26.03.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)

Тема дня: «День книги»

Заняття. Ознайомлення з природнім довкіллям

Тема. Весна іде красу несе (пробудження природи)

 

Мета: Закріпити уявлення дітей про послідовності весняних змін у природі.

Закріпити уявлення про зимуючих і перелітних птахів. Вчити розуміти

зв’язок між явищами неживої природи та життям рослин, тварин. Навчати

робити умовисновки під час експериментально-дослідницької діяльності.

Закріпити правила поведінки у природному довкіллі. Розвивати

спостережливість, пам’ять, увагу, мислення. Виховувати шанобливе та

бережливе ставлення до всього живого, любов до природи.

Обладнання: малюнки із зображенням перелітних та зимуючих птахів,

малюнки диких та свійських тварин, червоні кружечки.

Вихователь.

Діти, сьогодні ми відправимося в гості до природи. Я пропоную вам

подружитися з нею, розкрити її таємниці. Я дуже рада, що у вас прекрасний

настрій, і ви готові піднятися вгору ще на одну сходинку знань.

– А як ви думаєте, що таке природа?

Діти.(Все що нас оточує: тварини, рослини, птахи, люди)

Вихователь. Давайте пригадаємо як потрібно поводитись в природі.

  1. Не топчіть траву і комах котрі в ній живуть.
  2. Не ловіть диких тварин і не забирайте їх додому.
  3. Не руйнуйте пташині гнізда.
  4. Не ловіть комах.
  5. Не ламайте гілки дерев та кущів.
  6. Не зривайте квітів, особливо перші первоцвіти.

– Ось ми з вами пригадали правила поведінки в природі.

Вихователь.

Прислухайтесь. Ви нічого не чуєте? Хто це так тихо прийшов за вікном?

Чуєш? Жебонять струмки!

Чуєш? Цвірінчать пташки!

Глянь! Бруньки он на гіллі…

В синім небі – журавлі…

Перші проліски цвітуть,

Перші джмелики гудуть

Це прекрасна й чарівна.

Прийшла до нас весна.

Вихователь.

Назвіть весняні місяці.

Діти. (Березень, квітень, травень)

Вірші про весняні місяці.

Березень

Весело цвірінькають

У дворі горобчики.

Познімали кожушки

І дівчата, й хлопчики.

Цінь – цінь – цінь ,- виспівує

Радісно синичка, –

Незабаром з’явиться

Молода травичка.

Квітень

Я квітую, – каже квітень, –

Квітом луків і гаїв.

Листя зграйками на вітах.

Жде чекає солов’їв.

Травень

Травень у весни – останній місяць.

Її він славить, як поет.

І мов художник – живописець,

Малює травами портрет.

Вихователь. Діти, а як довідатись, що прийшла до нас весна?

Діти. (За ознаками)

  1. Дидактична гра «Назвіть ознаки весни».

– Ось до нас зазирнуло сонечко, але чомусь сумне, і промінчиків немає.

Давайте ми будемо називати ознаки, і в нас будуть з’являтися

промінчики.

ü Сніг і лід тане;

ü З’являються перші проталини;

ü На деревах набухають бруньки;

ü Прилітають з теплих країв птахи;

ü З дахів будинку капають бурульки;

ü З’являються перші квіти;

ü Дні стають довшими, а ночі коротшими.

– В нашого сонечка з’явилися промінчики. Воно посміхається.

Вихователь. А крім весни ще які пори року ми знаємо?

Діти. (Літо, осінь, зима)

  1. Гра «Пори року».

Вихователь. У вас на столах картка з порами року. Я зачитую вірш, а ви

ставите стрілочку на ту пору року, про яку йдеться в вірші.

У садку в гаях блукає

Жовті шати одягає

Золотисту стелять постіль

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

Зійшли сніги шумить вода

Земля вже квіти викида

Буяє травка молода

Все мертве оживає

Коли це буває. (Весна)

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі

Поля причепурила

Пухнастим снігом вкрила. (Зима)

Теплий, теплий довгий день

Повна миска черешень

Достигає жовтий колос

Демонструє коник голос

І суничка дозріває

Коли це бува? (Літо)

Вихователь. Молодці, ви справились з цим завданням.

– Діти, а хто на крилах приносить весну?

Діти. (Птахи)

Вихователь. Послухайте, як дзвінко чути голоси птахів. (30 сек. слухаємо)

– Згадайте чому восени багато птахів відлітають у теплі краї?

Діти. (Стає холодно, нічим харчуватися, зникають комахи)

Вихователь. Як називають птахів, які відлітають зимувати на південь?

Діти. (Перелітні)

Вихователь. А птахів, які залишаються з нами зиму зимувати?

Діти. (Зимуючі)

  1. Дидактична гра «Знайди зайве». У вас на столах картки з птахами і

червоні кружечки. Ставимо кружечок на ту пташку котра зайва.

Дитина показує.

– Яка пташка тут зайва? (Лелека)

– А чому? (Тому, що синичка, сорока, дятел – зимуючі, а лелека –

перелітний птах).

– Розкажи про цю пташку.

  1. Лелека – великий перелітний птах. Восени він летить у теплі краї, а

весною повертається на рідну землю. Поселяються на луках, поблизу

боліт. Харчується жабами. В’ють свої гнізда на високих стовпах,

стріхах, на коминах людських осель.

  1. Ластівка – перелітний птах, невеликого розміру. Прилітають купками,

селяться парами під стріхами наших будинків. Мають білу грудку.

Крила довгі та тонкі. Хвіст довгий з розрізом. Живляться комахами.

  1. Грак – перелітний птах. Живуть на високих деревах. Живляться

комахами, личинками, трава, насіння, а також миші. Граки знищують

комах шкідників.

  1. Шпак – перелітний птах, селяться в дуплах і шпаківнях, співають

розкривши дзьоб і розпустивши крила. Харчуються комахами,

хробаками, гусеницями, павуками, насінням і фруктами.

  1. Соловей – перелітний птах, невеличка пташка коричневого кольору,

моторний і спритний, співає. Живуть в лісах, садах, парках.

Харчуються черв’яками, комахами, плодами, ягодами.

  1. Синичка – зимуюча пташка. Влітку живе в лісах. Зимою прилітають

до людського житла, шукаючи їжу, люди влаштовують їх годівниці.

Живуть в дуплах. Їдять комах і насіння.

  1. Ворона – зимуюча пташка, чорного кольору. Гніздяться на деревах.

Живляться гусеницями, жуками, равликах, зерном, картоплею,

горіхами, ягодами.

  1. Снігур – зимуюча пташка, має червону грудинку, селяться в хвойних

лісах, в садах, живляться ягодами, бруньками, насінням рослин.

  1. Дятел – зимуючий птах, чорний з білою грудинкою, на голові

червоний чуб. Птах поїдає шкідників. Дятел санітар лісу. Його

занесено до Червоної книги.

Вихователь. Ми розповіли про птахів.

– А яку, діти, користь приносять птахи?

Діти. (Знищують комах, шкідливих черв’яків, гусениць)

Вихователь. Що роблять птахи навесні?

Діти. (Будують гнізда, виводять пташенят)

Вихователь. А з чого будують гнізда птахи?

Діти. ( З гілок, засохлої трави)

Вихователь. А як люди допомагають птахам навесні?

Діти. ( Роблять шпаківні)

Фізкульхвилинка

Крильця пташки розправляють,

(Руки розвести в різні боки).

Їх до сонця підіймають.

(Руки в гору, потягнутись).

Потім можна політати

(Покрутитися, рухи руками).

І комашок поганяти.

(Вгору низ).

На галявину злетілись,

(Присісти).

Там зернят вони наїлись.

Потім знову полетіли,

(Рухи руками вгору та вниз).

У гніздечку хутко сіли.

(Сісти на місця).

Вихователь. Діти, а які зміни відбуваються в житі диких тварин з настанням

весни?

Діти. (Тварини змінюють теплу шубу на коротку, змінюють колір)

  1. Гра «Допоможи тваринкам знайти свій будиночок»

У нас на столі макет лісу і будинку. Наші звірятка загубились і не можуть

знайти хто де живе. Давайте допоможемо тваринках знайти свій будиночок.

Вихователь. Скажіть, будь ласка, як називають тварин, що живуть поряд з

людиною?

Діти. (Свійські тварини)

Вихователь. Де живуть дикі звірі?

Діти.(В лісі)

Півень – свійська тварина, вкритий пір’ям, невеликий дзьоб. Зверху

червоний гребінь. Харчується зерном, травою, комахами. Люди отримують

м’ясо, яйця.

Корова – свійська тварина, голова менша за тулуб, має роги, шия товста,

великий тулуб, хвіст, щоб відганяти мух, на ногах є копита, має вим’я, вкрита

шерстю. Люди отримують м’ясо, молоко.

Собака – домашня тварина, оберігає дім.

Свиня – свійська тварина, велика голова, гострі вуха, товста шия, великий

тулуб, хвіст, короткі лапи. Люди отримують м’ясо.

Кінь – свійська тварина, живуть у конюшні, тонка шкіра, довгий хвіст,

маленькі вуха, довгі ноги, має копита. Їдять зерно, траву. Люди

використовують в роботі.

Білка – дика тварина, живе в дуплі. Руда, пухнаста шуба, навесні змінює

шубу на сіру, на вухах стирчать кісточки. Пухнастий хвіст допомагає

стрибати. Живиться горіхами, жолудями, ягодами, грибами.

Лисиця – дика тварина, рудого кольору, малі вуха, довгий хвіст, хижа, живе

в норі.

Вовк – дика тварина, хижа, дуже розумний і спритний. Живляться м’ясом.

Полюють на птахів, диких та свійських тварин. Його домівка лігво.

