25.03.2020 ІІ молодша “Б” група (Сонечко) (Вихователі Кишка Т.Ю., Білевщук О.В.)

Заняття.  Ознайомлення з природою.

Тема:  Весняні квіти.

Цілі:

1.Учить дітей уважно слухати, проявляти інтерес і співчуття до квітів, до природи.

  1. Продовжувати формувати здатність дітей до використання діалогічного мовлення, збагачувати і активувати словниковий запас.
  2. Виховувати скромність, спостережливість і доброзичливість до відповідей і розповідями інших дітей, виховувати стриманість.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Послухайте загадку:

Світає рано вранці.

Весь сніг розтанув тут і там,

Струмок як шумить водоспад.

Шпаки до скворечникам летять.

Дзвенять під дахами капели.

Ведмідь з ялинової встав ліжку.

Всіх сонечко пестить теплом.

Хто це час року знає? (Весна)

Правильно. Це весна! Послухайте загадку ще раз. Назвіть ознаки весни. (Відповіді дітей: Сонце стало раніше вранці вставати. Розтанув сніг. Побігли струмки. Прилетіли шпаки. Бурульки дзвенять капежом. Прокинувся ведмідь. Сонечко почало гріти тепліше.)

Молодці. Всі ознаки весни перерахували.

Сонячні промені зігріли землю і в лісах, на полях і луках зацвіли весняні квіти.

Ось і сонечко прокинулося,

Весні назустріч посміхнулося,

Заметушилися горобці,

Скоро вийдуть мурахи,

У беріз розкрилися бруньки –

Видно зелені листочки,

Сонце промінь грає

І пролісок розквітає.

Першим виліз з земельки

На проталинке.

Він морозу не боїться,

Хоч і маленький. (Пролісок)

Пролісок – квітка-первоцвіт, як кажуть у нас, пролісок. Квіти крізь сніг – це про неї, про пролеску. Перші квіти з’являються в березні, а в теплі зими навіть у кінці лютого. Як радують вони очі, поблискуючи синіми бризками серед підталого снігу! У період масового цвітіння ліс перетворюється в блакитне море, немов небо розлилося по схилах пагорбів, порослих ще по-весняному прозорим лісом.

Фізкультхвилинка:

Скачуть побегайчики –

Сонячні зайчики.

Ми кличемо їх – не йдуть.

Були тут і нема їх тут.

Стриб, стриб по кутах.

Були там – і немає їх там.

Де ж зайчики? Пішли.

Ви ніде їх не знайшли? (А. Бродський)

З’явися на пагорбі жовтенькі точки,

Це сонцю посміхнулися перші квіточки. (Мати-й-мачуха)

Немов маленькі сонечка, сяють квіти мати-й-мачухи по глинистих горбах, по берегах струмків. На прогрітих сонцем місцях палахкотять жовтим кольором суцвіття цієї трави.

Дивну назву має ця трава: мати-й-мачуха. А пов’язано воно з будовою листа: лист зверху темно-зелене, блискуче і гладкий, а знизу листя вкриті товстим шаром білястих волосків. Прикладіть такий листок до щоки зовнішньою стороною – і ви відчуєте жорсткий холодок, а тепер переверніть аркуш і прикладіть іншою стороною – і відчуєте тепло, ніжність. Ось вам і материнське тепло, і холод мачухи!

Тільки ранньою весною листя у цієї трави не знайдете. Вони з’являться пізніше – вже влітку… А от наукова назва пов’язана з лікувальними властивостями листя мати-й-мачухи і означає “кашель”. Це відмінний засіб від кашлю відомо ще з давніх часів. В лікарських цілях використовують молоді листя, готують з них відвари і настоянки. Але це влітку, а навесні – це маленьке сонечко на ще сумній землі!

У народі склалось багато прислів’їв про весну. Ось одна з них:

Весна красна квітами, а осінь – пирогами.

Поясніть, як ви розумієте зміст цього прислів’я. (Відповіді дітей: Навесні розпускаються квіти, а восени збирають урожай хліба і печуть пироги).

Сьогодні ви дізналися про перших весняних квітах, і якщо ви побачите їх, то думаю дізнаєтеся.

Вихователь: Кишка Тетяна Юріївна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *