30.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття 1: Ознайомлення з соціумом:
Тема: «Весняні турботи дорослих»
Мета: Закріпити знання про весняні місяці, про працю людей навесні, на матеріалі прислів’їв, приказок і загадок розвивати образне мислення, увагу, вміння отримувати інформацію з тексту; закріпити знання по темі «Овочі», «Город»; активізувати словник дітей; виховувати вміння уважно слухати дорослого, коректно відповідати на запитання.
Матеріали : картинки з зображенням різних періодів весни, картинка з зображенням редису, лійки з водою, насіння редиски.
Хід заняття:
І. Організаційний момент. Відгадування загадки.
Я розкриваю на деревах зелені листочки,
Городи засіваю, посіви поливаю
Пора року- зелена краса –
І зовуть мене (Весна)
Бесіда для актуалізації знань дітей
– Скільки у нас весняних місяців? (Три)
– Як називається місяць, коли тане сніг, розквітає підсніжник, прилітають граки?
– Чому в давнину цей місяць називали «капельник», «протальник»?
– Як називається місяць, коли квітнуть дерева, прилітають шпаки, жайворонки? ( квітень)
– Як називається місяць, коли з’являється травичка, прилітає соловей, можуть бути перші грози? ( травень)
Пальчикова гра:
Наші перші квіти розпускають пелюстки,
Вітер літає, пелюстки хитає.
Наші перші квіти закривають пелюстки,
Тихо засинають, головою опускають.
– Згадайте, приказки та прислів’я про весну:
– Побачив гайвороння – весну зустрічай.
– Ластівки прилетіли – скоро грім загримить.
– Зима снігом багата, а весна водою.
ІІ. Основна частина
– Дуже багато в цю пору року турбот у людей. Послухайте розповідь, яка називається «Весняні турботи»
«Весняні турботи»
Багато турбот у людей навесні. Треба проростити насіння, підготувати грядки, посадити картоплю, цибулю, буряк. В саду обкопати дерева, обрізати сухі сучки, а на клумбах виростити гарні квіти. Тоді і літо буде гарне і осінь з урожаєм, а зима з запасами.
Питання до тексту: 1. Що роблять люди в городі?
- Що роблять люди в саду?
- Для чого вони все це роблять?
– Послухайте, які прислів’я про весняні клопоти придумав народ?
– Весною не попрацюєш – взимку не співатимеш.
– Хто навесні не лежить – цілий рік ситий буде.
Гра на розвиток загальної моторики:
Чимало там у нас зростає,
Візьмемо лопати, сапки,
Розпушмо, просапаймо грядки.
– Як назвати це одним словом цибулю, моркву, томат, огірок ?(Овочі)
– Вірно, це овочі. Де вони ростуть (в городі на грядках)
– Що ж потрібно рослинам для росту (світло, тепло, вода)
– А чим корисні овочі (в них багато вітамінів)
– Сьогодні ми з вами будемо вирощувати овочі, а що ми будемо садити, ви дізнаєтеся з загадки:
Щоки рожеві, ніс білий,
Сиджу в коморі, зелена коса надворі. ( редиска)
ІІІ. Практична частина.
(Можна виконати на грядці або використати пластиковий стакан з грунтом)
– Зверніть увагу на насіння редиски, вони дуже маленькі і тільки від нас залежить, чи виросте з нього смачна соковита редиска. Садити овочі та фрукти дуже відповідальне заняття, адже і наш настрій впливає і на ріст і розвиток рослини.
– Кожен день ми будемо спостерігати за їх ростом, поливати, розпушувати землю. (Діти садять насіння редиски).
Підсумок заняття: Чи сподобалось садити рослини? Не забувайте турбуватися про них та поливати.
Мойсієнко В.О.