14.04.2020 І молодша “А” (Дюймовочка) (Вихователі Ковач Н.А., Малигон М.М.)

Тема дня: «Фестиваль весняних кольорів» (фарбивесни)

 

  1. Заняття Ознайомлення  з довкіллям Тема. Сонячні промінчики

 

Мета: ознайомити дітей із загадковим світом навколишнього простору- Сонцем; поглибити знання дітей про Сонце: воно високо в небі, зігріває землю, живе, світить; викликати в дітей позитивні емоції, використовуючи художнє слово, музику, фольклор; розвивати навички спілкування і мову (діалогічну і монологічну), просторову орієнтацію, мислення, пам’ять, увагу; виховувати моральні якості, дружні стосунки.

Обладнання: фланелеграф, казка М. Рибалко «Бегемотик та сонце», люстерка, жовта фарба, дидактичні ігри.

Хід заняття 

Привітання

Вийшли ранком ми на ганок

І сказали: «Добрий ранок!»:

Сонцю, полю і травиці,

Добрим людям, тихій річці.

Добрим людям, тихій річці.

«Добрий ранок, світе мій,

Мирний, чистий, голубий».

Ігровий прийом

– Малята, сьогодні нас запрошує у гості наш чудовий друг, якого ми дуже добре знаємо. Хочете дізнатися хто?

Рано-вранці прокидається, встає,

Розсипає скрізь проміннячко своє.

Огляда природоньку, зігріва,

А надвечір спатоньки знов ляга.

Ви думаєте, шо це сонечко, але спочатку давайте перевіримо.

Дидактична гра «Хто заховався за хмаринкою?»

Мета:розвивати логічне та асоціативне мислення. Мені здається, шо ви вірно відгадали, але чому за хмаринкою… (курчатко, малина, рукавички, свічка, сонях, кульбаба, їжак, колобок, піч, тарілка, апельсин, кукурудза).

Це друзі сонечка. Малята без сонечка добре чи погано?

А зараз послухайте, яка пригода трапилася з Сонечком.

Казка М. Рибалко «Бегемотик та Сонечко»

«Одного разу сидів бегемотик на високій горі і ловив хмарки. Раптом він упіймав Сонечко. Зрадів бегемотик і побіг показати сонечко своїм друзям. Біжить, а на зустріч йому лисичка.

-Лисичко, я сонечко упіймав!

– Ой, яке воно гарне, яскраве. Бегемотик, ти такий добрий, дай мені шматочок.

Відламав шматочок сонечка бегемотик лисичці і побіг далі. Аж раптом зустрів ведмедика.

– Ведмедику, я сонечко упіймав!

– Дай мені шматочок. Відірвав шматочок сонечка і ведмедику.

Побіг далі бегемотик і зустрів курчатко. І йому він подарував шматочок сонечка.

… І раптом настала темна ніч. На дворі стало темно і холодно. Засумували звірята. Почали думати, як повернути сонечко на небо…».

Бесіда за змістом казки

Діти, шо можна порадити звірятам? (Зібрати сонечко по шматочкам і повернути на небо).

Кого зустрів бегемотик?

Як він попросив курчатко?

Що відповів ведмедик?

А на вашу думку лисичка може не віддати шматочок сонечка?

Вона ж така хитра, жадібна?

А як її можна попросити? (використання міміки, жестів)

«…Зібрав бегемотик усі частинки сонечка, прибіг на високу гору і шосили підкинув сонечко уверх. Знову на дворі стало світло і темно. Сонечко засяяло, а всі звірята зраділи».

-І ми з вами теж друзі сонечка, і теж дуже йому раді. Давайте з ним пограємо.

Фізкультурна хвилинка «Сонечко прокинулось»

Сонечко прокинулось,

В різні боки потягнулось,

Потім весело всміхнулось,

Кругом себе повернулось.

Стали квіти оживати,

Пташки пісеньки співати,

Діти стали танцювати,

Миле сонечко вітати.

А ще у сонечка є друг, який теж живе високо на небі, але воно його ніколи не бачило. Тому що, коли він прокидається, сонечко лягає спати, а коли сонечко прокидається він лягає спати.Здогадалися хто друг Сонечка?Так, це Місяць.

Дидактична гра  «Що буває вдень, а що буває вночі»

Мета:поглибити знання дітей про зміни в живій і не живій природі, які відбуваються впродовж доби.

Тепер сонечко буде знати, шо відбувається вночі, а місяць дізнався, шо буває вдень. Сонечко, малята, скрізь розсипає своє проміннячко. І зараз воно дуже хоче з вами погратися.

Імітаційна вправа  «Злови промінчик» (емоційна розрядка)

Ось яке сонечко яскраве, тепле, променисте, бешкетне, весняне, скільки посилає нам промінчиків. Давайте спіймаємо промінчик (використання ліхтарика). Діти підстрибують і долоньками ловлять промінчик, ховають в долоньках.

А ще сонечко дарує не тільки своє тепло, ніжність, а і весняночки кожному з вас.

Заключна частина

Дидактична вправа

«Сонце в гості завітало»  А ше сонечко хоче запитати у дітей, і у гостей.

Сонце в гості завітало

І у діток запитало:

Як живеться вам, малята,

І у будні і у свята? Ось так!

Вміє хтось із вас дружити

І садочок свій любити?

Піднімаймо руки всі

І скажімо дружно: Ми!

Сонце промені послало

І у присутніх запитало:

У травневий день оцей

Який настрій у гостей? Ось такий!

Пригощання малят солодким «сонечками»

 

 

  1. Заняття  Конструювання Тема: Весняні дерева

 

 

Мета: вчити дітей помічати розмаїття барв природи і відчувати від цього радість; привертати увагу малят до рослинного світу; пояснити, що гілки біля стовбура дерева товсті, а на кінцях тоненькі; розвивати потребу дітей передавати свої враження від побаченого; виховувати позитивне емоційне ставлення до природи.

Матеріал: гіллясті галузочки, пластилін, дощечки, серветки.

Попередня робота: діти спостерігають під час прогулянки за деревами, бавляться з вихователем у дидактичні ігри «Що ми бачили на прогулянці», «Такий — не такий» (об’єкти природи); педагог дає їм доручення позбирати сухі гілки.

ПЛАН-СХЕМА

Підготовча робота. Малята розглядають ілюстрації із чіткими зображеннями дерев. Вихователь звертає увагу дітей на будову дерева, на розміщення гілок тощо.

Мотивація: «Зробимо дерева для іграшкового парку і запросимо іграшки погуляти в ньому».

Процес творення. Малята разом із педагогом розглядають гілки, зібрані на прогулянці, та відбирають ті, що схожі за своєю будовою на дерева. Вихователь запитує, як можна закріпити гілочки на дощечці, щоб вони стояли, ніби дерева, підводячи їх до думки, що для цього можна використати грудочку пластиліну. Діти виконують завдання разом із педагогом.

Підсумок роботи. Всі милуються зробленими гарними деревами для іграшок.

 

 

Вихователь: Ковач Н.А.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.