27.03.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)
Тема дня : Знаємо, любимо, цінуємо.
Народознавство.
Тема. Народні промисли.
Мета: ознайомити дітей з українськими народними промислами, з їх історич ними витоками і сучасним використанням; прищеплювати зацікавленість що до вивчення історії рідного краю, витворів майстрів українського рукоділля,
бажання самостійно створювати такі вироби; показати, що усна народна твор чість — це багатство, яке залишили минулі покоління нам у спадок; вихову вати почуття захопленості й вдячності до людей творчої праці.
Матеріали: картки з теми «Професії» (горщик, кухоль, дерев’яні ложки, рушник, писанки, підкова, народні іграшки); клубок ниток; картки з теми «Народні промисли» (гончар, гутник, бондар, вишивальниці, коваль); персонажі казки «Колобок» (малюнки ), обруч; глина, деревина, миска з піском і содою, яйце (біле), фарби, пензель, біла тканина, білий аркуш паперу, нитки, голка, шматочок заліза, пряжа; предметні картки з малюнками народних виробів.
Хід заняття
- Психогімнастика.
- Дослідницька робота.
— Які професії ви знаєте? Чим вони корисні?
— Розгляньте вироби на столику. Люди яких професій виробляли їх? (Демонстрація декоративних горщика і кухлика, розписних дерев’яних ло жок, вишитого рушничка, розмальованих яєць, викуваної підкови, зразки петриківського розпису тощо.)
— Як ви гадаєте, чи можемо ми користуватися цими виробами в повсякден ному житті?
- Розповідь про майстрів.
З давніхдавен українська земля славилася народними майстрами.
В Україні вміли і ткати, і вишивати, і різати по дереву, лити з металу різні вироби, виготовляти керамічні іграшки та посуд, розписувати печі, малюва ти картини. Вам потрібно вибрати матеріал і розказати , що з цього матеріалу можна зробити і як називають майстрів тієї чи іншої справи.
- 4. Українська народна гра «Ушиця».
У цій грі передається дія переплетіння ниток. Діти з вихователем стають в коло. У вихователя клубок ниток, кінець нитки він дає дитині, яка стоїть справа. За сигналом вихователя дитина оббігає кожного, хто стоїть у колі: одного спереду, наступного ззаду, і віддає нитки вихователю. Вихователь скручує нитки і стає між іншими дітьми, гра повторюється. Важливо слідкувати за напрямком руху дітей.
- 5. Гра «Якого майстра робота».
У кожної дитини по дві картки з малюнками різних народних виробів. З-поміж дітей обирають «майстра», вихователь йому тихо говорить, якого народного умільця він буде показувати. Решта дітей відгадують, який це майстер, і показують його вироби.
- 6. Фізкультхвилинка.
— Уявіть, що ви гончарі. Замісіть глину. Спробуйте на уявному гончарному крузі виліпити горщик, кухлик чи глечик.Розпишіть його. А тепер подаруйте його одне одному. Не забудьте поставити вироби обережно на стіл. Хто з вас забув подякувати за подарунок?
- 7. Гра «Казка – загадка».
Відгадки будемо виставляти на дошку.
Жили були дід та баба (біля дошки викладаються персонажі малюнки діда і баби). Бабуся борошно з водою змішала, сметани додала, у піч посадила, на віконце поклала.
-Кого посадила? Колобка! (Хто з дітей дає правильну відповідь, той викладає малюноквідгадку на дошку).
Полежав Колобок на вікні, аж раптом вирішив покотитися у …
біжить — петляє, ніби лис, глуха дорога прямо в … (ліс).
А назустріч …
Він із казки, він із пісні,
В нього зубки, як залізні.
Капустину він гризе,
Зветься він на букву З. (Заєць.)
Утік він від зайця, аж тут…
По полю гасає, овечок хапає
І нас лякає … (Вовк.)
Перехитрив вовка та зустрів …
Влітку наїдається,
взимку відсипається … (Ведмідь.)
А ось кого не зміг перехитрити!
Хвіст пухнастий,
Хутро золотисте,
В лісі живе
В селі курей краде. (Лисиця.)
— Усе, про що ми з вами зараз говорили (казка, загадки, тощо),— передава лося з покоління в покоління з давніх часів одними людьми іншим. Це і є усна народна творчість.
- Підсумок заняття.
— Про які ремесла ми говорили сьогодні?
— Які вироби вам найбільше сподобались?
— Що б ви хотіли змайструвати?
Вихователь Плохотникова Г.М.