06.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1: Логіко – математичний розвиток

Тема: Числа від 1 до 10. Приклади

Мета: вчити і закріпляти знання дітей чисел від одного до 10, продовжувати ознайомлювати дітей з поняттями «доданок», «сума», «додати», «дорівнює», «відняти»; розвивати вміння кількісної та порядкової лічби, вміння розрізняти й називати геометричні фігури та їх кількість; розвивати математичну уяву та мислення дітей, а також увагу дітей до слів дорослого і математичну пам’ять; виховувати у дітей вміння слухати і бути уважним під час заняття; виховувати співчуття і бажання допомогти іншим, любов до природи та навколишнього світу.

Матеріал: накладні цифри від «1» до «10», знаки «+» та «-».

Хід заняття

І. Організаційна частина. Сюрпризний момент. До дітей приходить Їжак та просить у них допомоги. Він не може  полічити квітів на своїй клумбі, їх дуже багато.

ІІ. Основна частина.

  1. Вправа «Порахуй». Мета: закріплення вміння дітей лічити у прямому і зворотному порядку. Повторення кількісної та порядкової лічби в межах 10.
  2. Вправа «Який за ліком» . Мета: вправляти дітей в порядковій лічбі.

– В сім’ї нашого Їжачка є тато Їжак, мама – Їжачиха  і маленьке Їжачення. Скільки членів родини в сім’ї Їжаків. Яким за ліком я назвала тата ( першим), маму( другою), Їжаченя ( третім)?

– Як назвати таку лічбу? (порядкова лічба)

3.Вправа» Суміжні числа» («числа сусіди»)  Мета : закріпити знання розташування цифр в порядковому ряді, закріпити поняття більше-менше

—    Наші Їжачки люблять гратися картками з цифрами, але рахувати вони не вміють, тому всі цифри в порядковому ряді переплутали. Допоможіть  цифрам вишикуватись правильно. ( дитина будує порядковий ряд від 1 до 10).

– Назви сусідів числа 5, 7, 9… Який з них більший , який менший?

_ серед карток з цифрами знайшли дивні знаки. Що вони значать «+», «-» ?.

-Що значить цей знак «+»? — Це – плюс. Таким знаком люди домовились позначати, коли щось додають, коли хтось приходить, або зявляється щось нове. І ми говоримо «додати».

На клумбі у Їжака розвкітло 7 жовтих квітів та  2 білі. Скільки квітів розквітло у Їжакана клумбі?

Запишемо: 7+2 = 9

Слово «дорівнює», ми позначимо таким знаком: «=». Давайте повторимо те, що ми записали і викладемо це ж перед собою на столику .

  Фізкультхвилинка. Діти рухаються згідно слів вірша:

Їжачок-хитрячок

Із голок та шпичок

Пошив собі піджачок.

І у тому піджачку

Він гуляє по садку.

Натикає на голки

Груші, яблука, сливки.

І до себе на обід

Він скликає цілий рід.   (Платон Воронько)

  1. Самостійна робота.

Встав знак рівності між числами:

5   9                          7     3                       2   8                                3    9

Порахуй: ( використайте рахувальні палички)

5+2=                          7+3=                     6+4=                      9+1=

Розв’яжи і запиши задачу:

До 3 Їжаків у гості прийшло 5 гостей. Скільки потрібно яблук, щоб у кожного Їжака було по одному?

 

  1. Намалюй Їжачка з геометричних фігур, паличок або сірників. Полічи фігури та палички.

 

ІІІ. Підсумок заняття. Чи сподобались тобі твої знання? Що було важко?

 

Заняття 2. Ознайомлення з природою

Тема «Попрацюємо на городі

Мета: Учити використовувати свої фізичні дані для спільної роботи з дорослими, виконуючи короткотривалі доручення, дотримуватись основних правил поведінки у природі, емоційно реагувати на дари природи. Розвивати умінні розпізнавати овочі й фрукти, впізнавати рослини найближчого оточення.  Поглиблювати знання дітей про овочі та фрукти, особливості їх вирощування та способи вживання в їжу. Виховувати почуття задоволення від процесу та результату своєї праці.

 Матеріал: малюнки із зображенням овочів та фруктів

Хід заняття :

І. Організаційний момент. Сьогодні ми поговоримо про ті дари природи, які люди вирощують у садах та на городах. Їх дуже багато і всі ми їх любимо. Як назвати одним словом все те, що росте на городі? Як називаються плоди, що достигають у садках?

ІІ. Основна частина

Дидактична гра „Городники та садівники”.

Дитина працює «городником» або «садівником» і розповідає, що буде садити в саду та на городі. Дитина бере по черзі   плід та розповідає про нього: овоч це чи фрукт, як називається, якого кольору та форми, де він росте. Наприклад, це – помідор. Помідор – це овоч. Він червоного кольору, круглої форми. Помідор вирощують на городі.

В кінці гри узагальнюємо. Називаємо всі овочі та всі фрукти ,що є на столі. Фізкультхвилинка.

На городі працювали,

Ріпу, моркву виривали.

І в садочку ми бували –

Груші-яблука зривали.

Гарний урожай зібрали,

Всі раділи, танцювали.

Вправа «Покуховаримо»

Прийшла до нас лялечка-Варка,

Вона нині куховарка.

Підкажіть ви їй малята,

Як усе це готувати.

Лялька дуже хоче приготувати щось на обід, але забула, як це зробити. Давайте ми їй допоможемо.

  • Що треба зробити з овочами і фруктами перед тим, як їх вживати чи готувати?
  • Навіщо мити овочі і фрукти?
  • Які овочі слід обов’язково почистити?
  • Які овочі можна вживати сирими?
  • Що готують із сирих овочів?
  • Які овочі можна засолити на зиму?
  • Які страви можна приготувати із картоплі?
  • Що можна приготувати із фруктів?
  • Яке варення можна приготувати із яблук, слив, груш, абрикосів, вишень?

Лялька-Варка дякує дітям за допомогу та пропонує відгадати загадки.

Дидактична гра „Впізнай за смаком”.

Певно, ще ніхто не знає,

Що на вас сюрприз чекає –

Дивовижний, непростий,

Таємничий і смачний.

Діти пробують овочі та фрукти із заплющеними очима і відгадують їх назву.

Бліц – вікторина:

– В яку пору року ми збираємо урожай? А що потрібно весною зробити , щоб отримати восени урожай?

– Що потрібно для росту рослин? ( ґрунт, вода, світло, тепло)

– Які інструменти будемо використовувати на городі, щоб посадити насіння?

ІІІ. Підведення підсумків. Чи справились з усіма завданнями. Чи повинні допомагати батькам під час весняних робіт. Що значить прислів’я: « Хто не працює, той не їсть»?

Мойсієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.