26.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)

Тема дня: Весну провожаємо, літо зустрічаємо. Музей весни.                                          Підготовка до навчання грамоти.                                                                                      

Тема. У ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ЗНАНЬ                                                              

Мета: перевірити засвоєння дітьми програмового матеріалу, уміння уважно, точно виконувати завдання; розвивати увагу, посидючість; виховувати бажання самостійно здобувати знання.                                                             Матеріал: зображення Моря Помилок, Гір Наполегливої Праці, Примхливих Боліт, Лісів Терпіння і Посидючості; лялька Полінка (з лялькового театру); фішки для звукового аналізу; схеми (для індивідуальної роботи).

ХІД

Організаційний момент.

Я хочу сьогодні вам розповісти про дівчинку, яка хотіла все знати. То ж сідайте, будь ласка, до вашої увага цікава моя казка!

Була в діда онучка — велика Чомучка,

З ранку й до обіду нема спокою діду.

— Куди повзе комашка? А як росте ромашка?

Куди заходить сонце? Хто глянув у віконце?

З’являється дівчинка (лялька з лялькового театру).

А ось і сама Полінка.

Полінк а. Діти, я хочу вас запросити до Країни Знань. Шлях туди пролягає через Море Помилок, Гори Наполегливої Праці, Примхливі Болота, Ліси Терпіння і Посидючості. Але пам’ятайте: знання лише тоді цінуються, коли вони здобуті працею. Ось вам чарівний клубочок, що приведе вас до Країни Знань.

Подорож до країни знань.

Діти йдуть за клубочком і підходять до Моря Помилок, з якого виринають «чудовиська».

Щоб перебратися через море і не потрапити у пащу до чудовиськ-помилок, слід виконати завдання. Але знайте, що основна зброя проти помилок — це увага!

Дидактична гра «Неслухняні звуки»

Мета: перевірити вміння дітей знаходити звукові помилки у словах та виправляти їх.

В полі ростуть білі-біленькі комашки.

Над ними літають дрібненькі ромашки.

Змолов мірошник якось сито.

Насипав борошна у жито.

За віконцем темна піч.

Чорний кіт заліз на ніч.

В морі плава синій кіт.

Ловить мишку сірий кит.

Бігає в гаї хитрий ліс.

Шумить листям зелений лис.

Діти виправляють помилки

Погляньте, одне чудовисько-помилка зникло. Але залишилося ще одне. Щоб його здолати, слід відповіді на запитання дати.                                                         З чого складається мовлення? (Мовлення складається з речень.)

З чого складаються речення? (Речення складаються зі слів.)

Як ми вирізняємо речення в усному мовленні? (Робимо наприкінці речення зупинку — паузу, стишуємо голос.)

Як відокремлюються речення на письмі? (На початку речення — велика літера, наприкінці ставимо крапку.)

Усі чудовиська-помилки зникли. Перед нами — Гори Наполегливої Праці. Щоб перейти через Гори Наполегливої Праці, нам слід здолати підступних і невидимих ворогів: Утому, Лінощі і Жалощі. То ж пригадайте, на які частинки можна розділити слова? (Слова діляться на склади.)

Як дізнатися, скільки складів є у кожному слові? Чи можна взагалі визначити кількість складів у слові так, щоб не розкладати його на частини?

(Можна! Слід визначити, скільки голосних у слові. Скільки голосних — стільки і складів.)

Визначте, скільки складів у слові Олена.( Три склади.)

Складіть звукову схему слова Олена.

— А тепер доберіть до кожної картинки її схему та з’єднайте рисками.

КНИЖКА

ПІВЕНЬ

КВОЧКА

ОСЕЛ

Ми й незчулися, як подолали Гори Наполегливої Праці. То ж швидше вирушаймо далі!

Фізкультхвилинка

Ви погляньте, як завзято викроковують малята.

(Ходьба з високим підніманням колін.)

