20.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : «Чистота та порядок – запорука здоров’я» (культурно – гігієнічні навички)

1 заняття Розвиток мовлення

Тема : Багатозначні слова. Складання розповіді.

Мета : учити складати колективну розповідь за допомогою заданої схеми висловлювання; поповнити словник іменниками, прикметниками, дієсловами, вправляти в умінні добирати ознаки тварини, познайомити з багатозначними словами; розвивати мовне дихання, дрібну моторику м’язів рук; виховувати увагу, бережливе ставлення до природи.

Матеріали : демонстраційний: ілюстрації із зображеннями Лісовичка, зайця, сосни, кицьки, ілюстрація «Літо в лісі».

Хід заняття

І. Організаційний момент

Психогімнастика ««Я – сонечко».

Мета : гра – медитація.

Я маленьке сонечко. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся над обрієм. Я велика куля. В мене багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всій землі – лісам, рікам, лукам. Я вдихаю тепло. Я лечу над землею і освітлюю зелене листя, червону квітку.

ІІ. Сюрпризний момент

Вихователь демонструє малюнок із зображенням Лісовичка і звертається до дітей від його імені:

  • Добрий день, любі малята! Я приніс для вас загадки. Спробуйте відгадати.

Стоять на дорозі

На одній нозі.(гриби)

Під великою сосною

Він в барлозі взимку спить,

Він діждеться там весну,

І прокинеться від сну.(ведмідь)

Як росте – зеленіє,

А як впаде – жовтіє.(листя)

 

ІІІ. Мотивація діяльності

  • Я приніс це з лісу. І хочу дізнатися, що ви знаєте про ліс.
  • Що таке ліс?
  • Ліс – це місце, де ростуть дерева, кущі, живуть різні тварини.
  • Хочете дізнатися більше?

IV. Вивчення нового матеріалу

Обговорення ілюстрації

Вихователь вивішує на дошку ілюстрацію лісу.

  • Як ви гадаєте, яка пора року зображена на картині?
  • А який день?(Теплий, тому що діти легко вдягнені, сонячний, тому що на небі ясне сонечко)
  • Отже, день, який зображено на картині, можна назвати літнім, теплим, сонячним, ясним.
  • Скажіть, а навіщо ходять до лісу?
  • У Лісовичка є подружка Марійка, яка дуже любить гуляти в лісі. Лісовичок пропонує вам  скласти розповідь про пригоди у лісі.
  • Що могло трапитися з Марійкою в лісі? (Маріка могла заблукати, зустріти кого – небудь, щось знайти.)

Вправа «Добери слово»

  • Уявіть собі, що Марійка зустріла в лісі ось такого зайчика.

Вихователь виставляє малюнок зайчика.

  • Як він виглядає?

Розглядаючи малюнок, який буде застосовуватися при складанні сюжету, слід звернути увагу і на зовнішній вигляд, і на риси характеру.

  • Що вміє робити заєць?
  • Яким може бути заєць?

Фізкультхвилинка

Я намалюю зайчика для вас – раз,

Це у нього, бачите, голова – два.

Це у нього вуха догори – три,

Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири,

Це очиці весело горять – п’ять,

Ротик, зубки – їсть морквинку – шість,

Шубка тепла, хутряна на нім – сім,

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім,

Ще навколо посаджу дерева – дев’ять,

Сонце сяє хай із піднебесся – десять.

Складання оповідання

Вихователь пропонує скласти розповідь про дівчинку Марійку та зайця.

  • Я буду розпочинати речення, а ви його закінчувати.

« Якось пішла Марійка в ліс по…(гриби). Набрала…(повний кошик грибів). Раптом з-за куща вискочив довговухий…(заєць). Він був не один, поруч із ним була ціла заяча…(родина). Усі вони грали в схованки в Марійку стали гукати:…(«Марійко, йди до нас гратися!»). у найбільшого зайця були найдовші…(вуха). Він сховався за…(кущ). Вуха виглядали з – за куща, тому його відразу…(знайшли). Усім було…(весело, радісно).

  • Як розпочиналась наша розповідь?
  • Що Марійка робила в лісі?
  • Що трапилось після того, як Марійка зібрала повний коштк грибів?
  • Чому знайшли найбільшого зайця?

Діти за бажанням переказують розповідь.

Пальчикова вправа

  • Лісовичок приготував для вас цікаву вправу.

Дітям пропонується пальчикова вправа. Спочатку вихователь читає текст і показує дії самостійно.

Між сосни пухнастих лап

(витягнуті руки з розчепіреними пальцями

Покласти одна на одну долонями донизу.)

Дзвінко дощик: крап – крап – крап!

(імітувати гру на фортепіано.)

Де сучок давно засох,

(стиснути руки в кулак.)

Виріс мох, мох, мох…

(відкривати кулак, виставляючи по одному пальцю.)

Де листок до листка прилип,

(скласти долоні разом)

Виріс гриб – гриб – гриб.

(кулак накрити долонею.)

Білих грибів тут сім’я.

(з’єднати руки від ліктів , розвести

П’ясті й розчепити пальці.)

Хто знайшов їх? Я, я, я!

(почергово з’єднувати однойменні

Пальці обох рук.)

Дружно ми гриби збирали,

(потиснути руки)

Їх у кошики складали.

(сплести пальці рук – «кошик», великі пальці

з’єднати – «ручка».)

вихователь перечитує перші рядки тексту і вирішує на дошку малюнок сосни.

  • Як ви гадаєте, що це за пухнасті лапи у сосни.
  • Це її гілочки, вкриті голками. Коли на них дивишся, здається, що це великі пухнасті лапи.
  • А тепер послухайте вірш.

Вихователь читає рядки і виставляє малюнок із зображенням кішки.

Киця прокидається –

Лапками вмивається.

  • А про які лапки йдеться в цьому вірші?
  • Чому гілку сосни називають лапою?
  • Чим вона відрізняється від лапки кішки?
  • А чим схожа на неї?

У повсякденному житті вихователь звертає увагу на вживання багатозначних слів.

 

V. Підсумок

–  Про кого ми складали розповідь?

– Для кого ми її складали?

– Розкажіть її вдома.

 

2 заняття Малювання

 

Тема : Будинок у якому я мешкаю

 

Мета : вчити дітей малювати будинок, передавати прямокутну форму стін, вікна розміщувати рядами, доповнювати деталями зображення. Малювати посередині аркуша . Розвивати окомір, ретельність у виконанні роботи. Виховувати любов до занять з малювання.

 

Обладнання : пензлі №6-10, вода, серветки, ганчірочка, гуаш білого, жовтого, червоного кольорів, готовий зразок, малюнки будиночків, аудіо запис класичної музики, та аудіоапаратура для її відтворення.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Вихователь вмикає веселу пісеньку «Я весела булька» і збирає діток в коло. Діти трішки потанцювали і вихователь пропонує всім сісти на килимок.

  • Молодці, ви гарно потанцювали, а тепер час налаштуватись на роботу.

 

ІІ. Сюрпризний момент

  • Сьогодні вранці я прийшла до дитячого садка і побачила, що всі ляльки чомусь засмучені. Як ви гадаєте, чому?
  • А я знаю. Ляльки кажуть, що в них не має своїх будиночків. Як їм допомогти?
  • Так, сьогодні ми для них зробимо лялькове місто, де у кожного буде свій будиночок. Як ви вважаєте, будиночки мають бути однаковими? Чому? Від чого залежить вигляд будиночка?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Ну що, дітки, ми допоможемо лялькам?

 

IV. Продуктивна діяльність

Розгляд і обговорення малюнків багатоповерхових будинків

Вихователь демонструє малюнки одноповерхових та багатоповерхових будинків.

  • Які будиночки ви бачите?
  • Чим вони відрізняються?
  • Як ви гадаєте який будинок найкраще підійде для наших ляльок?

Настільна гра «Де чий будинок?»

Діти тримають в руці по малюнку тваринки. На столі лежать картки з різними видами будиночків. Завдання дітей підійти до стола і знайти будиночок у якому живе тваринка, малюнок якої він тримає, і назвати його.

Музична фізкультхвилинка

Під музику діти разом з вихователем виконують відповідні рухи.

Показ і пояснення способу виконання роботи

Вихователь, використовуючи демонстраційний альбом, пояснює етапи малювання багатоповерхового будинку. Діти – встигай лики можуть намалювати ще й одноповерховий будинок.

Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя

 

V. Підсумок

– Яке гарне вийшло в нас місто. Ляльки задоволені і більше не будуть сумувати.

– Як ви будували будинки?

– З яких частин складається будинок?

Вихователь : Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.