08.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)

1. Природне довкілля /екологія/ “До краси можна торкнутися тільки серцем” 2.Грамота “Буква Ю та її звукове значення” 3. Фізкультура /за рекомендаціямим фіз.керівника/

Тема. «До краси можна торкнутися тільки серцем».

Мета. Розширювати та збагачувати уявлення дошкільнят про живу природу рідного краю; класифікувати за групами; вправляти дітей у розв’язанні логічних задач. Учити дітей естетично сприймати природне довкілля, помічати у світі природи прекрасне, чарівне, дивовижне. Виховувати у дітей основи екологічно-доцільної поведінки, бережливість до флори і фауни рідного краю.

 

Хід заняття

 

Сонце світить, сонце сяє,

Пестить землю, зігріває

Землю щедру і багату

Велетенську нашу хату.

Ви скажіть тепер мені:

Де ви мешкаєте всі? (У будинках)

  • Я сьогодні хочу розповісти вам одну історію.

Одного разу в лісі трапилася дивовижна історія. До газети лісових жителів вирішив дати оголошення равлик. Воно було таким: «Здам квартиру в дуже тихій місцевості, перший поверх, є вода й освітлення!»

Щойно з’явилося це оголошення, як лісові мешканці натовпом посунули до равлика.

  • Діти, а як ви вважаєте, хто може мешкати у равликовому будиночку? У воді? А на суші? (Черв’ячки, комахи, мурахи, жучки…) А чи зручно їм буде там? Чому?
  • Чому для кожного найкращою є його оселя? (Вона облаштована згідно з потребами та смаком її мешканців.)

Сюрпризний момент

  • Загубилася пташка і не може знайти своєї домівки, родичів. Вона просить дітей їй допомогти.
  • Перш за все нам потрібно дізнатися назву цього птаха.
  • Птахо, як ти почуєш своє ім’я, то заспівай!
  • Які є птахи? (Перелітні й зимуючі)

Дидактична гра «Перелітні й зимуючі птахи»

Діти, почувши назви перелітних птахів, махають руками, а почувши назви зимуючих,- стрибають на обох ногах. Наприкінці гри пташка співає, а діти дізнаються її назву.

  • А де живуть птахи?

Діти. Найбільше птахів живе у лісах, парках. Коли ми заходимо до лісу, то хочеться вдихнути свіжого повітря на повні груди і послухати пташиний спів.

  • Послухайте ще одну історію. Ішла людина, спекотно їй було влітку, ніде заховатися для перепочинку. Вирішила вона посадити деревце. Але одне деревце всіх не захистить, тому наші малята посадили ліс. Нашому лісу чогось бракує.

Дидактична гра «Який ліс

  • Уявімо, що ви всі дерева цього лісу і спробуємо відобразити його настрій: сумний, тихий, зажурений, зачарований, невеселий, самотній.
  • А як називався б наш ліс, якби в ньому росли лише ялини, дуби, сосни, берези, клени, вільхи, осини? (Відповіді дітей.)
  • А коли в лісі змішаються всі дерева, то як він називатиметься? (Відповіді дітей.)
  • Діти, якої частини дерева ми не можемо бачити і чому? (Міркування дітей.)
  • Як ви вважаєте, що може оживити, звеселити ліс? (Відповіді дітей.)
  • Спробуємо це зробити разом! Спочатку нам потрібно засадити рослини, потім запустимо у ліс тварин, птахів, комах. Але пам’ятайте: ліс – це багатоповерховий будинок і на кожному поверсі –  свої жителі.

Дидактична гра «Хто де живе

Діти об’єднуються у підгрупи, обирають собі мешканців за групами.

  • А тепер відгадайте, хто у нас оселився?

Дидактична гра «Хто це

Тварини: клишоногий, довговухий, колючий, руда, зубатий.

Птахи: чорний, співучий, стукітливий, білобока, жовтопуза.

Комахи: барвистий, працьовита, смугаста, рогатий, надокучлива,   писклявий.

 

Фізкультхвилинка.

«Віє вітер нам в обличчя…»

З’являється пташка, під крильцем тримає лист для малят.

  • Лісові мешканці просять допомогти розібрати плутанину.

Логічна гра      

  1. Упав із дуба жолудь, гладенький із шапочкою, виріс із нього великий, красивий клен.
  2. Стоїть восени берізка вся в золоті, роздає спілі яблучка їжачкові й зайчикові.
  3. У хитрої лисички народилося п’ятеро кумедних лисенят. Вони почали стрибати по гілках.
  4. Узимку у вовчому лігві народилося маленьке ведмежатко.
  5. Восени у птахів і звірят з’являються маленькі дитинчата.

