13.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1. Логіко-математичний розвиток.

Тема: «Складання  і розв’язування задач».

Мета:закріплювати поняття дітей про утворення числа 6 з двох менших чисел; розвивати вміння розв’язувати приклади на додавання і віднімання; вправляти в умінні складати і розв’язувати задачі, називати частини задачі; формувати охайність, старанність у роботі.

Попередня робота: прочитати казку «Федорине горе».

Матеріал: іграшковий посуд, набір овочів, фруктів, набір цифр.

Хід: 1. Організаційний момент. Вітання.

-Хай ваші очі загоряються,

І ваші личка посміхаються,

Казкові двері відчиняються,

Чудова казка починається.

  1. Основна частина.

– До нас залетіла Сорока-білобока, сповіщає, що в казці трапилося лихо . Тож рушаємо скоріш на допомогу.

– Чуєте, в хатині хтось плаче? Це баба Федора не може розв’язати приклади і повернути свій посуд. (Діти рахують усно приклади)

2+1 ;  1+4 ;  2+2 ;  3+1 ;  5+0 ;  2+3 ;  4+0.

– Молодці! Допомогли бабусі .

-Тепер давайте порахуємо чашки і блюдця. (Поставити  чашок і 6 блюдець)

-Скільки чашок?   – Скільки блюдець?

-Чого більше?  – На скільки блюдець більше?

-Як зробити, щоб чашок і блюдець було порівну? (Варіанти дітей)

-Скільки стало чашок?     – Як утворилось число 6?    (Можна запропонувати зліпити цифру 6 з пластиліну)

-Як можна утворити число 6 з двох менших? (Викласти з чашок, блюдець, ложечок)

Наприклад: 2 чашки і 4 ложки, 3 блюдця і 3 чашки тощо.

-Допоможемо Федорі порахувати овочі для борщу.

-У Федори було 4 картоплини, ще 2 картоплини вона принесла.

-Картоплин стало більше чи менше? – На скільки більше? (на 2)

-Скільки стало картоплин?(6)

Умова задачі: -У Федори було 4 картоплини, ще 2 картоплини вона принесла.

Питання задачі: -Скільки стало картоплин?

-Якщо картоплин стало більше, на яку дію складаємо приклад?(додавання)

Розвязання задачі: -До чотирьох додати два дорівнює шість.

Відповідь: 6 картоплин стало.

Прийшла Федора з базару і почала варити компот з яблук.

-Скільки яблук принесла Федора? (6)

-Одне яблуко вона поклала в каструлю.

-Скільки яблук залишилося?

-Яблук у кошику стало більше чи менше? –На скільки менше?(1).

Умова задачі:-У Федори було 6 яблук. Одне яблуко вона поклала в каструлю.

Питання задачі: -Скільки яблук залишилося?

-Якщо яблук стало менше, на яку дію складаємо приклад?(віднімання)

Розвязання задачі: -Від шести відняти один дорівнює 5.

Відповідь: 5 яблук залишилося.

-Молодці, діти! Федора вам дякує за допомогу!

3.Підсумок.

– Запропонуйте своїм батькам свої власні задачі на додавання і віднімання про своїх улюблених казкових героїв.

 

Заняття 2. Ознайомлення з природою.

Тема: «Твоє тіло».

Мета: ознайомити дітей з частинами тіла людини та їх назвами; з‘ясувати функціональне значення різних органів, їх взаємозв’язок  у людському організмі; закріплювати загальні правила догляду за органами чуття (очі, рот, ніс, зуби, язик); розширити знання про правила безпеки; розвивати мислення, спостережливість; виховувати дбайливе ставлення до свого організму.

Матеріал: казка К.Ушинського «Органи людського тіла»; загадки про частини тіла, дзеркало для кожної дитини, картки червоного, жовтого, зеленого кольору.

Хід : 1. Організаційний момент. Діти стають у коло і промовляють слова. Під час гри діти показують ті частини тіла, про які співають.

  • Танок веселий наш – тра-ля-ля-ля…
  • Танок веселий наш зветься «Лобода».
  • Наші ручки дуже гарні, а в сусіда кращі, (Двічі)
  • Наші очка дуже гарні, а в сусіда кращі, (Двічі)
  • Наші вушка дує гарні, а в сусіда кращі, (Двічі)
  • Наші зубки дуже гарні, а в сусіда кращі, (Двічі)
  • Наш носик дуже гарний, а в сусіда кращий . (Двічі)

2.Мотивація.  Запропонуйте дитині подивитись у дзеркало.

