28.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття. Підготовка до навчання грамоти.

Тема. Звуковий аналіз слів .Наголос.

Мета: учити дітей визначати наголошений склад, правильно ставити наголос у словах, добирати звукові схеми до заданих слів,; формувати вміння читати склади та слова найпростішої структури, відповідати на запитання; розвивати наочно – дійове мислення, використовуючи проблемну ситуацію; виховувати чуйність.

Матеріал: ілюстрації до народної казки « Зайчикова хатка»; схеми для визначення кількості звуків у словах,олівці, зображення для штрихування.

Хід заняття

Швидше іграшки збирайте і у казку завітайте.

Всі уважненькими будьте та про дружбу не забудьте.

Казка нас давно чекає, казка двері відчиняє.

Була у зайчика хатка луб’яна, а у лисички – крижана. Пригріло сонечко, і розтанула хатка у лисички.А зайчикова хатка як стояла, так і стоїть. Вирішила лисичка обхитрити зайця, попросилася переночувати та й залишилася у його хатці. Хотіли йому допомогти звірі, та не можуть виконати завдань, які їм лисиця загадала. А лисиця сидить, усміхається, бо знає що ніхто не впорається з її завданнями. А може, ми спробуємо?

На дошці – будинки, а біля кожного будинку – тварина.

Діти, часу ви не гайте,

Де чий будинок, хутчіш називайте.

( Заяча хата, лисяча, ведмежа, вовча, мишача,….)

Перше завдання хутчіш розв’яжіть,

І наголошений склад назовіть.

Лисиця змінила у словах місце наголосу, тому слова змінилися. Розставте наголос на місця.

Вихователь називає слова і навмисне змінює місце наголосу в слові, а діти, промовляючи слова, виділяють голосом наголошений склад.

Коши´к – ко´шик ( наголошений перший склад)

Ве′сна – весна´( наголошений другий склад)

Наступне завдання вже час розв’язати.

Звукові моделі слів з картинками треба з’єднати .

Будьте уважні та часу не гайте,

Звуки, які в словах є , визначайте!

Лампа, собака ,кіт, чашка.

Хитра лисиця нас тут чекала,

Різні слова вона добирала.

Послухайте і скажіть : хто або що це.

Бурий, клишоногий ….( ведмідь)

Зубастий, голодний …( вовк)

Тепле, яскраве …( сонце)

Лагідна, рідна, дорога …( мама)

Сонячна, хмарна, морозна …( погода)

Фізкультхвилинка

Багато завдань у лисиці,

Та нам її боятись не годиться!

Будьте уважні, речення читайте

І чітко усі слова промовляйте.

У НА- ТИ МО-ЛО-КО.

НА, ЛІ – НО, МО – ЛО – КО.

НА, ТА – ТУ , КА- КА – О.

Залишилося останнє у нас завдання,

Лисиця з хатинки вийде сама.

Ви олівці швиденько візьміть,

Лінії рівно усі проведіть.

Діти, зайчикові ми допомогли, а лисичка залишилася без хатки. Як бути?Давйте побудуємо новий будинок ,намалюємо його.

Підсумок заняття.

 

2 Заняття.Конструювання

Тема. Корабель та маяк.

Мета: удосконалювати дрібну моторику рук; навчити малюків виконувати споруди за допомогою конструктора; сприяти розвитку логічного та творчого мислення; виховувати пізнавальний інтерес і позитивне ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: будівельні конструктори; малюнок – ілюстрація, що зображує корабель та маяк; лялька – морячок.

Хід заняття

Педагог звертає увагу малят на ляльку – хлопчика в костюмі морячка і розпочинає розмову з групою

-Відгадайте-но, друзі: який цікавий гість завітав до нас сьогодні? Це юнга Юрко. Він вивчає морську справу, допомагає матросам на кораблі і в майбутньому мріє стати капітаном далекого плавання.

Є у мене човничок і весло,

Я морське вивчатиму ремесло,

Стану я, як виросту, капітаном,

Кораблі водитиму в океанах.

Дорослий показує дітям сюжетну ілюстрацію із зображенням корабля та маяка.

Подивіться, дітки, який цікавий малюнок приніс нам Юрко. Розкажіть, що ви бачите на цій картинці. Так, це корабель, що борознить морські простори. А ще тут зображений маяк – це така висока башта, що має потужне джерело світла, яке вказує кораблям та іншим суднам шлях. Послухайте гарний віршик про маяк.

Море миє ноги маяку,

Що давним – давно забрів у воду.

Скільки посвітив він на віку

Кораблям-скитальцям у негоду!

-Чи хотілося б вам навчитися майструвати і величний корабель, і високий маяк, який йому вкаже шлях? Такими виробами ми, мабуть, порадували б і нашого гостя – юнгу.

Матеріал з якого ми виготовлятимемоці споруди, стане конструктор.

Щоб наші споруди гарно, яскраво виглядали, треба взяти деталі кількох різних кольорів. Наприклад синього, жовтого, червоного та білого кольорів.

Починаємо будувати наш корабель із нижньої частини. Для цього спочатку з’єднуємо деталі одного ( синього) кольору в кілька рядів так, щоб із одного боку вони утворювали рівну лінію, а з іншого краю – похилу, розширяючи корпус доверху. Для цього треба, щоб у кожному наступному ряді крайня деталь трохи виступала ліворуч над нижньою, до якої ми її кріпимо. Тепер зверху, зліва в цій же частині прикріпимо ще одну деталь – ніс корабля.

Угорі корабель будуємо навпаки: ліворуч, з боку носової частини він у нас буде рівним. Тут розташована щогла. Зробимо її жовтою, поставивши короткі деталі одна на одну. А праворуч – буде вітрило. Тому знизу я зроблю вітрило ширшим, а вгорі трохи звужу його. На самому вершечку прикріпимо жовту та маленьку синю деталь – корабельний прапор.

Нижню частину маяка зробимо з кількох рядів. Далі стовп нашого маяка стає вужчим, стрункішим. Саму верхівку маяка, де розташований сигнальний ліхтар, зробимо червоною і трохи ширшою.

-Нашому гостеві, юнзі Юркові, дуже радісно.

Фізкультхвилинка

Бесіда – діалог

-Які споруди ми щойно зробили?

-Які частини є у нашого корабля?

-Яким вийшов у вас маяк?

Підсумки заняття.

Вихователь пропонує дітям пофантазувати, куди попливе їхній корабель, кого і  що він везтиме, коли кораблику стане в пригоді світло маяка.

 

 

Вихователь Бородіна Н. В

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.