01.04.2020 Середня “А” група (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
«КОСМІЧНИЙ ПОЛІТ»
Заняття з розвитку мовлення.
Програмові завдання:
- продовжити розвивати в дітей логічне мислення, зв’язне мовлення , вміння відповідати на запитання вихователя, висловлюючи власну думку;
- вдосконалювати вміння складати розповідь за картинкою;
- розвивати мовленнєве дихання;
- вчити вимовляти слова з трьох і більше складів на одному видиху;
- поповнювати словниковий запас складних слів.
Матеріали та обладнання : ілюстрації на тему «Космос».
ХІД ЗАНЯТТЯ.
1, Ігрова ситуація – вихователь читає вірш.
Ось послухайте, будь ласка,
Чарівну космічну казку:
Діти – мешканці Землі –
В космос вирішили йти.
Та не знали малюки,
Що летіти, а не йти.
- Мовленнєва вправа «Склади слово». Вихователь пропонує дітям визначити, на чому вони полетять в космос. Для цього потрібно скласти слово за першими звуками назв намальованих предметів.
- Мовленнєва гра «Слово вимовляй, у ракету сідай» – розвивати вміння вимовляти три-і чотирискладові слова на одному видиху. Вихователь повідомляє: щоб потрапити у ракету, потрібно вимовити слово-код. До ракети потрапить той, хто чітко і швидко вимовить слово.
Орієнтовні слова: зірка, Місяць, міжпланетний, навколоземний, міжзоряний, космічний, інопланетянин, невагомість. телескоп, астроном, скафандр ,космонавт, супутник тощо.
- Артиауляційна гімнастика «Ракета»
– Як ракета збирається в політ (р-р-р-р-р-р-р).
– Як гуде її мотор ( з-з-з-з-з-з-з).
– Як вогонь вилітає з хвоста? (ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш).
– Як ракета робить старт? ( ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф-).
- Складання розповіді « У космосі». Вихователь пропонує дітям розглянути ілюстрації « Космос». Діти складають колективну розповідь за ілюстраціями.
- Фізкульхвилинка.
?. Дидактична гра «Розкажи про свою планету».
Вихователь пропонує дітям об’єднатися в пари. Одна дитина буде виконувати роль землянина, інша – інопланетянина. Землянин ставить інопланетянинові запитання.
Підсумок: читання вірша А .Савчук.
Наша планета – Земля,
Щедра вона і багата,
Гори, ліси і поля,
Наша домівка, малята.
Сонечко рано встає,
День промінцями засвітить,
Все, що навколо твоє,
Слід берегти і любити,
Пильно навколо дивись,
Оберігай кожну гілку.
Пісні у пташок учись,
А працьовитості – в бджілки.
Заняття з малювання « СІМ’Я СОНЕЧКА»
Програмові завдання:
- продовжувати вчити дітей малювати враження від почутого і побаченого, використовуючи різні техніки і матеріали;
- розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишнього;
- виховувати вміння доводити справу до кінця
Матеріали та обладнання: картон темного кольору, кольорова крейда, серветки; запис музичних творів групи « Зодіак».
ХІД ЗАНЯТТЯ
1.Ігровий момент – вихователь пропонує закрити очі і послухати музику.
– Що вам нагадує ця музика?
– Що таке сонце?
– Як називаються «діти» сонця?
- Мотивація: « Запропонувати за уявою та мріями відобразити сім’ю нашого сонця в космічному просторі».
- Показати прийоми малювання кольоровою крейдою. Пояснити техніку малювання на кольоровому картоні.
Малюнки кольоровою крейдою потрібно робити легкими, сміливими і плавними лініями. При необхідності зайві лінії чи штрихи необхідно витирати клаптиком бавовняної тканини.
- Самостійна робота дітей під музичний супровід.
- Підсумок – обговорення готових композицій.
Вихователь : Лалетіна Л.М.