27.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)

Тема дня: Городні рослини, умови їх вирощування.

Заняття: Художня література

Тема. Читання твору Н. Забіли «Ясоччина грядка»

Мета: закріплювати уявлення дітей про весняні явища та працю на городі; вчити розуміти віршовану розповідь, відповідати на запитання за її змістом; розвивати пам’ять, увагу; виховувати любов до праці, бажання працювати.

Матеріал: ілюстрації до твору, уривок вірша Н. Забіли «Сонячно».

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.

– Діти, яка сьогодні погода?

Читаєм дітям уривок вірша Н. Забіли «Сонячно».

— Чи добра погода? —

Спитала Маринка.

— На синьому небі

Нема ні хмаринки.

Всміхається сонце.

Усе зацвіло.

І ллється у вікна

Весняне тепло.

А люди веселі

Спішать працювати:

Копати городи,

Поля засівати,

Щоб сил набирались

Зернинки малі

У сонцем зігрітій

Вологій землі.

Бесіда за змістом твору.

— Яке тепло ллється у вікна?

— Куди поспішають люди?

— Що вони будуть робити?

ІІ. Основна частина.

Пропонуєм дітям послухати твір Н. Забіли «Ясоччина грядка».

Ранком сонце лине просто в хату, промені лягають на поріг.

Вийшла Яся у садок гуляти, де ще так недавно танув сніг. А тепер — росте на гіллі листя, горобці веселі цвірінчать, і нової травки гострі списи з-під трави торішньої стирчать.

Край паркану — що це роблять діти? Скільки сміху, галасу й турбот! Підійшла Ясюня подивитись:

— Це ж вони тут скопують город!

Сміх і галас:

— В мене будуть дині!

— В мене морква!

— В мене буряки!

А в того — гарбуз з смачним насінням, і в’юнкий горох, і огірки…

А Ясюня ще така маленька, наймолодша між усіх діток: чорні очка, личко рожевеньке і кругленька вся, як огірок.

Тягне Яся і собі лопатку,— ой, яка ж велика та важка!

— Буде в мене теж маленька грядка, як у всіх дітей із дитсадка!

І скопала грядку наша Яся, не відстала від усіх діток, їй, щоправда, допоміг Михасик, та Роман, та Лесь, та Ігорьок…

— Ну, мала, яке ж тобі насіння?

А мала не знає, що й саджать. Посадити б їй солодкі дині, що під сонцем, як свинки, лежать? Чи червону моркву? Чи салату?

Чи смачні зелені огірки? Чи капусту — потім шаткувати? Чи горошок, щоб зривать стручки?..

Узяла Ясюня по зернятку й буряків, і моркви, й те, і те…

Ой, і буде ж у Ясюні грядка, мабуть, краща, ніж у всіх дітей!

Йде робота радісна і спора, веселіша за найкращу гру. А весняне сонце лізе вгору, і пече, й цілує дітвору.

Розглядання ілюстрацій та бесіда за змістом твору.

— Як називається твір Наталі Забіли?

— Про кого йдеться у творі?

— Кого побачила Яся?

— Що робили діти?

— Що Яся теж захотіла зробити?

— Хто їй допомагав?

— Що Яся хотіла посадити?

— Які будуть у Ясі грядки?

— Яка робота була в дітей?

Фізкультхвилинка.

Дзінь-дзелень, дзінь-дзелень,

Працювали цілий день.

А тепер спочинем трішки,

Розімнемо ручки й ніжки.

Руки вгору, руки вниз,

На всі боки повернись.

У долоньки поплескали

І руками помахали.

Ніжками затупотіли,

Потім дружно всі присіли.

Встали хутко, посміхнулись

І до праці повернулись.

Дидактична гра «Що де росте».

Мета: розширювати й уточнювати уявлення дітей про овочі та фрукти (де вони ростуть); розвивати пам’ять, мовлення, уважність.

Матеріал: вирізані з паперу овочі та фрукти, макет дерева, макет городу.

 

Пропонує дітям по черзі підійти до столу і взяти один овоч або фрукт, назвати його, визначити, де він росте, та

відповідно покласти на макет городу або повісити на макет дерева.

Наприклад, дитина бере яблуко і розповідає: «Це яблуко, воно росте в саду на дереві», потім підходить до макета дерева і вішає вирізаний з паперу фрукт на нього.

ІІІ. Підсумок.

-Що цікавого ви дізнались сьогодні?

Вихователь: Рябко Т. М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.