09.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : « Працюємо в природі»
Заняття : Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: « Бережи природу»
Програмові завдання:
- ознайомлювати дітей з поняттям «природне сміття» та «сміття, принесене людиною»;
- підвести дітей до розуміння необхідності зберігати та охороняти навколишнє середовище;
- формувати уявлення про взаємозв’язок живої та неживої природи, про явища природи;
- виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріали та обладнання: кошики з природним та неприродним сміттям, картинки із зображенням квітів, комах ,дерев, птахів; сигнальні картки, пластикові пляшки, ножиці.
ХІД ЗАНЯТТЯ
1.Ігровий момент – вихователь пропонує пригадати, як під час прогулянки діти збирали сміття, яке вона принесла в групу. Погляньте, що це? Звідки воно береться?
Розглядання природного сміття. Це сміття природного походження, його залишила сама природа.
Запитання:
- Це сміття корисне чи шкідливе?
- Кому знадобиться восени суха трава?
- Кому потрібне насіння?
- Восени природне сміття збирають, щоб вивезти за місто або закопати .Чому його не можна палити?
Ще в кошику є залишки сміття. (Розглядання природного сміття).
Вихователь демонструє поламані іграшки, обгортки від цукерок, шматоки скла.
Запитання:
- Як з’явилось це сміття на нашому майданчику? Воно корисне чи шкідливе?
- Як воно може зашкодити людям? А птахам? А тваринам?
- Дидактична вправа « Як я відпочивав у лісі». Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки й скласти розповідь про те, як діти відпочивали в лісі та пояснити свої вчинки.
- Дидактична гра «Ланцюжок». Вихователь пропонує дітям із предметних картинок скласти ланцюжки.
Наприклад: квіти – нектаром ласують комахи; комахи – ними ласують пташки; пташки – їдять жуків, гусінь; гусінь – гризе листя дерев.
- Вирішення проблемних ситуацій. Що станеться, якщо на землі зникнуть квіти?
Вихователь прибирає картинку із зображенням квітки.
Пояснення: Зникнуть без квітів комахи, без комах не стане пташок, гусінь з’їсть листя. Без дерев засмітиться повітря, не можна буде дихати ані людям, ані тваринам .
5.Дидактична гра « Так чи не так?»
Вихователь пропонує дітям ситуації, а вони за допомогою сигнальних карток мають відповісти ( зелена – так, червона – ні).
Наприклад:
– Якщо на прогулянці побачив пташеня, його можна забрати додому?
– За комахами можна тільки спостерігати?
– Жабеня з річки – це іграшка? І т.д.
Дидактична вправа «Екологічні знаки» Вихователь пропонує дітям пропонує дітям розглянути екологічні знаки, назвати їх, пояснити, що вони позначають.
- Фізкультхвилинка « Я – квіточка «:
Прокидаються квітки
Розпускають пелюстки
Вітерець дихнув тихенько,
Пелюстки гойднув легенько,
Сутеніє, і квітки
Закривають пелюстки.
Тихо засинають,
Голівками махають.
- Читання оповідання В. Сухомлинського « Смітник»
Запитання за змістом оповідання:
- Чи допомагала Марійка вдома?
- Куди вона викинула сміття?
- Чому?
- Хто просив полити квіти?
- Що було на клумбі замість квітів?
- Як ми оцінимо вчинки Марійки?
- Щоб ви їй порадили?
Дидактична вправа « Відбери природне сміття».
Вихователь пропонує дітям розглянути малюнок і обвести червоним олівцем предмети, які є природним сміттям.
- Розповідь вихователя про переробну промисловість і використання вторинної сировини.
- Підсумок. Запропонувати дітям виготовити поробки з покидькового матеріалу.
Вихователь Лалетіна Л.М.
Супер. Завдання допомагають зайняти дітей та навчати їх на карантині. Дякую!!!