28.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1. Ознайомлення з соціумом.

Тема: «Плануємо літній відпочинок».

Мета: розширювати досвід пізнання дітьми навколишнього світу; ознайомити з проблемою забруднення навколишнього середовища; підвести до розуміння необхідності охорони довкілля; закріплювати знання про рослини, тварин, птахів, комах; учити групувати предмети за повними ознаками; розвивати логічне мислення; формувати вміння самостійно ухвалювати рішення, виконувати практичні дії, вести пошукову діяльність; виховати любов до природи, нестерпність до забруднення навколишнього середовища, уміння піклуватися про навколишній світ природи.

Попередня робота: спостереження за чистотою у довкіллі; вивчення екологічних правил поводження на екологічній стежині дошкільного закладу; читання художніх творів з теми.

Матеріал: ілюстрації з краєвидами України; предметні картки із зображенням рослин, тварин, птахів, комах.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Дорослий пропонує дітям послухати вірш.

ДЕ НАЙКРАЩЕ МІСЦЕ НА ЗЕМЛІ

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

Не стежині сонця я зустрів,

Привітав його і запитав:

Всі народи бачиш ти з висоти,

Всі долини і гірські шпилі.

Де ж найбільший на землі народ?

Де ж найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

Правда, все я бачу з висоти.

Всі народи рівні. А земля

Там найкраща, де вродився ти!

Ти рости дитино, й пам’ятай:

Батьківщина — то найкращий край! (Д. Павличко)

ІІ. Основна частина

— Діти, де ви мешкаєте? (У квартирах, у будинках) Правильно, у кожного

з нас є своя квартира, або власний будинок. У тварин також є своє помешкання.

Хто де живе? (Птахи, комахи, дикі звірі, свійські тварини) Послухайте, яка цікава дивовижна історія трапилася одного разу в лісі.

До газети лісових жителів вирішив дати оголошення равлик. Воно було

таким: «Здам квартиру в дуже тихій місцевості: перший поверх, є вода й освітлення». Тільки-но з’явилося це оголошення, як лісові птахи та звірі натовпом посунули до равлика, адже чомусь тоді в лісі було сутужно з квартирами. Прибігли працьовиті мурашки, неквапно причвалали товсті ропухи в супроводі жвавих малюків-пуголовків. Поки збирались усі охочі винайняти хату, почало сутеніти. І тоді приповз світляк і навіть прилетів кажан. Майбутні «квартиранти» утворили коло, і всі як один почали сварити равликову хату: мовляв, і кімната лише одна, і та без вікна, і немає для кажана горища, і відсутній погріб, так потрібний мурашкам… Отак поговоривши-побалакавши, кожний повернувся до своєї домівки й подумав, що іншої такої не знайдеш, і як у ній добре живеться.

— Чому для кожного найкращою є саме його оселя? Світ природи навколо

нас прекрасний. Ми повинні любити й оберігати його. Чому слід берегти природу, не смітити, не шуміти? Так, вода, земля і повітря повинні бути чистими, щоб росли гарні квіти, співали птахи, щоб не хворіли люди. Природа — це наш дім, наша мати.

Дорослий пропонує дітям розглянути ілюстрації краєвидів України.

Дидактична гра «Рослини, тварини, птахи і комахи»

Дорослий пропонує дітям розглянути предметні картинки із зображенням

тварин, рослин, птахів, комах.

Діти об’єднуються у 4 підгрупи. Кожній підгрупі слід зібрати картинки

певної групи: 1-ша — із зображенням рослин; 2-га — тварин; 3-тя — птахів;

4-та — комах.

За сигналом із загальної кількості картинок діти кожної підгрупи обирають

потрібні. Після завершення кожна команда обґрунтовує свою роботу і розпо-

відає, як можна піклуватися про певний об’єкт природи.

— Щоб нам добре жилося, необхідно дбати про навколишнє середовище, про

рідну природу. Якби люди докладали певних зусиль та дотримували правил поводження у довкіллі, тоді б нашій природі нічого б не загрожувало.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ПРИРОДІ

  • Не ламайтегілки дерев та кущів! Рана на рослині — рана на живому. Усі

поранені рослини тривалий час хворітимуть, а багато й загинуть.

  • Не топчіть, не зривайтерослини! Кожнийзелений листок, кожна травин-

ка виділяють в повітрі кисень. Ним ми дихаємо. Без нього немає життя.

Пам’ятайте: квіти у природі виглядають значно красивіше, ніж у букеті,

який швидко зав’яне.

  • Не ловітьбарвистихметеликів! Квіточки радіють метеликам, частують їх

солодким нектаром і пахучим пилком. Від дотику пальців людини з кри-

лець метеликів осипаються лусочки, ушкоджуючи тендітні крильця, і ко-

махи гинуть.

  • Не руйнуйтемурашників! У мурашникахживуть мурашки — надзвичай-

но працелюбні комахи, корисні для природи. Мурашки розпушують земля,

щоб крізь неї краще проходили повітря і вода; збирають рослинні рештки із

землі, знищують шкідників городу, поля, лісу.

  • Не кричіть, не галасуйте на природі! Ліс, поле, лука — цедомівкизвірів,

пташок, комах. Вони там живуть — хто працює, хто відпочиває. Заважати

їм голосною музикою і криком не можна, адже це їх лякає.

  • Не смітіть! Нехай місцявідпочинкубудуть чистими! Відпочиваючи на при-

роді, не слід засмічувати місця свого перебування. Залишене сміття в приро-

ді десятки років нагадуватиме про ваше бездушне ставлення до навколиш-

нього середовища.

  • Не залишайтебагаття в лісі! Вогоньможе миттєво знищувати все живе.

Простежте, щоб у місцях вашого перебування не залишилося навіть іскри

від багаття.

— Ви напевно помічали згубні наслідки перебування людей у природі: люди

смітять, рубають, ламають дерева, руйнують гнізда птахів, розпалюють ба-

гаття. Будь-які рослини чи тварини, що створені природою, є невід’ємною і необхідною її складовою. Зупиніться перед красою природи — і у вашому серці також розквітне краса.

Дорослий читає оповідання «Смітник» В. Сухомлинського.

Смітник

Зранку уся сім’я зібралась за столом. Марійка узялася допомагати прибирати після сніданку, але побачила, що запізнюється до школи. Схопивши відерце зі сміттям, вона потихеньку викинула його у квітник, який був розбитий позаду будинку. Дівчинка часто почала викидати туди сміття, коли запізнювалась до школи. Якось дідусь попросив її полити квіти у квітнику. Марійка пішла за будинок і побачила, що замість квітів там лежить купа сміття.

– Звідки ж узявся цей смітник? – запитав здивований дідусь.

– Я не знаю, – сказала Марійка і почервоніла. Їй було соромно за зіпсовані квіти.

Бесіда за змістом оповідання

— Про кого написав оповідання Василь Сухомлинський? Звідки взявся смітник за будинком? Чому стало соромно Марійці? Охарактеризуйте дівчинку Марійку.

Яка вона? Чому не слід так поводитися? Куди необхідно викидати сміття? ІІІ. Підсумок

— Щоб бути вірним другом природи, необхідно постійно дбати про неї, обе-

рігати і захищати її.

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *