06.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття 1: Логіко – математичний розвиток
Тема: Числа від 1 до 10. Приклади
Мета: вчити і закріпляти знання дітей чисел від одного до 10, продовжувати ознайомлювати дітей з поняттями «доданок», «сума», «додати», «дорівнює», «відняти»; розвивати вміння кількісної та порядкової лічби, вміння розрізняти й називати геометричні фігури та їх кількість; розвивати математичну уяву та мислення дітей, а також увагу дітей до слів дорослого і математичну пам’ять; виховувати у дітей вміння слухати і бути уважним під час заняття; виховувати співчуття і бажання допомогти іншим, любов до природи та навколишнього світу.
Матеріал: накладні цифри від «1» до «10», знаки «+» та «-».
Хід заняття
І. Організаційна частина. Сюрпризний момент. До дітей приходить Їжак та просить у них допомоги. Він не може полічити квітів на своїй клумбі, їх дуже багато.
ІІ. Основна частина.
- Вправа «Порахуй». Мета: закріплення вміння дітей лічити у прямому і зворотному порядку. Повторення кількісної та порядкової лічби в межах 10.
- Вправа «Який за ліком» . Мета: вправляти дітей в порядковій лічбі.
– В сім’ї нашого Їжачка є тато Їжак, мама – Їжачиха і маленьке Їжачення. Скільки членів родини в сім’ї Їжаків. Яким за ліком я назвала тата ( першим), маму( другою), Їжаченя ( третім)?
– Як назвати таку лічбу? (порядкова лічба)
3.Вправа» Суміжні числа» («числа сусіди») Мета : закріпити знання розташування цифр в порядковому ряді, закріпити поняття більше-менше
— Наші Їжачки люблять гратися картками з цифрами, але рахувати вони не вміють, тому всі цифри в порядковому ряді переплутали. Допоможіть цифрам вишикуватись правильно. ( дитина будує порядковий ряд від 1 до 10).
– Назви сусідів числа 5, 7, 9… Який з них більший , який менший?
_ серед карток з цифрами знайшли дивні знаки. Що вони значать «+», «-» ?.
-Що значить цей знак «+»? — Це – плюс. Таким знаком люди домовились позначати, коли щось додають, коли хтось приходить, або зявляється щось нове. І ми говоримо «додати».
На клумбі у Їжака розвкітло 7 жовтих квітів та 2 білі. Скільки квітів розквітло у Їжакана клумбі?
Запишемо: 7+2 = 9
Слово «дорівнює», ми позначимо таким знаком: «=». Давайте повторимо те, що ми записали і викладемо це ж перед собою на столику .
Фізкультхвилинка. Діти рухаються згідно слів вірша:
Їжачок-хитрячок
Із голок та шпичок
Пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
Він гуляє по садку.
Натикає на голки
Груші, яблука, сливки.
І до себе на обід
Він скликає цілий рід. (Платон Воронько)
- Самостійна робота.
Встав знак рівності між числами:
5 9 7 3 2 8 3 9
Порахуй: ( використайте рахувальні палички)
5+2= 7+3= 6+4= 9+1=
Розв’яжи і запиши задачу:
До 3 Їжаків у гості прийшло 5 гостей. Скільки потрібно яблук, щоб у кожного Їжака було по одному?
- Намалюй Їжачка з геометричних фігур, паличок або сірників. Полічи фігури та палички.
ІІІ. Підсумок заняття. Чи сподобались тобі твої знання? Що було важко?
Заняття 2. Ознайомлення з природою
Тема «Попрацюємо на городі
Мета: Учити використовувати свої фізичні дані для спільної роботи з дорослими, виконуючи короткотривалі доручення, дотримуватись основних правил поведінки у природі, емоційно реагувати на дари природи. Розвивати умінні розпізнавати овочі й фрукти, впізнавати рослини найближчого оточення. Поглиблювати знання дітей про овочі та фрукти, особливості їх вирощування та способи вживання в їжу. Виховувати почуття задоволення від процесу та результату своєї праці.
Матеріал: малюнки із зображенням овочів та фруктів
Хід заняття :
І. Організаційний момент. Сьогодні ми поговоримо про ті дари природи, які люди вирощують у садах та на городах. Їх дуже багато і всі ми їх любимо. Як назвати одним словом все те, що росте на городі? Як називаються плоди, що достигають у садках?
ІІ. Основна частина
Дидактична гра „Городники та садівники”.
Дитина працює «городником» або «садівником» і розповідає, що буде садити в саду та на городі. Дитина бере по черзі плід та розповідає про нього: овоч це чи фрукт, як називається, якого кольору та форми, де він росте. Наприклад, це – помідор. Помідор – це овоч. Він червоного кольору, круглої форми. Помідор вирощують на городі.
В кінці гри узагальнюємо. Називаємо всі овочі та всі фрукти ,що є на столі. Фізкультхвилинка.
На городі працювали,
Ріпу, моркву виривали.
І в садочку ми бували –
Груші-яблука зривали.
Гарний урожай зібрали,
Всі раділи, танцювали.
Вправа «Покуховаримо»
Прийшла до нас лялечка-Варка,
Вона нині куховарка.
Підкажіть ви їй малята,
Як усе це готувати.
Лялька дуже хоче приготувати щось на обід, але забула, як це зробити. Давайте ми їй допоможемо.
- Що треба зробити з овочами і фруктами перед тим, як їх вживати чи готувати?
- Навіщо мити овочі і фрукти?
- Які овочі слід обов’язково почистити?
- Які овочі можна вживати сирими?
- Що готують із сирих овочів?
- Які овочі можна засолити на зиму?
- Які страви можна приготувати із картоплі?
- Що можна приготувати із фруктів?
- Яке варення можна приготувати із яблук, слив, груш, абрикосів, вишень?
Лялька-Варка дякує дітям за допомогу та пропонує відгадати загадки.
Дидактична гра „Впізнай за смаком”.
Певно, ще ніхто не знає,
Що на вас сюрприз чекає –
Дивовижний, непростий,
Таємничий і смачний.
Діти пробують овочі та фрукти із заплющеними очима і відгадують їх назву.
Бліц – вікторина:
– В яку пору року ми збираємо урожай? А що потрібно весною зробити , щоб отримати восени урожай?
– Що потрібно для росту рослин? ( ґрунт, вода, світло, тепло)
– Які інструменти будемо використовувати на городі, щоб посадити насіння?
ІІІ. Підведення підсумків. Чи справились з усіма завданнями. Чи повинні допомагати батькам під час весняних робіт. Що значить прислів’я: « Хто не працює, той не їсть»?
Мойсієнко В.О.