22.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : « Правила на все життя» (особиста безпека, підсумковий)
1 заняття Ліплення
Тема : Павлик Равлик
Мета: продовжувати вчити дітей розкочувати з кульки стовпчик та згортати його у спіраль, відтягуючи та заокруглюючи кінці; вправляти дітей у промовлянні української народної забавлянки; розвивати уяву, дрібну моторику кистей рук; виховувати бажання допомагати один одному.
Матеріал : пластилін, коротенькі гілочки, картонні підставки зеленого кольору у вигляді листочків, дошки для ліплення.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Любі діти, добрий день!
Зичу праці і старання!
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день!
ІІ. Сюрпризний момент
Діти знаходять на килимку мушлю.
- Ой , малята,а хто це загубив свій будиночок?
- Відгадайте загадку і дізнайтеся, хто ж був в нас в гостях, хто грався на килимку і загубив свій будиночок.
Це малесенька тваринка,
На спині носить хатинку,
Як її торкаєшся –
В мушельці ховається.
Це маленький добрий Павлик.
Хто це, діти? Звісно…(равлик)
- Так, малята, це Павлик равлик. А де ж він сам? Пошукайте його.
Діти ходять по групі, шукають равлика. Вихователь заздалегідь залишає зліпленого равлика на полиці серед іграшок.
Равлик наш сумний такий,
Хатку – мушлю загубив.
Друзів в равлика немає,
І ніхто з ним не гуляє.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Равлику, не сумуй. Наші дітки твій будиночок знайшли. Ось він. (причіпляє равлику на спину). А друзів ми тобі зробимо з пластиліну. Справді малята?
IV. Продуктивна діяльність
Розгляд і аналіз готового зразка
- Розглянемо нашого равлика, назвемо складові частини його тіла. (равлик має видовжене тіло, голівку, на якій є ріжки, хвостик та будиночок – мушлю.)
- На що схожий будиночок?
Пальчикова гімнастика « Равлик»
Пальці в кулачки, лівий трохи позаду правого, на правій руці — вказівний палець та мізинчик розведені в сторони, дитина згинає і розгинає їх.
- Перегляд мультфільму «Равлики. Веселі хвостики»
- Пояснення прийомів виконання роботи
- Щоб зробити равлика, спочатку треба скачати з пластиліну кульку, розкачати її в довгий стовпчик та скрутити в спіраль, залишивши невеличкий шматочок стовпчика вільним. Це буде голова равлика. З протилежного боку – відтягнути хвостик. На голові прикріпити дві коротенькі палички (ріжки), стекою зробити очі або виліпити їх з пластиліну у вигляді двох маленьких кульок.
Вихователь показує спосіб виконання роботи.
- А щоб равлик посміхнувся, ми проспіваємо йому українську народну забавлянку «Павлику равлику».
Діти співають, доповнюючи спів рухами. Повторюють 2-3 рази.
Павлику равлику,
Вистав свої ріжки,
Тобі два, мені два,
Поділимося обидва!
- Для свого равлика виберіть пластилін такого кольору, який вам подобається.
- Пригадайте, з чого починаємо ліпити?
- Для чого залишаємо кінчик стовпчика вільним?
- Як зробити ріжки? Очі?
Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога вихователя
V. Підсумок
– Чим ми займались сьогодні на занятті?
– чи схожі ваші равлики один на одного? А чим різняться?
Вихователь: Сахно Г.В.