26.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1.Розвиток мовлення.

Тема: « Літо-літечко зустрічаємо».

Мета: розширювати уявлення дітей про літо, його ознаки; продовжувати формувати в дітей знання про риб, земноводних, рептилій; учити відповідати на запитання, підтримувати діалог; розвивати словесно-логічне мислення; збагачувати словниковий запас за темою; активізувати в мовленні слова-дії, слова-ознаки; активізувати словник словами-антонімами; виховувати спостережливість, уважність, позитивне емоційне ставлення до явищ природи влітку, інтерес до художніх творів.

Попередня робота: читання віршів та оповідань про літо.

Матеріал: лялька Марічка; сюжетний малюнок літа та предметних малюнків — ознак літа; малюнки риб, земноводних, рептилій; м’яч.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент . З’являється лялька Марічка.

— До нас завітала Марічка. Привітайтеся з нею. Пограймо з Марічкою.

Психогімнастика «Ой ти, сонечко»

Дорослий спонукає дітей утворити коло, узявшись за руки. Промовляє

вірш, супроводжуючи його характерними рухами, а діти наслідують його.

Ой ти, сонечко,

Ясне сонечко,

Ти заглянь-подивись

У віконечко.

У садочку дітки

Вже зібралися.

Як веселі пташки

Розспівалися.

Ой ти, сонечко,

Ясне сонечко,

Усміхнися діткам

У віконечко,

Щоб здорові росли

І щасливі,

Щоб до праці були не ліниві. (К. Перелісна)

ІІ. Основна частина— Відгадайте загадку.

В небі ластівка летить,

З вітром листя шелестить.

Воду п’є лелека.

Сонце палить. Спека.

Дозріває жито. Яка пора?

— Так, це літо. Як ви здогадалися, що це літо? Як назвати ласкаво літо? (Лі

течко) Літо — яка пора року? (Найтепліша) Чому? (Улітку дуже спекотно.)

А зима — яка пора року? (Найхолодніша) Чому? (Узимку дуже морозно.)

Дидактична гра «Яке, яка, який

  • Літечкояке? (Тепле, веселе)
  • Сонечко яке? (Ясне, яскраве, тепле, ласкаве)
  • Дощикякий? (Літній, теплий)
  • Дніякі? (Сонячні, довгі)
  • Вода у річці яка? (Тепла)

— Розкажімо Марічці, що буває влітку.

Дидактична гра «Розкажи про літо»

Лорослий демонструє дітям великий сюжетний малюнок літа. Навколо

великого малюнка розташовані порожні віконечка для маленьких карток із зображенням ознак літа. Маленькі картки — у вихователя. Він пропонує дітям пригадати та розповісти, що буває влітку. За кожну правильну відповідь дитина отримує картку та ставить малюнок у порожнє віконце.

Гра триває до заповнення порожніх віконець.

  • Уліткусонечкосвітить, гріє, посміхається.
  • Улітку пташки в’ютьгнізда, виводятьпташенят.
  • Уліткуквітиростуть, квітнуть, пахнуть, розцвітають.
  • Уліткубджілкизбирають з квіток медок.
  • Уліткудостигаютьгриби та ягоди у лісі.
  • Уліткудітикупаються, загорають, ловлять рибу та ін.

— Улітку дорослим й дітям подобається відпочивати біля водоймищ.

У річках, ставках нашої країни живе дуже багато риб.

Дорослий демонструє малюнки риб.

— Розкажіть про рибку, яка вам сподобалася. Якої форми тіло цієї рибки?

Чим укрито тіло рибки? З яких частин складається тіло рибки? Де живе рибка? Що вона їсть? Як називають рибок-малюків? Яку користь приносять риби людям?

Діти складають розповіді про улюблену рибку.

— Але є істоти, які наполовину ховаються у воді. Хто це? Це земноводні.

Чому їх так називають? Вони живуть і у воді, і на землі. Жити у воді й на землі не дуже легко. За допомогою чого дихають риби? (Зябрів) А за допомогою чого дихають наземні тварини? (Легенів) Земноводним тваринам довелося пристосовуватися. На суші земноводні дихають легенями, а у воді — шкіри. Тому шкіра у них м’яка і ніжна. Ще є рептилії — істоти, які відрізняються від земноводних тим, що їхнє тіло захищене від висихання. У них щільна груба шкіра, іноді вкрита лускою.

Дидактична гра «Земноводні, рептилії, риби»

Діти об’єднуються у три групи: «земноводні», «риби», «рептилії» та по черзі

розповідають про свого представника.

Дидактична гра «Скажи навпаки»

Дорослий називає різні слова-назви, а діти добирають та називають до

кожного з них слово з протилежним значенням.

Слова: зима — літо, день — ніч, сонце — місяць, ранок — вечір, холод —

тепло, дощ — сніг, світло — темрява, початок — кінець.

Дидактична гра «Яка пора?»

Дорослий пропонує дітям назвати слова-ознаки, що характеризують ве-

сняну пору. Промовляє речення, кидає м’яч дитині. Дитина ловить м’яч,

змінює речення на слово-ознаку.

  • Надворіліто. Яка пора? (Літня)
  • Зараз ранок. Яка зараз пора? (Ранкова)
  • Сьогоднійдедощ. Який сьогодні день? (Дощовий)
  • Сьогодні _____дмевітер. Яка сьогодні погода? (Вітряна)
  • Сьогодні гроза. Якийсьогодні день? (Грозовий)

Дидактична гра «Що відбувається лише влітку

Дорослий ставить дітям запитання, діти дають відповіді та пояснюють їх.

  • Чиможнавлітку в лісі назбирати пролісків? (Ні, тому що проліски квіт

нуть навесні, а не влітку.)

  • Чиможнавлітку побачити, що йде сніжок? (Ні, тому що сніжок іде взим

ку, коли холодно.)

  • Чиможнавлітку нарвати ягід у садочку? (Можна, улітку достигають ягоди.)
  • Чиможнавлітку почути грім? (Так, улітку йдуть грозові дощі.)

ІІІ. Підсумок

— Марічка, що нового ти дізналася на занятті? А ви, діти?

 

Заняття 2. Аплікація.

Тема: «Листівка всім працівникам дитячого садка».

Мета: закріплювати вміння виготовляти вітальну листівку, красиво складати композицію, знання прийомів вирізування і наклеювання; розвивати уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов та повагу до працівників дитячого садка.

Матеріал: зразки вітальних листівок до свят та днів народжень, вірші про дитячий садок, аркуш білого чи кольорового картону, кольоровий папір, фломастери, ножиці, клей, серветки, пензлики, клейонки.

Хід: 1. Організувати виставку святкових листівок. Розглянути листівки, проаналізувати їх зміст і композицію.

–  Як і чим оформлені листівки до дня народження?

– А просто вітальні листівки?

– Якою аплікацією можна прикрасити листівку на згадку про дитячий садок?

  1. Мотивація.

– Приготуємо листівку про свої враження від життя  в дитячому садочку і подаруємо її  працівникам дитячого садка на згадку про себе.

  1. Запропонувати дітям пригадати свої враження про життя в дитячому садочку. Дати дітям можливість продумати майбутній сюжет своєї роботи та дібрати матеріал для роботи. Згадати прийоми вирізування та наклеювання.
  2. Фізкультхвилинка.
  3. Самостійна робота дітей. Стежити , щоб діти правильно вирізували деталі, композиційно правильно розміщували їх, акуратно наклеювали.
  4. Підсумок. Запропонувати вибрати найкращі роботи, пояснити свій вибір. Разом придумати побажання працівникам дитячого садка та написати його на листівці за допомогою фломастерів.

 

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *