишнього довкілля — квітучі фруктові дерева; учити образно відтворювати побачене в малюнку; продовжувати тренувати моторику рук; вправляти у зображенні дерева пензликом, а цвітіння, дерева — у нетрадиційний спосіб — малювати патичком; формувати вміння композиційно правильно розміщувати зображення на аркуші паперу; розвивати творчі здібності, фантазію; виховувати зосередженість, акуратність, бажання доводити розпочату справу до вінця; викликати естетичний смак, цікавість до малювання та бажання малювати. 1

Попередня робота: спостереження за цвітінням фруктових дерев у саду під час прогулянок; розглядання ілюстративних матеріалів; читання творів художньої літератури. Матеріал: аркуші паперу, тоновані у зелений колір (для кожної дитини), фарби; пензлики для малювання; патички; баночки з водою; підставки для Пензликів; серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

і. Організаційний момент

Вихователь звертає увагу дітей на природу за вікном, пропонує їм привітатися з сонечком, небом, пташками, деревами.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне! <

Доброго ранку, в небі пташки!

Доброго ранку, маленькі берізки!

Я вас вітаю, люблю, пізнаю —

Бо живемо ми в одному краю!

» Психогімнастика «Я — дерево»

Я — дерево, я стою, хитаюся від вітру, мої ноги — це коріння, моє тіло — це стовбур дерева, мої руки — ц&гілля, що тягнеться вгору* до неба. Кожен з вас — деревце, а разом ви — ліс.

— Розкажіть про пору року, що триває нині, її особливості. г

  1. Мотивація

— Погляньте на репродукцію картини художниці Тетяни Яблонської «Яблуні в цвіту» . Уявно перенесімося у цей фруктовий сад, де цвітуть яблуні. Зверніть увагу на цей сад, що вирощували багато років. Яблуні з кремезними міцними гілками. Цвітіння дерев навесні — це справжнє диво. Яблуневий сад, що квітне, — це надзвичайно гарно. Ми нібито відчуваємо аромат квітів у повітрі. Погляньте на красу весняного неба, на кольори весняної трави. Що на картині знаходиться ближче? Що зображено далеко? Якими намалювала художниця яблуні, що знаходяться далеко? А ті, що близько? Що є у яблунь? (Стовбури, гілки, квіти)

— Скільки стовбурів у яблуні? (Один) Чого багато у яблуні? (Гілочок, квіточок) Які гілки у яблуні? (Великі й малі, товсті та тонкі) Які квіти у яблуні? (Маленькі,рожеві, майже однакові) Згадайте їх аромат. Як вони Пахнуть?

Яблуні рожевий цвіт Зачаровує весь світ. ‘ „

Бджоли із її квіток Цілий день беруть медок (М. Пономаренко)

лі

  • Ми були на прогулянці у нашому фруктовому саду. Які дерева ви там бачили? (Груші, абрикоси, вишні, сливи) Чи всі дерева цвітуть однаково? Чим відрізняються? (Кольором квітів) Якого кольору квіти у різних дерев? Я вам пропоную стати художниками, створити картини «Цвіте весняний сад».

Продуктивна діяльність

Діти, ходімо до нашої художньої майстерні, підготуймося до малювання.

» Пальчикова гімнастика «Дерева»

Діти виставляють руки перед собою, долонями до себе, пальці розчепірені, напружені.

Вітер залетів у Згай.

Ти дерева не хитай,

{Хитають руками з боку в бік,)

Дуже гілки не хили,

Щоб не тріснули вони!

(Хитають руками вниз-угору, не згинаючи пальців.

Струшують кисті рук.)

— Погляньте, що у нас приготовлено для малювання. Пензлики, патички, фарби, стаканчики з водою, підставки для пензликів, серветки. Чим ми будемо малювати? (Пензликами і патичками) Якого кольору є фарби? (Коричнева, біла, рожева) Яким кольором ми будемо малювати дерева? (Коричневим) А квіточки? (Рожевим, білим)

» Правила малювання пензликом

Спочатку змочити пензлик водою, зайву воду віджати об край баночки з водою;

  • набрати на пензлик фарбу;
  • не слід залишати пензлик тривалий час у воді, адже його ворс деформується і буде незручно ним малювати;
  • проводити пензликом по аркуші паперу слід легенько — «ворс біжить за паличкою», не натискувати, не терти;
  • промивати пензлик після однієї фарби перед малюванням іншою фарбою.

» Етапи малювання <

  • Дерева малюйте коричневою фарбою: проведіть знизу Вгору довгу лінію — стовбур, від стовбура вгору — короткі лінії, гілля.
  • Дерева, що розташовані далеко, — маленькі, а близько — великі.
  • Квіточки ми будемо малювати патичками між гілочками дерев.
  • Візьміть свої аркуші для малювання і намалюйте багато дерев, що квітнуть, — весняний квітучий сад.

Вихователь під час малювання перевіряє:

  • чи правильно діти тримають пензлі, патички;

» чи акуратно набирають фарбу, стежачи, щоб пензлик не був сухим;

  • як слід набирати коричневу фарбу, як малювати більші й менші гілочки, квіточки; ,
  • чи всі правильно називають колір фарби, розташовують зображення — гілочки, квіточки.

Показує прийоми малювання за потреби на своєму аркуші паперу. Діти працюють під спокійний музичний супровід.

  1. Підсумок

Вихователь формує виставку робіт. Наголошує, що тепер у групі свій цвіте весняний сад.

Варкентін С.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *