02.04.2020 ІІ молодша “А” група (Фіалка) (Вихователі Сівер Л.Г., Ілляшенко Т.П.)

Художня література

Читання оповідання О. Буцень «Горобчик»

Мета: учити дітей емоційно відгукуватися на прозовий художній твір; збагачувати словник дітей; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності, уяву, мислення; виховувати дбайливе ставлення до птахів, інтерес до художніх творів.

Матеріал: фігурка горобця.

Хід заняття

– До нас сьогодні завітав гість. Хто це? Відгадайте.

Маленький хлопчик

Стрибнув на стовпчик.

По двору пострибав,

Усі зернятка зібрав. (Горобець)

  • Так, це горобець.

Вихователь демонструє фігурку горобця.

  • Як назвати ласкаво горобця? (Горобчик)
  • Який горобчик? (Маленький, швидкий, сіренький).
  • Послухайте, яку історію нам хоче розповісти горобчик.

Горобчик

Маринка вбігла в кімнату весела, задихана і просто з порога закричала:

  • Дивіться! Горобчик!

Люда, що сиділа за столом і малювала, відштовхнула стілець і мерщій побігла до сестри.

  • Де?
  • Ось, – показала Маринка сіреньку пташку, розтуляючи долоні.
  • Напевне, з дерева впала і забилась, – сказала мама.
  • А вона видужає?
  • Не знаю, треба допомогти їй.
  • Видужає! Видужає! – закричали дівчатка.
  • Ми будемо добре доглядати її.

Того ж дня мама дістала у сусідів стару клітку і посадила в неї горобчика. Маринка і Люда поставили йому блюдечко з водою, накришили хліба, насипали круп.

Першого дня горобчик сидів у куточку зажурений. Він підібгав під себе лапки і нічого не їв. Але наступного дня вже почав потроху їсти. А ще через кілька днів весело стрибав по жердинках.

Надворі була весна. Дерева стояли зелені. Тепло. Світило сонце. Якось підійшла Люда до клітки, що висіла на вікні, дивиться: знову зажурився горобчик, забився у куток. Пролетить повз клітку пташка – він весь стрепенеться, зиркне очком і знову замре.

Напевне, схотілось і йому політати в синьому небі. Жаль стало Люді горобчика. Відчинила вона дверцята клітки і випустила його на волю.

Саме тут прибігла до кімнати Маринка. Побачила порожню клітку, питає:

  • А де горобчик?
  • Випустила, – відповідає Люда.
  • Ех, ти, – накинулася на неї Маринка, – а ще хвалилася, що пташок любиш. Не хочеш ти їх доглядати – от і випустила.
  • А от і ні! – засперечалася Люда.
  • Я більше за тебе їх люблю.

Так чи не так?

Бесіда за змістом оповідання 

  • Хто з дівчаток більше любить пташок: Маринка чи Люда?
  • Що трапилося з горобчиком?
  • Що вирішили зробити діти?
  • Як почувався горобчик у клітці?
  • Що потім було з горобчиком?
  • Горобчику подобалося жити в клітці?
  • А чому ж він знову зажурився?
  • Що зробила Люда?
  • Чи сподобалося це Маринці?
  • Як ви би вчинили з горобчиком? Чому?

Підсумок

– Як називається оповідання, яке я прочитала?

– Про кого розповідається?

– Де краще жити птахам: на волі чи у клітці?

 

Вихователь Ілляшенко Т.П.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.