31.03.2020 Старша “Б” група (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття

Підготовка до навчання грамоти

Тема: Звуки []

Мета: закріплювати знання дітей про звуки[в], [в’]; ознайомити з літерою

В в; формувати вміння виконувати звуко- буквений аналіз слів, читати склади (відкриті, закриті); розвивати фонематичний слух, увагу , пам’ять, мислення, пізнавальну активність, мовлення, дрібну моторику рук; виховувати самостійність та інтерес до занять.

Матеріал:  звукові фішки; картки з літерами, словами; будиночки; зошити; олівці.

Хід заняття 

Психогімнастика «Сонечко»

Віршик про літеру В(В. Гринько)

Буква В така цікава:

Стовпчик тут і дужки справа,

Так в алфавіті й живе,

Всім  потрібна буква В.

-Що вам нагадує  ця літера? Намалюйте вказівним пальчиком літеру В в повітрі.

-Чи можна її утворити за допомогою рук і ніг? Спробуйте це зробити.

-Які звуки позначає літера Вв?Твердий приголосний звук[ в] та м’який приголосний [в’] позначаються однією літерою В. 

Д/гра «Прочитай склади»

-Прочитайте слова: лава, віл, мова,сова, слова, слава, він

Відгадування загадки

Я вітаю журавля,

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї,

Я заквітчую гаї.

Відгадайте, хто вона,

Ця красуня чарівна?    (Весна)

За допомогою літер напишіть слово  «весна»

Звуковий аналіз слова «весна»

 Віршик Н. Забіли.

Веселі вишні вкрили віти,

Виблискують з гущавини,

Василько воду  ллє на квіти,

Щоб вищі виросли вони.

-Про кого цей вірш?Як звуть хлопчика?Зякого звука починається його ім’я?(Зі звука [в])Який це звук?(Це твердий приголосний)

-Слово «віти»починається з якого звука?(Зі звука[ в’])Який це звук?( М’який приголосний).

Д/гра «Хто де мешкає?»

У першому будиночку мешкають слова з твердим приголосним[ в], у другому – з м’яким приголосним звуком[ в’].Дитина називає предмети, які починаються  на звуки [в] [в’], визначає який звук міститься у слові та до якого будиночка його потрібно «оселити».

Склади  речення зі словом «весна». Визначення кількості слів у реченні.

Д /гра «Склади запитання»

Діти утворюють питальні речення за змістом речення.

Навесні на деревах розпускається листячко.

-Навесні на деревах розпускається листячко?

-На деревах листячко розпускається навесні?.

Пальчикова гра

Підготовка руки до письма

Підсумок заняття

-З якою літерою ми сьогодні ознайомилися?

-Що вам сподобалося?

 

2 Заняття

Аплікація

Тема : подорож на Місяць

Мета: вдосконалювати навички сюжетної аплікації за уявою; залучати до пошуку різних композиційних рішень; продовжувати навчати правильно користуватися ножицями, використовувати раціональні прийоми симетричного вирізання з паперу, складеного навпіл, учетверо; розвивати цікавість, логічне мислення, загальну та дрібну моторику; стимулювати самостійну художню діяльність дітей; виховувати інтерес до навколишнього світу.

Обладнання:кольоровий папір, клей, ножиці, аркуш темного кольору, пензлик для клею,серветки; зірки для гри.

Хід заняття

Запропонувати дітям вирушити в космічну подорож, побачити Місяць та зорі, помилуватися їхнім холодним світлом..

-На чому ми можемо полетіти в космос?

-Поміркуйте, що нам може знадобитися в космосі?

Д/вправа «Що ми візьмемо в ракету»

Діти обирають картинки та пояснюють, як цей предмет чи об’єкт можна використати в космосі.(Картинки:скафандр, равлик, радіо, ранець,редиска, риба, молоко  , хліб, кіт, рись, ремінець, робот, рушник.

-Діти, що видно тільки вночі?(Зірки, місяць)

Місяць – природний супутник Землі. Він обертається навколо нашої планети.Завдяки йому на морях і океанах відбуваються припливи та відпливи.

Небесний простір, який відкривається вночі називають Всесвіт.Цей простір дуже великий. Навіть учені не можуть сказати, де він починається, а де закінчується.

-Ви бачили на зоряному небі світлу смугу з багатьох зірок?

Це Чумацький Шлях – галактика, тобто величезне скупчення зірок і планет, у якій міститься і наша Земля. Для кожної зірки в галактиці є своє місце. А зірка групуються в сузір’я.

Гра «Виклади сузіря»

Фізкультхвилинка «Подорожуємо космосом»

Практична діяльність.

Підсумок заняття.

-Вам сподлбалась наша подорож?

-А що найбільше запам’яталось?

 

 

Вихователь Бородіна Н. В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *