25.03.2020 ІІ молодша “Б” група (Сонечко) (Вихователі Кишка Т.Ю., Білевщук О.В.)
Заняття. Ознайомлення з природою.
Тема: Весняні квіти.
Цілі:
1.Учить дітей уважно слухати, проявляти інтерес і співчуття до квітів, до природи.
- Продовжувати формувати здатність дітей до використання діалогічного мовлення, збагачувати і активувати словниковий запас.
- Виховувати скромність, спостережливість і доброзичливість до відповідей і розповідями інших дітей, виховувати стриманість.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Послухайте загадку:
Світає рано вранці.
Весь сніг розтанув тут і там,
Струмок як шумить водоспад.
Шпаки до скворечникам летять.
Дзвенять під дахами капели.
Ведмідь з ялинової встав ліжку.
Всіх сонечко пестить теплом.
Хто це час року знає? (Весна)
Правильно. Це весна! Послухайте загадку ще раз. Назвіть ознаки весни. (Відповіді дітей: Сонце стало раніше вранці вставати. Розтанув сніг. Побігли струмки. Прилетіли шпаки. Бурульки дзвенять капежом. Прокинувся ведмідь. Сонечко почало гріти тепліше.)
Молодці. Всі ознаки весни перерахували.
Сонячні промені зігріли землю і в лісах, на полях і луках зацвіли весняні квіти.
Ось і сонечко прокинулося,
Весні назустріч посміхнулося,
Заметушилися горобці,
Скоро вийдуть мурахи,
У беріз розкрилися бруньки –
Видно зелені листочки,
Сонце промінь грає
І пролісок розквітає.
Першим виліз з земельки
На проталинке.
Він морозу не боїться,
Хоч і маленький. (Пролісок)
Пролісок – квітка-первоцвіт, як кажуть у нас, пролісок. Квіти крізь сніг – це про неї, про пролеску. Перші квіти з’являються в березні, а в теплі зими навіть у кінці лютого. Як радують вони очі, поблискуючи синіми бризками серед підталого снігу! У період масового цвітіння ліс перетворюється в блакитне море, немов небо розлилося по схилах пагорбів, порослих ще по-весняному прозорим лісом.
Фізкультхвилинка:
Скачуть побегайчики –
Сонячні зайчики.
Ми кличемо їх – не йдуть.
Були тут і нема їх тут.
Стриб, стриб по кутах.
Були там – і немає їх там.
Де ж зайчики? Пішли.
Ви ніде їх не знайшли? (А. Бродський)
З’явися на пагорбі жовтенькі точки,
Це сонцю посміхнулися перші квіточки. (Мати-й-мачуха)
Немов маленькі сонечка, сяють квіти мати-й-мачухи по глинистих горбах, по берегах струмків. На прогрітих сонцем місцях палахкотять жовтим кольором суцвіття цієї трави.
Дивну назву має ця трава: мати-й-мачуха. А пов’язано воно з будовою листа: лист зверху темно-зелене, блискуче і гладкий, а знизу листя вкриті товстим шаром білястих волосків. Прикладіть такий листок до щоки зовнішньою стороною – і ви відчуєте жорсткий холодок, а тепер переверніть аркуш і прикладіть іншою стороною – і відчуєте тепло, ніжність. Ось вам і материнське тепло, і холод мачухи!
Тільки ранньою весною листя у цієї трави не знайдете. Вони з’являться пізніше – вже влітку… А от наукова назва пов’язана з лікувальними властивостями листя мати-й-мачухи і означає “кашель”. Це відмінний засіб від кашлю відомо ще з давніх часів. В лікарських цілях використовують молоді листя, готують з них відвари і настоянки. Але це влітку, а навесні – це маленьке сонечко на ще сумній землі!
У народі склалось багато прислів’їв про весну. Ось одна з них:
Весна красна квітами, а осінь – пирогами.
Поясніть, як ви розумієте зміст цього прислів’я. (Відповіді дітей: Навесні розпускаються квіти, а восени збирають урожай хліба і печуть пироги).
Сьогодні ви дізналися про перших весняних квітах, і якщо ви побачите їх, то думаю дізнаєтеся.
Вихователь: Кишка Тетяна Юріївна