30.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1: Ознайомлення з соціумом:

 

Тема: «Весняні турботи дорослих»

 

Мета: Закріпити знання про весняні місяці, про працю людей навесні, на матеріалі прислів’їв, приказок і загадок розвивати образне мислення, увагу, вміння отримувати інформацію з тексту; закріпити знання по темі «Овочі», «Город»; активізувати словник дітей; виховувати вміння уважно слухати дорослого, коректно відповідати на запитання.

Матеріали : картинки з зображенням різних періодів весни, картинка з зображенням редису,  лійки з водою, насіння редиски.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.    Відгадування загадки.

Я розкриваю на деревах зелені листочки,

Городи засіваю, посіви поливаю

Пора року- зелена краса –

І зовуть мене (Весна)

Бесіда для актуалізації знань дітей

– Скільки у нас весняних місяців? (Три)

– Як називається місяць, коли тане сніг, розквітає підсніжник, прилітають граки?

– Чому в давнину цей місяць називали «капельник», «протальник»?

– Як називається місяць, коли квітнуть дерева, прилітають шпаки, жайворонки?   ( квітень)

– Як називається місяць, коли з’являється травичка, прилітає соловей, можуть бути перші грози? ( травень)

Пальчикова гра:

Наші перші квіти розпускають пелюстки,

Вітер літає, пелюстки хитає.

Наші перші квіти закривають пелюстки,

Тихо засинають, головою опускають.

 

Згадайте, приказки та прислів’я про весну:

– Побачив гайвороння – весну зустрічай.

– Ластівки прилетіли – скоро грім загримить.

– Зима снігом багата, а весна водою.

 

 

ІІ. Основна частина

– Дуже багато в цю пору року  турбот у людей. Послухайте розповідь, яка називається «Весняні турботи»

«Весняні турботи»

Багато турбот у людей навесні. Треба проростити насіння, підготувати грядки, посадити картоплю, цибулю, буряк. В саду обкопати дерева, обрізати сухі сучки, а на клумбах виростити гарні квіти. Тоді і літо буде гарне і осінь з урожаєм, а зима з запасами.

Питання до тексту: 1. Що роблять люди в городі?

  1. Що роблять люди в саду?
  2. Для чого вони все це роблять?

Послухайте, які прислів’я про весняні клопоти придумав народ?

– Весною не попрацюєш – взимку не співатимеш.

– Хто навесні не лежить – цілий рік ситий буде.

Гра на розвиток загальної моторики:

– Підемо з тобою в город,

Чимало там у нас зростає,

Візьмемо лопати, сапки,

Розпушмо, просапаймо грядки.

– Як назвати це одним словом цибулю, моркву, томат, огірок ?(Овочі)

– Вірно, це овочі. Де вони ростуть (в городі на грядках)

– Що ж потрібно рослинам для росту (світло, тепло, вода)

– А чим корисні овочі (в них багато вітамінів)

– Сьогодні ми з вами будемо вирощувати овочі, а що ми будемо садити, ви дізнаєтеся з загадки:

Щоки рожеві, ніс білий,

Сиджу в коморі, зелена коса надворі. ( редиска)

ІІІ. Практична частина.

(Можна виконати на грядці або використати пластиковий стакан з грунтом)

– Зверніть увагу на насіння редиски, вони дуже маленькі і тільки від нас залежить, чи виросте з нього смачна соковита редиска. Садити овочі та фрукти дуже відповідальне заняття, адже і наш настрій впливає і на ріст і розвиток рослини.

–  Кожен день ми будемо спостерігати за їх ростом, поливати, розпушувати землю. (Діти садять насіння редиски).

Підсумок заняття: Чи сподобалось садити рослини? Не забувайте турбуватися про них та поливати. 

Мойсієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.