Гарно спини випрямляють, це вони в спортсменів грають.

Ось поставим руки в боки й пострибаємо навскоки. (Стрибки.)

Вліво, вправо нахиліться і навшпиньки підніміться,

(нахили в боки)

Руки вгору, руки вниз, довкруг себе повернись.

(Повороти тулуба з рухами рук.)

Крок вперед зробіть швиденько та підстрибніть всі легенько.

(Крок вперед, стрибок.)

Діти, будьте уважні, попереду Примхливі Болота! Їх перейти дуже важко, примхи ще нікого до добра не довели. Пам’ятайте, окрім слова «хочу», є такі необхідні слова «потрібно», «необхідно».

Щоб перейти ці болота, слід доповнити речення.

Дидактична гра «Продовжуй»

Мета: перевірити вміння дітей закінчувати речення, узгоджуючи іменники з дієсловами.

Дівчинка грається… (лялькою, новою лялькою).

Дарина читає… (книжку, цікаву книжку).

Їжачок знайшов… (гриб, великий гриб).

Виховател ь. Запишіть схему речення.

Дарина читає цікаву книжку.

Діти виконують завдання.

— Яке перше слово цьому реченні? Яке — останнє?

— А тепер придумайте речення з другим словом.( Тато читає газету.  Павло читає буквар.)

Примхливі Болота ми здолали і до Лісу Терпіння й Посидючості дісталися. Для того щоб знайти дорогу у Лісі Терпіння й Посидючості, потрібно прочитати невеличкий текст. Читати ми будемо ланцюжком. Будьте уважні, починаймо!

ЛІС

У лісі ____ сосни та клени.

Там лис.

Мамо, лис!

Олена і Ніна у лісі.

Діти читають текст.

Ось ми опинилися у Країні Знань. Скажіть, які знання цінніші: здобуті тяжкою працею чи отримані готові відповіді?

Підсумок

Вас чекають запрошення до школи.

Ви можете їх отримати, якщо пригадаєте, яким був шлях до Країни Знань. Діти отримують запрошення до школи, дякують Полінці за цікаву подорож, прощаються з нею.

 

 

 

Ліплення

 

Тема. Весняна галявина

Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про красу весняного світу природи; збагачувати враження від образотворчої діяльності шляхом використання різноманітних матеріалів та прийомів зображення об’єктів навколишнього світу; розвивати інтерес до матеріалів та їх властивостей; навчати виліплювати за вибором рослини, що ростуть на галявинах (ромашку, волошку, кульбабу, дзвіночки, суниці, злаки, трави) і комах (метеликів, жуків, бджіл, бабок), передаючи характерні особливості їх будови

і забарвлення, надаючи виробам стійкості; закріплювати навички роботи з пластиліном (скочування, розкочування, розплющування, відривання, поєднання); розвивати допитливість, спостережливість та увагу, сприяти розвитку образного мислення  і творчої уяви вихованців; закріплювати знання кольорів, навички користування обладнанням для ліплення; розвивати дрібну моторику рук, творчу уяву, мислення; виховувати любов до краси рідної природи, задоволення від власної творчості.

Матеріал: сюжетний малюнок галявини, весняних квітів, комах; пластилін; стеки; дощечки-підкладки; пластина або папір як основа для установки ліпної панорами із виліплених квітів, рослин, комах; допоміжні дрібні матеріали (зубочистки, гілочки, трубочки).

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям утворити коло.

Психогімнастика «Лісова галявина»

— На лісовій галявині ростуть лісові дзвіночки (демонструє малюнок галя-

вини, на якій ростуть дзвіночки). Заплющте очі та уявіть, що ви — дзвіночки.

Дзвіночки хитають голівками і радіють сонячному ранку. Струшують із себе

росу. Озираються навсібіч. Вітаються із сусідами-дзвіночками. Ось уже й день настав. Вітерець подув. Захиталися дзвіночки, задзвеніли (діти імітують дзвін). Дін-дон-день!

— Погрався вітерець із квіточками та й полетів. Сонце припікає. Схотілося

дзвіночкам пити. Почали вони тягтися своїми корінцями до води. Попили і розпустилися ще більше. Настав вечір. Дзвіночки опустили долілиць голівки. Засинають.

ІІ. Мотивація

— На лісовій галявині ростуть квіти. Відгадайте, які саме.

Навесні я зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

Вихователь демонструє малюнок проліска.

— Розкажіть про пролісок.

Стала на галяві в жовтім сарафані,

Підросте, всміхнеться, для вітрів вбереться

В платтячко біленьке, пишне та легеньке. (Кульбаба)

Вихователь демонструє малюнок кульбаби.

— Розкажіть про кульбабу. Відгадайте ще одну загадку.

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає,

Сині очі розкриває. (Барвінок)

Вихователь демонструє малюнок барвінку.

— Розкажіть про барвінок. Де ще ростуть квіти? Які квіти ростуть у нас

у квітнику та в саду? Коли з’являються перші квіти? Вам подобаються квіти?

Яка квіточка подобається найбільше? Чому?

Вихователь демонструє малюнок метелика.

— Який метелик? Що є в метелика? На що схожий метелик? Де живуть мете-

лики? У метелика є друзі. Хто вони, дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадки.

Він рухливий і прудкий,

Летить — виє, сяде — землю риє.

Чорне тіло, чорний вус,

Ніби справжній сажотрус. Хто це? (Жук)

— Розкажіть про жука. (Жук чорний. У нього є тверді, міцні крильця, вуса.

Коли жук летить, він гуде.) Хто ще до нас завітав на лісову галявину? (Бджілка)

— Створімо весняну галявинку — гарну, зелену, з яскравими квітами і різ-

ними комахами.

ІІІ. Продуктивна діяльність

— Підготуймо пальчики до роботи.

Пальчикова гімнастика «Квіточки»

Наші гарні квіточки розтуляють пелюстки,

Тихо вітер їх хитає, пелюстки перебирає.

(Сплітають пальці рук у формі квітки,

поволі відкривають, плавно погойдуючи.)

Наші гарні квіточки затуляють пелюстки,

Тихо засинають, голівками хитають.

(Сплетені пальці рук у формі квітки,

поволі закривають, плавно погойдуючи.)

Етапи виконання роботи

— Що росте і хто живе на галявинці? (Трави та квіти — ромашка, волошка,

мак, кульбаба; комахижуки-сонечка, метелики, бджілки, мурахи, коники)

  • На прикладі 2–3 квітіввиховательпоказує дітям, яким чином можна пере-

дати характерні особливості рослини у скульптурному образі. Звертає увагу

дітей на те, що квіти стоять на тонких ніжках — стебельцях, але не падають.

Діти висловлюють здогади, як такий ефект можна отримати у ліпленні. Ви-

хователь уточнює відповіді (потрібно використати каркас — трубочку, зубо-

чистку — дібрати потрібного кольору або обліпити пластиліном).

  • Пропонуєкожнійдитині виліпити для галявини будь-яку рослину або комаху; кожен повинен ліпити свої фігурки, не повторювати ліплення одне одного, тому що в природі все таке різноманітне, що кожен може знайти і створити щось своє.

Самостійна робота дітей. Вихователь нагадує про необхідність викори-

стання каркасу для стебла квітки, допомагає згадати характерні особливості

певної рослини або комахи. Активізує мовлення дітей у називанні форми, ко-

льору, величини. Після виготовлення ліпних рослин і комах діти переносять їх на панораму, закріплюють за допомогою пластилінових грудочок і трубочок для коктейлів. Розглядають композицію, милуються, доповнюють дрібними деталями — виліпленими камінчиками, травинками, кущиками.

Підсумок

— Молодці! Чудова весняна галявина!

 

Плохотникова Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *