24.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : Дитина і здоров’я. Життя і здоров’я дитини вчимося оберігати змалку(підсумковий)
1 заняття Ліплення ( сюжетне)
Тема : « Дівчинка на прогулянці»
Мета: продовжувати вчити дітей ліпити людину, використовуючи набуті раніше навички ліплення; закріплювати прийоми ліплення: розкочування, скочування, примазування; розвивати вміння передавати форму голови, тулуба, рук; розвивати самостійність та наполегливість; виховувати вміння милуватися своєю роботою та роботою товаришів, дружні стосунки під час спілкування на занятті.
Обладнання: пластилін,стеки, дощечки для ліплення, готовий зразок, предметні малюнки, аудіо записи класичної музики та дитячих пісеньок.
Хід заняття
І. Організаційний момент
“Чарівний клубочок”
Діти сидять на стільцях або на килимі, утворюючи коло. Вихователь передає клубок ниток дитині, яка намотує нитку на палець і при цьому говорить лагідне слово, або добре побажання, або лагідно називає дитину, що сидить біля неї, на ім’я, або вимовляє «чарівне ввічливе слово» тощо. Потім передає клубок наступній дитині, поки не дійде черга до вихователя.
ІІ. Сюрпризний момент
До малечі приходить у гості лялька Катруся.
Дітки, лялька Катруся сумує сама, хоче погратися зі своїми подружками, а вони захворіли і сидять вдома.
Давайте розвеселимо нашу ляльку, заспіваємо їй пісеньку, потанцюємо під веселу музику, або розповімо віршика. (Діти вибирають один варіант із запропонованих)
Ви всі великі молодці! Та лялька все одно сумна.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Зліпимо для Катрусі подружок, щоб вона не сумувала?
IV. Продуктивна діяльність
Розглядання та обстеження об’єкта, картин, ілюстрацій
Що ви бачите на малюнках?
Подивіться на дівчинку, які частини тіла вона має?
Яка голова у дівчинки? Якої форми тулуб? Чи він більший (довший) за голову?
Якої довжини ноги? Руки?
Що ще цікавого є у дівчинки?
Показ послідовності роботи та прийомів ліплення
Шматочок пластиліну ,за допомогою дощечки і стека, ділимо на три частини. Ці частинки будуть для тулуба, голови, рук і ніг.
Спочатку зробимо тулуб. Він буде у вигляді конуса. Щоб зробити тулуб нам необхідно скачайти овал. Потім приплюснути його з боків так, щоб бічні сторони вийшли плоскими. Ось так! Далі щоб отримати конус, розкачайте один кінець циліндра так, щоб він вийшов тонкий і гострий.
Тулуб в нас вже є. Тепер зліпимо голову. Якої форми голова? Правильно, круглої, тож нам необхідно зліпити кулю. Можливо хтось знає як її зліпити?
Катайте шматочок пластиліну круговими рухами між долонями або на дошці для ліплення, поки не вийде кулька. Але пам’ятайте, що голова у ляльки повинна бути попрорціанальна тулубу. Не занадто мала і не занадто велика.
З’єднаємо тулуб з головою. Поставимо голову на гострий кінець конуса і сильно не натискаючи пальчиком примажемо кулю. Потім легкими рухами згладимо пластилін в місцях де є нерівності. Ось так!
Тепер нам потрібно зробити руки та ноги ляльці і з’єднати їх з тулубом. Нам необхідно скачати довгу ковбаску і за допомогою стека поділити на чотири частини. Ось так! В нас вийшло чотири циліндри.
З обох боків конуса будуть руки, а знизу ноги. Візьмемо один циліндр і обережно примазуємо його пальчиком до тулуба. Потім, де є нерівності, охайно згладжуємо пальчиком. Іншу руку і дві ноги робимо так само. Ось і вийшла в нас гарна лялька. Можна охайно зробити їй очі та ротик, волосся. Для цього необхідно взяти пластилін інших кольорів.
Музична фізкультхвилинка
Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя.
Діти виконують роботу під музичний супровід.
V. Підсумок
– Чи гарні подружки Катрусі вийшли?
– Чи важко вам було зліпити ляльку?
– Які геометричні фігури у нас виходили під час ліплення?
Вихователь : Сахно Г.В.