– Це дзеркало не просте, це дзеркало – чарівне.

Хто у нього заглядає , диво-дивне споглядає.

Диво зовсім не просте. Лиш у тебе воно є…

  • То яке ж диво ви побачили у дзеркалі? Чому кожен бачить своє диво? (Ми бачили своє відображення)
  • Давайте спробуємо довести, що ми всі схожі, але водночас дуже різні. — А чим дуже різні? (У нас різна форма обличчя, різний колір очей, різний колір волосся, різна форма носа, губ тощо)
  • Чим ми всі схожі? (Будовою тіла)

–  Та не тільки будовою тіла. А ще у всіх людей є органи, які допомагають людині жити.

  1. Дослідницька діяльність:
  • Щоб довести це, проведемо декілька дослідів.
  • Спробуйте розглянути картинку із заплющеними очима;

сказати слово, не розтуляючи рота;

спробуйте понюхати квітку і при цьому закрити ніс…

  • Чому у вас нічого не вийшло?   – Щоб знайти відповідь на це запитання, я пропоную вам послухати казку.
  1. Читання казки К.Ушинського «Органи людського тіла».

 

ОРГАНИ  ЛЮДСЬКОГО  ТІЛА

Якось органи людського тіла пересварились між собою і вирішили більше не слугувати одне одному. Ноги сказали: – Чому саме ми повинні носити все тіло? Нехай воно зробить саме собі інші ноги й ходить скільки завгодно.

Руки також сказали: – І ми не хочемо працювати на інших, зробіть собі інші руки, і нехай для вас трудяться.

Рот пробурчав: – Дурний же я буду, якщо ні з сього ні з того пережовуватиму їжу для шлунка, щоб він її потім перетравлював, розсівшись, як поважний пан. Ні, пошукай собі іншого рота, а я тобі більше не слуга.

Очі також вважали за дуже чудне, що вони повинні дивитися за все тіло і стояти безперестанку на сторожі. Так порозмовляли між собою всі органи людського тіла та й вирішили не слугувати більше одне одному.

Що ж сталося? Через те, що ноги не хотіли ходити, руки перестали працювати, рот припинив їсти й очі заплющились, то все тіло, залишившись без руху і їжі, почало слабнути, кволіти й ледве було зовсім не вмерло. Усім органам, що становили тіло, стало тяжко і було б ще гірше, коли б вони не здогадалися, як по-дурному вони вчинили.

«Ні, так жити погано», – подумали вони. Помирилися, почали, як колись, працювати одне на одного – і все тіло стало здоровим і дужим.

К.Ушинський

– Отже, всі органи повинні дружити, адже вони залежать одне від одного. Всі органи складають одне ціле – людський організм.

  1. Дидактична гра «Наше тіло». Запропонуйте дитині відгадати загадки про частини людського тіла і якнайбільше розповісти про функції органу, про догляд за ним.

* Хоч у нас їх лише дві,

Допоможуть голові,

Все задумане здійснити.

Люблять дуже щось робити. (Руки)

  • У кожної людини

Вона одна єдина,

Гадає щось, міркує:

Чи ніс то, чи брова,

А зветься …(Голова)

  • Білі ягнята сидять у печері,

Чекають сніданку, обіду, вечері.(Зуби)

  • Він завжди у роті і часто у роботі. (Язик)
  • Двоє лисенят завжди поруч сидять,

Нікуди не ходять, а лише слухають.(Вуха)

  • На горі росте трава, не зелена, а жива. (Волосся)
  • Два брати через дорогу живуть, а одне одного не бачать. (Очі)
  1. Підсумок. Дидактична гра «Можна, потрібно, не можна».

Дорослий називає дію, дитина відповідає за допомогою карток:

  • Червона – не можна;
  • Жовта – можна;
  • Зелена – потрібно.
  • Стрибати з великої висоти : можна, потрібно, не можна. Чому?
  • Чистити зуби: можна, потрібно, не можна. Чому?
  • Засовувати щось в ніс: можна, потрібно, не можна. Чому?
  • Брати до рота  дрібні частинки іграшок: можна, потрібно, не можна. Чому?
  • Ходити взимку на вулиці без шапки: : можна, потрібно, не можна. Чому?
  • Не обрізати нігті на руках: можна, потрібно, не можна. Чому?

 

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *