01.04.2020 Старша “Б” група (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття

Логіко – математичний розвиток

Тема. Число і цифра 0. Розв’язування задач.

Мета: сформувати уявлення про число і цифру 0; вправляти у кількісній і порядковій лічбі; ознайомити з діями додавання й віднімання із числом 0; закріпити уявлення про часові відношення раніше, пізніше; виховувати самостійність у роботі.

Матеріали:набір карток із кружечками двох кольорів за кількістю у межах 9, картка з цифрою 0 для заштриховування, лічильні палички, картки з цифрами 0 – 9 і знаками «-, +, =»; п’ять фігурок зірок;картка для складання задачі(зображення паровоза із двома вагонами, в одному з них три тварини);малюнки із зображенням зірок на небі для вправи «Куди зникли зірочки».

Хід заняття

Психогімнастика

Гра «Трамвайчики»

За допомогою лічилки обрати двох дітей- водіїв трамвая, решта- пасажири. У руках водіїв «кермо» з номером трамвая(число в межах 9), на столі «квитки»- набір карток із кружечками двох кольорів .Пасажири мають визначити, на трамваї з яким номером вони поїдуть, і взяти картки із кружечками, які в сумі становлять цей номер. Водій при посадці перевіряє «квитки» й вирушає по маршруту. Трамвай може робити зупинки, під час яких пасажири беруть новий квиток і пересаджуються на інший трамвай .Дорослий обирає наступних водіїв та змінює номери трамваїв.

Утворення числа 0.Гра «Зорепад»

-Скажіть, коли на небі з’являються зірки?

-Уявіть собі, що зараз ніч.

Дорослий викладає фігурки п’яти зірочок.

-Порахуйте та скажіть скільки зірочок?

-Закрийте очі(забрати одну зірочку).Що змінилося?

-Як ви здогадалися, що зірочку прибрали?(Полічили, зірочок стало менше на одну: було п’ять, стало чотири.)

-Закрийте очі.(Дорослий додає зірочку.)Що змінилося? Як ви здогадалися?

Гру можна провести кілька разів, або додаючи, або прибираючи зірочки. Не забуваючи при цьому фіксувати первісну кількість.Дія обов’язково озвучується: «Додали зірочки- їх стало більше, прибрали- їх стало меньше».

-Хто знає, коли зірочки зникають?(Вранці)

-Закрийте очі.Що змінилося?( Забрати всі зірочки)

Вправа «Куди зникли зірочки»

Діти закріплюють послідовність подій і часові відношення раніше, пізніше. Для вправи потрібно чотири малюнки із зображенням нічного неба: на 1- ому п’ять зірок, на 2-ому – чотири, на 3-ому – дві, на 4-ому – жодної.

-Скільки зірочок на першій картинці?(П’ять)

-Що змінилося на наступній картинці?(Одна зірочка згасла, залишилося чотири.)

Аналогічно розглядаються всі малюнки,акцентуємо увагу на зменшенні кількості зірочок.

-Скільки всього залишилося зірочок?(Жодної.)

Фізкультхвилинка.

Закріплення знань про число 0.Знайомство із цифрою 0.

-Як позначити, що в нас не залишилося жодної зірочки?

-Якщо не залишилося жодної фігурки, ми використовуємо цифру 0.

-Цифра 0 позначає число 0

-Розгляньте цифру 0 на ваших картках.Обведіть та заштрихуйте.

Гра «Не помились»

-Як ви думаєте, чи можна скористатися числом 0 при лічбі кубиків?Чому?(Тому що лічбу починають із числа 1.)

-Подумайте, де можна поставити число 0 у цифровому ряді. Якщо це число, то в нього повинне бути місце серед інших чисел.

-Скільки треба взяти лічильних паличок для числа 1? 2? 3?….?

-Скільки паличок необхідно взяти для числа 0?

-Отже. Яке місце можна визначити для числа 0?Перед числом 1, тому що число 0 позначає кількість, меншу ніж 1. Жодної – це меньше, ніж 1.Поставте число 0 перед числом 1.

Складання й розв’язування прикладів із числом 0.

У завданні формується уявлення про дії додавання й віднімання із числом 0.Розгляд малюнка: потяг із двома вагонами, у першому – три тварини, у другому немає нікого.

У ході розв’язання данного прикладу дорослий підводить дітей до розуміння того, що в результаті діїї додавання будь- якого числа до числа 0 відповідь залишається тією ж.Аналогічно проводиться робота з дією на віднімання.

-Скільки у потязі вагонів?(Два)

-Скільки в першому вагоні тварин?(Три.)Викладіть перед собою відповідну цифру.

-Скільки тварин у другому вагоні?(Жодної).Яку цифру потрібно викласти?(0)

-Скільки всього тварин їде в поїзді?

-Яку дію необхідно виконати?Який знак поставимо?(«+»)

-Якою буде відповідь?Чому?

-Чи змінилася кількість тварин?

Підсумок заняття

-Із яким числом ви ознайомилися?Чим воно відрізняється від інших чисел?

-Чи можемо ми його використати, якщо треба полічити предмети?Чому?

 

Вихователь Башмачнікова О.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.