 

  • Ми розплутали всі загадки. А як потрібно поводитися в лісі, щоб не заважати лісовим мешканцям? (Міркування дітей.) Не галасувати, не вмикати голосно музику, не палити вогнищ, не смітити, не руйнувати їх будинки тощо.

Краси можна торкнутися тільки серцем. Люби природу, розумій, шануй і дбай про неї – і вона відплатить тобі своїми скарбами.

 

Конспект корекційно-розвивального заняття для дітей підготовчої групи «Знайомство зі звуком і буквою «Ю»

корекційно-освітні цілі:

  • ознайомлення з буквою «ю»;
  • навчити дітей чітко вимовляти звук «ю»;
  • виділяти звук «ю» в ряду голосних звуків;
  • визначати позицію звуку «ю» у словах;

дооррекционно-розвиваючі цілі:

  • розвивати фонематичний слух;
  • розвивати дихання;
  • розвивати дрібну моторику;

дооррекционно-виховні цілі:

  • формувати навички співробітництва;

проборудование:

  • листочки
  • картинки зі звуком «ю»;
  • дзеркала;
  • картки;
  • буква «ю»;
  • рахункові палички;
  • їжачок з картинками;
  • іграшка юла;

організаційний момент

Загадка:
Вранці ми у двір йдемо –
Листя сиплються дощем,
Під ногами шелестить,
І летять, летять, летять…

Коли це буває? (Восени)

Закрийте очі, уявіть, що ви прийшли в ліс – навколо листя, між ними стоять ягоди і гриби. Дме вітерець і зриває з дерев листя. Жовті, червоні, сухі. І носить їх по доріжках. Дивіться, скільки листочків.

Вправа на дихання «Летять осінні листочки»: діти дмухають на паперові листочки, що лежать у них на долоні.

самомасаж

Вправи з вушками.

«Знайдемо і покажемо вушка»

«Похлопаем вушками»

«Потягнемо вушка»

«Погріємо вушка»

знайомство з новим матеріалом

– Хто це там шарудить?
– Це їжачок. Вона тягне на своїх голках для нас картинки.
(Кожен з дітей підходить і бере картинку. В картинках намальовані малюнки зі звуком ю). (Дзига, спідниця, юрта і.т.д.).
– Сьогодні ми познайомимося зі звуком «ю».

Вся зігнулася буква Ю,
Тримає свою паличку.
От і виглядає такою –
Старої бабкою з клюкою.

артикуляційна гімнастика «трубочка»

Мої губи – трубочка –
Перетворилися в дудочку.
Голосно я дудіти можу:
Ду-ду-ду, ду-ду-ду.

артикуляція звуку «ю»

При проголошенні звуку [ ю ] мова злегка відтягують від нижніх зубів, губи округлені, але не випинаються вперед як при проголошенні російського звуку “у». Звук вимовляється з голосом.
Юля нову дзигу
Разъюлила на підлозі.
Ма-ла-ла! Ма-ла-ла! –
Швидко крутиться дзига.
Ах, зачепила черевичок,
Вжжик! – впала на бік.
Юлечка дзигу свою
Перетворила на букву… (Ю).

характеристика звуку «ю»

Звук «ю» – голосний звук.

ловимо звук «ю»

Логопед вимовляє звуки, склади, слова, діти «ловлять» тільки зі звуком «ю»:
– а, о, у, ю, и, і, е…
– му, ми, іа, їм, юм…
– лупа, стіл, дзига, мило…

позиція звуку в слові

– Визначте, в якій вагончик посадити їжачка (де знаходиться звук «ю» в словах). (Картинки).

физминутка «осінні листочки»

Ми осінні листочки.
На гілках ми сиділи.
Дмухнув вітер – полетіли.
Ми летіли, ми летіли,
І на землю знову сіли.
Вітер знову набіг,
І листочки всі підняв.
Закружляли, полетіли
І на землю тихо сіли.

Гра з дзиґою .

В гості до м’ячика ДЗИГА
Раз була запрошена.
Як дістатися їй до одного?
Адже дзига йде по колу!

(повторення):

Юля нову дзигу

Разъюлила на підлозі.

Ма-ла-ла! Ма-ла-ла! –

Швидко крутиться дзига.

Ах зачепила черевичок,

Вжжик! – впала на бік.

Юлечка дзигу свою

Перетворила на букву… (Ю).

знайомство з буквою «ю»

Щоб не покотилася,
Міцно до стовпчика приб’ю.
Ой, дивися-но, що сталося:
Вийшла ……буква Ю.

1) Показ літери.
2) На
що схожа буква?
3)
Викласти букву з паличок.

підсумок

Вихователь Чмир О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.