27.03.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня : Знаємо, любимо, цінуємо.

Народознавство.

 Тема. Народні промисли.

Мета: ознайомити дітей з українськими народними промислами, з їх історич ними витоками і сучасним використанням; прищеплювати зацікавленість що до вивчення історії рідного краю, витворів майстрів українського рукоділля,

бажання самостійно створювати такі вироби; показати, що усна народна твор чість — це багатство, яке залишили минулі покоління нам у спадок; вихову вати почуття захопленості й вдячності до людей творчої праці.

Матеріали:  картки з теми «Професії» (горщик, кухоль, дерев’яні ложки, рушник, писанки, підкова, народні іграшки); клубок ниток; картки з теми «Народні промисли» (гончар, гутник, бондар, вишивальниці, коваль); персонажі казки «Колобок» (малюнки ), обруч; глина, деревина, миска з піском і содою, яйце (біле), фарби, пензель, біла тканина, білий аркуш паперу, нитки, голка, шматочок заліза, пряжа; предметні картки з малюнками народних виробів.

Хід заняття

  1. Психогімнастика.
  2. Дослідницька робота.

— Які професії ви знаєте? Чим вони корисні?

— Розгляньте вироби на столику. Люди яких професій виробляли їх? (Демонстрація декоративних горщика і кухлика, розписних дерев’яних ло жок, вишитого рушничка, розмальованих яєць, викуваної підкови, зразки петриківського розпису тощо.)

— Як ви гадаєте, чи можемо ми користуватися цими виробами в повсякден ному житті?

  1. Розповідь про майстрів.

З давніхдавен українська земля славилася народними майстрами.

В Україні вміли і ткати, і вишивати, і різати по дереву, лити з металу різні вироби, виготовляти  керамічні іграшки та посуд, розписувати печі, малюва ти картини. Вам потрібно вибрати матеріал і розказати , що з цього матеріалу можна зробити і як називають майстрів тієї чи іншої справи.

  1. 4. Українська народна гра «Ушиця».

У цій грі передається дія переплетіння ниток. Діти з вихователем стають в коло. У вихователя клубок ниток, кінець нитки він дає дитині, яка стоїть справа. За сигналом вихователя дитина оббігає кожного, хто стоїть у колі: одного спереду, наступного ззаду, і віддає нитки вихователю. Вихователь скручує нитки і стає між іншими дітьми, гра повторюється. Важливо слідкувати за напрямком руху дітей.

  1. 5. Гра «Якого майстра робота».

У кожної дитини по дві картки з малюнками різних народних виробів. З-поміж дітей обирають «майстра», вихователь йому тихо говорить, якого народного умільця він буде показувати. Решта дітей відгадують, який це майстер, і показують його вироби.

  1. 6. Фізкультхвилинка.

— Уявіть, що ви гончарі. Замісіть глину. Спробуйте на уявному гончарному крузі виліпити горщик, кухлик чи глечик.Розпишіть його. А тепер подаруйте  його одне одному. Не забудьте поставити вироби обережно на стіл. Хто з вас забув подякувати за подарунок?

  1. 7. Гра «Казказагадка».

Відгадки будемо виставляти на дошку.

Жили були дід та баба (біля дошки викладаються персонажі малюнки  діда і баби). Бабуся борошно з водою змішала, сметани додала, у піч посадила, на віконце поклала.

-Кого посадила? Колобка! (Хто з дітей дає правильну відповідь, той викладає малюноквідгадку на дошку).

Полежав Колобок на вікні, аж раптом вирішив покотитися у …

біжить — петляє, ніби лис, глуха дорога прямо в … (ліс).

А назустріч …

Він із казки, він із пісні,

В нього зубки, як залізні.

Капустину він гризе,

Зветься він на букву  З. (Заєць.)

Утік він від зайця, аж тут…

По полю гасає, овечок хапає

І нас лякає … (Вовк.)

Перехитрив вовка та зустрів …

Влітку наїдається,

взимку відсипається … (Ведмідь.)

А ось кого не зміг перехитрити!

Хвіст пухнастий,

Хутро золотисте,

В лісі живе

В селі курей краде. (Лисиця.)

— Усе, про що ми з вами зараз говорили (казка, загадки,  тощо),— передава лося з покоління в покоління з давніх часів одними людьми іншим. Це і є усна народна творчість.

  1. Підсумок заняття.

— Про які ремесла ми говорили сьогодні?

— Які вироби вам найбільше сподобались?

— Що б ви хотіли змайструвати?

Вихователь Плохотникова Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *