31.03.2020 Старша “Б” група (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття
Підготовка до навчання грамоти
Тема: Звуки []
Мета: закріплювати знання дітей про звуки[в], [в’]; ознайомити з літерою
В в; формувати вміння виконувати звуко- буквений аналіз слів, читати склади (відкриті, закриті); розвивати фонематичний слух, увагу , пам’ять, мислення, пізнавальну активність, мовлення, дрібну моторику рук; виховувати самостійність та інтерес до занять.
Матеріал: звукові фішки; картки з літерами, словами; будиночки; зошити; олівці.
Хід заняття
Психогімнастика «Сонечко»
Віршик про літеру В(В. Гринько)
Буква В така цікава:
Стовпчик тут і дужки справа,
Так в алфавіті й живе,
Всім потрібна буква В.
-Що вам нагадує ця літера? Намалюйте вказівним пальчиком літеру В в повітрі.
-Чи можна її утворити за допомогою рук і ніг? Спробуйте це зробити.
-Які звуки позначає літера Вв?Твердий приголосний звук[ в] та м’який приголосний [в’] позначаються однією літерою В.
Д/гра «Прочитай склади»
-Прочитайте слова: лава, віл, мова,сова, слова, слава, він
Відгадування загадки
Я вітаю журавля,
Я пробуджую поля,
Небеса і ручаї,
Я заквітчую гаї.
Відгадайте, хто вона,
Ця красуня чарівна? (Весна)
За допомогою літер напишіть слово «весна»
Звуковий аналіз слова «весна»
Віршик Н. Забіли.
Веселі вишні вкрили віти,
Виблискують з гущавини,
Василько воду ллє на квіти,
Щоб вищі виросли вони.
-Про кого цей вірш?Як звуть хлопчика?Зякого звука починається його ім’я?(Зі звука [в])Який це звук?(Це твердий приголосний)
-Слово «віти»починається з якого звука?(Зі звука[ в’])Який це звук?( М’який приголосний).
Д/гра «Хто де мешкає?»
У першому будиночку мешкають слова з твердим приголосним[ в], у другому – з м’яким приголосним звуком[ в’].Дитина називає предмети, які починаються на звуки [в] [в’], визначає який звук міститься у слові та до якого будиночка його потрібно «оселити».
Склади речення зі словом «весна». Визначення кількості слів у реченні.
Д /гра «Склади запитання»
Діти утворюють питальні речення за змістом речення.
Навесні на деревах розпускається листячко.
-Навесні на деревах розпускається листячко?
-На деревах листячко розпускається навесні?.
Пальчикова гра
Підготовка руки до письма
Підсумок заняття
-З якою літерою ми сьогодні ознайомилися?
-Що вам сподобалося?
2 Заняття
Аплікація
Тема : подорож на Місяць
Мета: вдосконалювати навички сюжетної аплікації за уявою; залучати до пошуку різних композиційних рішень; продовжувати навчати правильно користуватися ножицями, використовувати раціональні прийоми симетричного вирізання з паперу, складеного навпіл, учетверо; розвивати цікавість, логічне мислення, загальну та дрібну моторику; стимулювати самостійну художню діяльність дітей; виховувати інтерес до навколишнього світу.
Обладнання:кольоровий папір, клей, ножиці, аркуш темного кольору, пензлик для клею,серветки; зірки для гри.
Хід заняття
Запропонувати дітям вирушити в космічну подорож, побачити Місяць та зорі, помилуватися їхнім холодним світлом..
-На чому ми можемо полетіти в космос?
-Поміркуйте, що нам може знадобитися в космосі?
Д/вправа «Що ми візьмемо в ракету»
Діти обирають картинки та пояснюють, як цей предмет чи об’єкт можна використати в космосі.(Картинки:скафандр, равлик, радіо, ранець,редиска, риба, молоко , хліб, кіт, рись, ремінець, робот, рушник.
-Діти, що видно тільки вночі?(Зірки, місяць)
Місяць – природний супутник Землі. Він обертається навколо нашої планети.Завдяки йому на морях і океанах відбуваються припливи та відпливи.
Небесний простір, який відкривається вночі називають Всесвіт.Цей простір дуже великий. Навіть учені не можуть сказати, де він починається, а де закінчується.
-Ви бачили на зоряному небі світлу смугу з багатьох зірок?
Це Чумацький Шлях – галактика, тобто величезне скупчення зірок і планет, у якій міститься і наша Земля. Для кожної зірки в галактиці є своє місце. А зірка групуються в сузір’я.
Гра «Виклади сузір’я»
Фізкультхвилинка «Подорожуємо космосом»
Практична діяльність.
Підсумок заняття.
-Вам сподлбалась наша подорож?
-А що найбільше запам’яталось?
Вихователь Бородіна Н. В.