13.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття 1. Логіко-математичний розвиток.
Тема: «Складання і розв’язування задач».
Мета:закріплювати поняття дітей про утворення числа 6 з двох менших чисел; розвивати вміння розв’язувати приклади на додавання і віднімання; вправляти в умінні складати і розв’язувати задачі, називати частини задачі; формувати охайність, старанність у роботі.
Попередня робота: прочитати казку «Федорине горе».
Матеріал: іграшковий посуд, набір овочів, фруктів, набір цифр.
Хід: 1. Організаційний момент. Вітання.
-Хай ваші очі загоряються,
І ваші личка посміхаються,
Казкові двері відчиняються,
Чудова казка починається.
- Основна частина.
– До нас залетіла Сорока-білобока, сповіщає, що в казці трапилося лихо . Тож рушаємо скоріш на допомогу.
– Чуєте, в хатині хтось плаче? Це баба Федора не може розв’язати приклади і повернути свій посуд. (Діти рахують усно приклади)
2+1 ; 1+4 ; 2+2 ; 3+1 ; 5+0 ; 2+3 ; 4+0.
– Молодці! Допомогли бабусі .
-Тепер давайте порахуємо чашки і блюдця. (Поставити чашок і 6 блюдець)
-Скільки чашок? – Скільки блюдець?
-Чого більше? – На скільки блюдець більше?
-Як зробити, щоб чашок і блюдець було порівну? (Варіанти дітей)
-Скільки стало чашок? – Як утворилось число 6? (Можна запропонувати зліпити цифру 6 з пластиліну)
-Як можна утворити число 6 з двох менших? (Викласти з чашок, блюдець, ложечок)
Наприклад: 2 чашки і 4 ложки, 3 блюдця і 3 чашки тощо.
-Допоможемо Федорі порахувати овочі для борщу.
-У Федори було 4 картоплини, ще 2 картоплини вона принесла.
-Картоплин стало більше чи менше? – На скільки більше? (на 2)
-Скільки стало картоплин?(6)
Умова задачі: -У Федори було 4 картоплини, ще 2 картоплини вона принесла.
Питання задачі: -Скільки стало картоплин?
-Якщо картоплин стало більше, на яку дію складаємо приклад?(додавання)
Розв’язання задачі: -До чотирьох додати два дорівнює шість.
Відповідь: 6 картоплин стало.
Прийшла Федора з базару і почала варити компот з яблук.
-Скільки яблук принесла Федора? (6)
-Одне яблуко вона поклала в каструлю.
-Скільки яблук залишилося?
-Яблук у кошику стало більше чи менше? –На скільки менше?(1).
Умова задачі:-У Федори було 6 яблук. Одне яблуко вона поклала в каструлю.
Питання задачі: -Скільки яблук залишилося?
-Якщо яблук стало менше, на яку дію складаємо приклад?(віднімання)
Розвязання задачі: -Від шести відняти один дорівнює 5.
Відповідь: 5 яблук залишилося.
-Молодці, діти! Федора вам дякує за допомогу!
3.Підсумок.
– Запропонуйте своїм батькам свої власні задачі на додавання і віднімання про своїх улюблених казкових героїв.
Заняття 2. Ознайомлення з природою.
Тема: «Твоє тіло».
Мета: ознайомити дітей з частинами тіла людини та їх назвами; з‘ясувати функціональне значення різних органів, їх взаємозв’язок у людському організмі; закріплювати загальні правила догляду за органами чуття (очі, рот, ніс, зуби, язик); розширити знання про правила безпеки; розвивати мислення, спостережливість; виховувати дбайливе ставлення до свого організму.
Матеріал: казка К.Ушинського «Органи людського тіла»; загадки про частини тіла, дзеркало для кожної дитини, картки червоного, жовтого, зеленого кольору.
Хід : 1. Організаційний момент. Діти стають у коло і промовляють слова. Під час гри діти показують ті частини тіла, про які співають.
- Танок веселий наш – тра-ля-ля-ля…
- Танок веселий наш зветься «Лобода».
- Наші ручки дуже гарні, а в сусіда кращі, (Двічі)
- Наші очка дуже гарні, а в сусіда кращі, (Двічі)
- Наші вушка дує гарні, а в сусіда кращі, (Двічі)
- Наші зубки дуже гарні, а в сусіда кращі, (Двічі)
- Наш носик дуже гарний, а в сусіда кращий . (Двічі)
2.Мотивація. Запропонуйте дитині подивитись у дзеркало.
– Це дзеркало не просте, це дзеркало – чарівне.
Хто у нього заглядає , диво-дивне споглядає.
Диво зовсім не просте. Лиш у тебе воно є…
- То яке ж диво ви побачили у дзеркалі? Чому кожен бачить своє диво? (Ми бачили своє відображення)
- Давайте спробуємо довести, що ми всі схожі, але водночас дуже різні. — А чим дуже різні? (У нас різна форма обличчя, різний колір очей, різний колір волосся, різна форма носа, губ тощо)
- Чим ми всі схожі? (Будовою тіла)
– Та не тільки будовою тіла. А ще у всіх людей є органи, які допомагають людині жити.
- Дослідницька діяльність:
- Щоб довести це, проведемо декілька дослідів.
- Спробуйте розглянути картинку із заплющеними очима;
сказати слово, не розтуляючи рота;
спробуйте понюхати квітку і при цьому закрити ніс…
- Чому у вас нічого не вийшло? – Щоб знайти відповідь на це запитання, я пропоную вам послухати казку.
- Читання казки К.Ушинського «Органи людського тіла».
ОРГАНИ ЛЮДСЬКОГО ТІЛА
Якось органи людського тіла пересварились між собою і вирішили більше не слугувати одне одному. Ноги сказали: – Чому саме ми повинні носити все тіло? Нехай воно зробить саме собі інші ноги й ходить скільки завгодно.
Руки також сказали: – І ми не хочемо працювати на інших, зробіть собі інші руки, і нехай для вас трудяться.
Рот пробурчав: – Дурний же я буду, якщо ні з сього ні з того пережовуватиму їжу для шлунка, щоб він її потім перетравлював, розсівшись, як поважний пан. Ні, пошукай собі іншого рота, а я тобі більше не слуга.
Очі також вважали за дуже чудне, що вони повинні дивитися за все тіло і стояти безперестанку на сторожі. Так порозмовляли між собою всі органи людського тіла та й вирішили не слугувати більше одне одному.
Що ж сталося? Через те, що ноги не хотіли ходити, руки перестали працювати, рот припинив їсти й очі заплющились, то все тіло, залишившись без руху і їжі, почало слабнути, кволіти й ледве було зовсім не вмерло. Усім органам, що становили тіло, стало тяжко і було б ще гірше, коли б вони не здогадалися, як по-дурному вони вчинили.
«Ні, так жити погано», – подумали вони. Помирилися, почали, як колись, працювати одне на одного – і все тіло стало здоровим і дужим.
К.Ушинський
– Отже, всі органи повинні дружити, адже вони залежать одне від одного. Всі органи складають одне ціле – людський організм.
- Дидактична гра «Наше тіло». Запропонуйте дитині відгадати загадки про частини людського тіла і якнайбільше розповісти про функції органу, про догляд за ним.
* Хоч у нас їх лише дві,
Допоможуть голові,
Все задумане здійснити.
Люблять дуже щось робити. (Руки)
- У кожної людини
Вона одна єдина,
Гадає щось, міркує:
Чи ніс то, чи брова,
А зветься …(Голова)
- Білі ягнята сидять у печері,
Чекають сніданку, обіду, вечері.(Зуби)
- Він завжди у роті і часто у роботі. (Язик)
- Двоє лисенят завжди поруч сидять,
Нікуди не ходять, а лише слухають.(Вуха)
- На горі росте трава, не зелена, а жива. (Волосся)
- Два брати через дорогу живуть, а одне одного не бачать. (Очі)
- Підсумок. Дидактична гра «Можна, потрібно, не можна».
Дорослий називає дію, дитина відповідає за допомогою карток:
- Червона – не можна;
- Жовта – можна;
- Зелена – потрібно.
- Стрибати з великої висоти : можна, потрібно, не можна. Чому?
- Чистити зуби: можна, потрібно, не можна. Чому?
- Засовувати щось в ніс: можна, потрібно, не можна. Чому?
- Брати до рота дрібні частинки іграшок: можна, потрібно, не можна. Чому?
- Ходити взимку на вулиці без шапки: : можна, потрібно, не можна. Чому?
- Не обрізати нігті на руках: можна, потрібно, не можна. Чому?
Вихователь Ступак О.В.