02.04.2020 ІІ молодша “А” група (Фіалка) (Вихователі Сівер Л.Г., Ілляшенко Т.П.)
Художня література
Читання оповідання О. Буцень «Горобчик»
Мета: учити дітей емоційно відгукуватися на прозовий художній твір; збагачувати словник дітей; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності, уяву, мислення; виховувати дбайливе ставлення до птахів, інтерес до художніх творів.
Матеріал: фігурка горобця.
Хід заняття
– До нас сьогодні завітав гість. Хто це? Відгадайте.
Маленький хлопчик
Стрибнув на стовпчик.
По двору пострибав,
Усі зернятка зібрав. (Горобець)
- Так, це горобець.
Вихователь демонструє фігурку горобця.
- Як назвати ласкаво горобця? (Горобчик)
- Який горобчик? (Маленький, швидкий, сіренький).
- Послухайте, яку історію нам хоче розповісти горобчик.
Горобчик
Маринка вбігла в кімнату весела, задихана і просто з порога закричала:
- Дивіться! Горобчик!
Люда, що сиділа за столом і малювала, відштовхнула стілець і мерщій побігла до сестри.
- Де?
- Ось, – показала Маринка сіреньку пташку, розтуляючи долоні.
- Напевне, з дерева впала і забилась, – сказала мама.
- А вона видужає?
- Не знаю, треба допомогти їй.
- Видужає! Видужає! – закричали дівчатка.
- Ми будемо добре доглядати її.
Того ж дня мама дістала у сусідів стару клітку і посадила в неї горобчика. Маринка і Люда поставили йому блюдечко з водою, накришили хліба, насипали круп.
Першого дня горобчик сидів у куточку зажурений. Він підібгав під себе лапки і нічого не їв. Але наступного дня вже почав потроху їсти. А ще через кілька днів весело стрибав по жердинках.
Надворі була весна. Дерева стояли зелені. Тепло. Світило сонце. Якось підійшла Люда до клітки, що висіла на вікні, дивиться: знову зажурився горобчик, забився у куток. Пролетить повз клітку пташка – він весь стрепенеться, зиркне очком і знову замре.
Напевне, схотілось і йому політати в синьому небі. Жаль стало Люді горобчика. Відчинила вона дверцята клітки і випустила його на волю.
Саме тут прибігла до кімнати Маринка. Побачила порожню клітку, питає:
- А де горобчик?
- Випустила, – відповідає Люда.
- Ех, ти, – накинулася на неї Маринка, – а ще хвалилася, що пташок любиш. Не хочеш ти їх доглядати – от і випустила.
- А от і ні! – засперечалася Люда.
- Я більше за тебе їх люблю.
Так чи не так?
Бесіда за змістом оповідання
- Хто з дівчаток більше любить пташок: Маринка чи Люда?
- Що трапилося з горобчиком?
- Що вирішили зробити діти?
- Як почувався горобчик у клітці?
- Що потім було з горобчиком?
- Горобчику подобалося жити в клітці?
- А чому ж він знову зажурився?
- Що зробила Люда?
- Чи сподобалося це Маринці?
- Як ви би вчинили з горобчиком? Чому?
Підсумок
– Як називається оповідання, яке я прочитала?
– Про кого розповідається?
– Де краще жити птахам: на волі чи у клітці?
Вихователь Ілляшенко Т.П.