08.04.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователі Юва О.В., Шерепа Д.В.)

Тема дня «На  екологічній стежині дошкільного закладу. Екологічні знаки»

1.Зан.Ознайомленя з соціумом

Тема: «Вода в нашому житті».

Мета: узагальнити знання дітей про воду та її властивості. Закріпити знання

дітей про місцезнаходження води в природі, потребу у воді для всіх живих істот та для об’єктів неживої природи. Навчити розрізняти стан води (холодна, тепла, чиста, прозора, забруднена, без смаку). Розвивати вміння логічно мислити, міркувати, робити невеликі висновки, узагальнення. Виховувати бережливе ставлення до води, економно вживати її.

Матеріал: демонстраційний: 2 склянки з чистою та підфарбованою водою, ложка; 2 чашки з теплою та холодною водою; роздатковий: склянка з чистою водою, чашка із водою, в якій розчинено сіль, цукор, лимон).

                              Хід заняття:

1.Організаційний момент. Сьогодні на занятті ми поговоримо, а про що ви дізнаєтесь, коли відгадаєте  загадку:

Що таке тече і ллється,

Часом між камінням в’ється,

Як нема – все висихає,

Звір і птах без неї помирає? (Вода)

2.Сюрпризний момент

-Діти, сьогодні до нас в гості прийшла лялька Катя. Але щось із нею трапилося! Доторкніться будь ласка до її пальто, шапочки які вони? (Мокрі). Як ви думаєте, чому у ляльки зранку одяг мокрий? (Діти роблять припущення). Діти, лялька мені розповіла, що вона не взяла парасольки, а ідучи до нас попала під дощ, от і промокла. Ну що ж, Катю, зніми свій мокрий одяг, ми посушимо, а ти посидь у нас на занятті і послухай наших дітей.

-Діти, а дощ це що? Який дощ падає чистий, чи брудний?

Знову хтось до нас стукає. (Вихователь заносить ляльку-хлопчика Андрійко мокрий та брудний).

-Діти, як ви думаєте, що трапилось із Андрійком? (Діти роблять припущення).

 Андрійко мені каже, що він впав у калюжу.

-Діти, а калюжа – це що? Яка вода у калюжі? Зараз ми тебе, Андрійку, помиємо, а потім ми тебе навчимо, як потрібно ходити по тротуарах,  щоб не

потрапити в калюжу.

3.Бесіда про воду.

– От, діти, ми сьогодні поговоримо про воду. Скажіть мені  де знаходиться вода в навколишньому (калюжі, дощ, в крані, колодязі, струмочку, озері, річці …).

4.Досліди з водою 1.

Подивіться уважно на мій стіл. У мене на столі є у склянці звичайна вода, яку я набрала з водопровідного крану, на якій ми готуємо їжу, п’ємо її. Хто мені скаже яка це вода?

-Якого кольору (якщо називають білого, показати аркуш білого паперу, за ним нічого не видно). У чистій воді все видно, ось я покладу у склянку ложку, чи видно її? Це тому що вода чиста, прозора.

-А ось у цій склянці яка вода? (Підфарбована). Давайте покладемо ложку у цю склянку, чи видно її? Чому?

 Висновок: чиста вода – прозора і у ній видно всі предмети, коли їх туди кинути, а у брудній – нічого  не видно.

-А  що ви можете сказати за  воду у цих склянках? (Вода чиста ).

Дослід 2.

-А зараз доторкніться до чашок. Що ще можете сказати? (Вода може бути холодна і тепла).

-Чому ця вода у чашці тепла? Де знаходиться тепла вода? Коли у басейні тепліша вода влітку чи взимку? Що може нагріти воду? (газ, електрика , сонце).

 Зверніть увагу, у вас на столі теж є склянки з водою. Загляньте до них. Що можете сказати про вашу воду? (Чиста, тепла). А зараз візьміть свої ложки, наберіть із своєї склянки води і покуштуйте її на смак. Яка ваша вода? (Без смаку). Візьміть іншу чашку з водою і попробуйте цю воду на смак. Яка вода? У кого солона вода? кисла ? солодка? Як ви думаєте від чого вода стала солодкою? кислою? солоною?

Висновок. Вода в природі без смаку, але в ній можна розчинити цукор, і вона стане солодкою (те ж саме про сіль…).

5.Фізкультхвилинка.

А зараз всі закрийте очі, здогадайтесь що я буду робити? (Ллю воду з чайника в чашку).

Висновок: воду можна лити. Ще раз закрийте очі. (Капає водичка).

Висновок: вода може литися і капати. А у річках що робить вода? (Тече, біжить).

6.Д/гра «Чи потрібна нам  вода»

-Давайте поговоримо з вами для чого потрібна вода? (Мити посуд, прибирати, для обігрівання приміщення, пити воду, варити їсти…).

Послухайте вірш :

Якби на всьому світі не стало вмить води

І висохли б всі річки, озера і ставки

Тоді б не падав білий сніг, не капав дощ

Ніхто з гори на санках кататися б не зміг

Якби на всьому світі не стало вмить води

Пожовкли б городи, загинули б сади.

В морях, в океані загинули б кити

Щоб чиста та цілюща вода була завжди

Ми її повинні берегти.

Про що цей вірш? Так що б сталося, якби пропала вода?

(Припущення дітей). Як добре, що у кранах у нас є чиста, прозора, холодна та тепла вода. І для того щоб вона завжди була у нас, її треба берегти. А як?

7.Д/гра ”Кому і для чого потрібна вода?”.

-Я буду називати  предмети, якщо для них потрібна вода, ви плескаєте в долоні, якщо ні – мовчите. (Дереву, тарілці, людині, квітці…).

8.Підсумок заняття

 От і визначили ми, що вода потрібна всім живим істотам щоб жити, предметам неживої природи потрібна щоб їх мити, тримати в чистоті, тому з водою треба дружити, берегти її.

2.Зан. Аплікація

Тема.«Краплі зі смуг».

Мета: учити дітей користуватися клеєм ПВА ; навчати вирізати однакові смуги з цілого шматка; ознайомлювати з технікою безпеки під час роботи з ножицями; формувати навички усної лічби й уміння розрізняти поняття «багато» і «мало»; розвивати бажання здійснювати сюжетно-ігровий задум, упевненість у своїх можливостях, здатність керувати своїми діями; виховувати любов до образотворчої діяльності.

Обладнання: зразок готової роботи, репродукції картин на тему « Дощ», білий аркуш формату А4 із зображенням хмари (із чорного паперу), ножиці, клей ПВА, прямокутний аркуш синього паперу (5 × 10 см), вологі серветки з тканини, клейонка, жорсткий пензлик і посудина для клею, картки із зображеннями дощику, сонечка, веселки для кожної дитини.

Попередня робота. Спостереження за погодою, робота із загадками про дощик.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.Дидактична гра «Дощик, сонечко, веселка» Вихователь роздає дітям по три картки із зображеннями дощику, сонечка, веселки й розповідає: «Насунула дощова хмара на дитячий майданчик. Полився на малят холодний дощ. Але в хмаринці було мало дощу. Засвітило сонечко, і в небі з’явилася барвиста веселка».

2.Гра «Добери малюнок»

-Що було спочатку? Покажіть картку. (Діти підіймають картку з крапелькою.) -Що було після того, як дощик закінчився? (Малюки підіймають картку із сонечком.)

-Кого розбудило сонечко? (Показування картки з веселкою.)».

  1. Мотивація: «Усім малятам, щоб рости, потрібно добре їсти й пити водичку.. А хто поливає рослини в лісі? Авжеж, дощик! Зробімо разом дощові крапельки й допоможімо хмаринці полити цілий ліс!»
  2. Розминка для рук «Дощик» — Імітувати бризки, відштовхуючи по черзі кожний пальчик від великого; — постукати пальчиками по столу, імітуючи стукіт дощу; — скласти з долоньок парасольку, імітувати, як вона відкривається й закривається; — плавно рухаючи долоньками, імітувати калюжі, що хвилюються на вітру (дмухаємо на них); — перетворити долоньки на гумові чобітки, які «чалапають» по калюжах (поверхні столу). 5.Фізкультхвилинка «Крапельки»

6.Практична робота

Дай те дитині в одну ручку аркуш синього паперу, у другу — ножиці. 1. Відкрийте «голодному крокодильчикові» (ножицям) пащу та вставте в неї правий бік аркуша. Яку форму має цей аркуш? 2. Відріжте смужку паперу, стуливши ножиці. 3. Так само відріжте ще стільки смужок, на скільки вистачить паперу. 4. Візьміть одну зі смужок і покажіть її краї (кінці). 5. Скільки було синіх прямокутників: багато чи мало?  Скільки стало смуг?  Скільки в однієї смужки кінців? 6. А тепер «познайомимо» обидва кінці один з одним: один кінець іде в гості до другого. Так смужка склалася навпіл. 7. Тепер один кінець смужки змажте клеєм. Після цього другий кінець притисніть до першого. Вийшла крапелька. 8. Зробіть з усіх нарізаних смужок крапельки. 9. Кожну крапельку, змазавши її клеєм, приклейте під хмаринкою, яка чекає на своїх малят-крапельок.

7.Підсумок заняття

-Чи гарна вийшла в нас хмаринка? Як вона допоможе рослинам  лісу?

Вихователь :  Юва О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.