Ведмідь – дика тварина, великий звір, голова набагато меша за тулуб,

маленькі вушка і хвіст. Великі сильні лапи з кігтями. Ведмідь на вигляд

незграбний, хоча насправді може швидко бігати, вилазити на дерева і

плавати. Їдять жаби, миші, рибу, плоди. Взимку сплять в барлозі.

Їжак – нічна хижа тварина, невеликих розмірів, у нього короткий хвіст, на

спині колючки, мордочка покрита шерстю. Живе в лісі, в садках, парках.

Їдять ягоди, змії, черв’яки, миші. Коли захищається, то скручується в

клубочок. Взимку спить. Навесні мама-їжачиха народжує 5-7 малих

їжаченят.

  1. Гра «У кого хто?»

Вихователь. Я буду називати дорослих тварин, а ви їх дитинчат.

У корови… – теля

У кішки… – кошеня

У собаки… – щеня

У коня… – лоша

У кози… – козеня

У вівці… – ягня

У ведмедиці… – ведмежа

У їжачихи… – їжаченя

У білки.. – білченя

У вовчиці… – вовченя

У зайчихи… – зайченя.

У лисиці… – лисеня.

Вихователь. Молодці дітки. Скажіть, а природа яка буває?

Діти. ( Жива і нежива ).

  1. Гра «Живе – неживе»

Вихователь. Я називаю предмет. Якщо він належить до живої природи, то ви

піднімаєте зелену карточку, якщо до неживої – коричневу.

(Квіточка, дерево, місяць, травичка, білочка, веселка, калина, камінь,

сонце, дівчинка, вода, зірки, гриб, дощ)

Підсумок заняття.

— Молодці, діти, гарно впоралися із завданнями.

– Про що ми з вами розмовляли на занятті?

– За що ви любите весну?

Будьте як маленькі сонечка. Творіть добро, оберігайте природу, садіть

дерева, кущі, квіти. Любіть нашу землю-матінку, і вона відповість вам

любов’ю та щедрістю, і пануватимуть у світі мир та злагода.

 

Заняття. Конструювання з паперу

 Тема: «Закладка для книг» – з покроковим показам її виготовлення

 

Мета заняття. Виготовлення закладки в техніці орігамі з елементами аплікації.

Завдання. Навчити дітей робити закладки для книг своїми руками. Розвивати дрібну моторику рук, окомір, інтерес до своєї роботи, фантазію, естетичний смак. Удосконалювати свої навички і вміння.

Хід заняття.

Діти сьогодні на занятті ми з вами спробуємо зробити закладку для книги у виглядіжаби.

Закладка – дуже корисна річ при читанні книги. Ви все скоро підете в школу і там будете користуватися підручниками. Закладка допоможе вам орієнтуватися по сторінках. І хоча в наш час закладок для книг в магазинах дуже багато всяких різних, але зробленої своїми руками ви будете охочіше користуватися. Зараз я вам прочитаю вірш про закладку, а потім ми приступимо з вами до роботи.

Я – красива закладка

Я потрібна вам для порядку.

Даремно сторінки не гортай –

Де закладка, там читай.

Для роботи нам буде потрібно:

  1. Квадратний аркуш кольорового (зеленої) паперу для ксерокса, а так само чорна, жовта, блакитна, червона.
  2. Ножиці.
  3. Клей – олівець.
  4. Фломастер чорного кольору.
  5. Клейонка.
  6. Простий олівець.

Я вам розповідаю і показую хід дії, а ви за мною повторюєте і робите те ж саме.

Приступаємо до виготовлення заготовки нашої закладки.

Для цього беремо папір зеленого кольору у формі квадрата і складаємо її по діагоналі.

Потім, ложем заготовку згином до себе і загинаємо куточки на верх.

Розгортаємо кути і загинаємо один верхній куточок вниз.

А тепер ми відпочинемо фізкультхвилинку  проведемо.

А тепер на місці крок

А тепер на місці крок.

Вище ноги! Стій, раз, два! (Ходьба на місці.)

Плечі вище піднімаємо,

А потім їх опускаємо. (Піднімати і опускати плечі.)

Руки перед грудьми ставимо

І ривки ми виконуємо. (Руки перед грудьми, ривки руками.)

Десять разів підстрибнути потрібно,

Скачемо вище, скачемо дружно! (Стрибки на місці.)

Ми коліна піднімаємо –

Крок на місці виконуємо. (Ходьба на місці.)

Від душі ми потягнулися, (Потягування – руки вгору і в сторони.)

І на місце знову повернулися. (Діти сідають.)

Продовжуємо заняття.

Піднімаємо правий куточок вгору.

Заправляємо його в вийшла кишеньку.

Лівий куточок заправляємо точно так же. Перевертаємо. Заготівля у нас готова. Можна декорувати.

Приступаємо до створення образу.

Малюємо і вирізаємо з кольорового паперу всі необхідні деталі (порожнину рота, мову, щоки, очі)

Вирізані деталі приклеюємо на нашу заготовку ніздрі малюємо чорним фломастером.

Наша закладка готова.

Вихователь: Сахно А.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *