31.03.2020 Старша “А” група (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Тема: Наша планета – Земля. Речення. (комплексне: зв’язне мовлення, граматика, звукова культура)

Мета: розширювати уявлення дітей про Сонячну систему, Космос; вправляти у вживанні слів-ознак; учити правильно будувати речення з протиставним сполучником «а»; вправляти в узгодженні числівників з іменниками; продовжувати вчити відгадувати загадки; активізувати словник словами-антонімами; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріал: схема Сонячної системи; «листівки» з предметними малюнками.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент . — Відгадайте загадку.

Котилося котильце,

Котильце-барильце,

То вище й вище,

То нижче й нижче.

Закидало у віконце

Золоте волоконце. (Сонце)

– Як ви здогадалися, що це сонце?

Психогімнастика «Я і сонечко» — Підніміть руки вгору, підведіться навшпиньки, потягніться до сонечка, насолоджуйтеся теплом його промінчиків. Сонечко дарує кожному з вас по промінчику. Схопіть пальчиками промінчик, а тепер відпустіть, підставте долоньки промінчикам. Відчуваєте, як вони наповнюються теплом? А тепер прикладіть долоньки до грудей. Хай тепло сонечка перейде до ваших сердечок і зігріє їх любов’ю. Погріймо обличчя на сонечку, усміхнімося йому, подаруймо тепло своїх добрих, щирих і привітних посмішок.

ІІ. Основна частина

Дидактична гра «Що я знаю про Сонце?»  — Що таке Сонце? (Сонце — це зірка.) Якої форми Сонце? (Воно кругле.) Кому Сонце дарує свої промені? (Воно дарує свої промені людям.) Коли ми бачимо сонячне світло? (Удень) Де знаходиться Сонце? (Воно знаходиться далеко від Землі.)

— Відгадайте ще одну загадку.

Розстелений кожушок,

На нім посіяний горошок. (Небо та зорі)

— Як ви здогадалися, що це небо та зорі? На що схожі зорі? (Вони схожі на далекі ліхтарики, на крапочки, що горять, на іскорки.) Зараз надворі світло, сяє сонечко на небі. Згадайте, яким ще може бути небо? (Синім, темним.) Чому? (Тому що сонечко сховалося за обрій.)

Відгадайте ще одну загадку.

У баби над хатиною висить хліба скибина,

Собаки гавкають — не можуть дістати. (Місяць)

— Як ви здогадалися, що це місяць? — На що схожий місяць? (На частину апельсина, на серпик) — Але місяць не завжди такий. Він буває також і зовсім круглим, як тарілка. Це тому, що нам не завжди його видно повністю. Спочатку Місяць зовсім маленький, мов тонесенький серпик. Але минає час, і Місяць круглішає, зростає і врешті-решт стає зовсім круглим.

Відгадайте ще одну загадку.

Океани й континенти, гори й ліс, міста й поля,

Це малюк, твоя планета, називається… (Земля).

— Як ви здогадалися, що це Земля? Земля — це наш будинок у Всесвіті. А ми — мешканці цього дому. Хто ми? (Земляни)

НАША ПЛАНЕТА — ЗЕМЛЯ

Наша планета — Земля,

Щедра вона і багата,

Гори, ліси і поля.

Наша домівка, малята.

Сонечко рано встає,

День промінцями засвітить,

Все, що навколо твоє,

Слід берегти і любити.

Пильно навколо дивись,

Оберігай кожну гілку.

Пісні у пташок учись,

А працьовитості у бджілки. (А. Савчук)

Запропонуйте дітям розглянути схему Сонячної системи.

— Скільки планет у нашій Сонячній системі?

Дидактична гра «Який, яка, яке?»

  • Яке сонце? (Гаряче, ласкаве, велике, яскраве, кругле)
  • Який місяць? (Круглий, худий, гарний, яскравий, нічний, круглолиций, рогатий)
  • Які зорі? (Яскраві, нічні, загадкові, космічні)

Дидактична гра «Склади космічні речення» Вихователь пропонує дітям скласти порівняльні речення.

  • Місяць один, а зірок… (багато).
  • Місяць схожий на скибку хліба, а зорі — на… (іскорки).

Дидактична гра «Скажи навпаки» (з м’ячем)

Дорослий називає слово, кидає дитині м’яча. Дитина називає слово навпаки та повертає м’яч дорослому.

Великий — маленький, швидкий — повільний, далекий — близький, легкий — важкий, сміливий — боязливий, високий — низький.

Дидактична гра «Листоноші»  Дорослий пропонує дитині  взяти «листівку» (предметні малюнки) — та визначити перший звук у назві малюнка. На цей звук придумати ім’я адресата, що починається з виділеного звука. Чим більше листів отримають адресата , тим краще.

ІІІ. Підсумок — Чи сподобалися вам загадки? Про що були загадки?

 

Заняття 2.Аплікація

Тема: Зоряне небо

Мета:   вправляти у вмінні вирізувати космічну ракету по самостійно намальованому контуру з паперу, складеному вдвічі; вчити дітей самостійно доповнити ракету необхідними деталями; розвивати просторову уяву, почуття композиції; закріплювати навички роботи з ножицями; виховувати самостійність, акуратність; формувати вміння планувати свою роботу і діяти відповідно до задуму.

Матеріал:  папір синього або чорного кольору, ножиці, клей-олівець, олівець простий, серветка, кольоровий папір

 

Хід заняття:

І. Організаційна бесіда:  – Діти, ви любите дивитися на небо?

В який час доби вам подобається спостерігати за небом?

Чому?     (Увечері небо темне і красиве: яскраво світять зірки, місяць)

 

ІІ. Мотивація – Сьогодні я пропоную вам здійснити політ у космос на папері. Зараз ми сядемо за столи і почнемо роботу.

 

ІІІ Творча робота дітей .

  1. Розгляд зразка.
  2. Вирізання космічної ракети по самостійно намальованому контуру з паперу. Нам необхідно намалювати шаблон нашої ракети.  За допомогою олівця і лінійки малюємо прямокутник 9х3 см. Це головна частина ракети. Ніс ракети малюємо у вигляді трикутника.З боків ракети в нижній частині малюємо крила.  Малюємо два ілюмінатора. І наостанок зображуємо шаблон вогню, який виривається з ракетних двигунів. Це може бути смужка шириною 3 см, один край якої «порваний» ламаними лініями. Дорослі допомагають дітям в виготовлені шаблонів.
  3. Тепер потрібно вирізати всі шаблони. Будьте обережні,  ножицями можна поранити себе або того, хто знаходиться поруч.
  4. Тепер потрібно вибрати фон аплікації. Ми обираємо синій або, тому що це колір неба, по якому буде летіти наша ракета.

 

  1. 5. Доповнення ракети іншими елементами.

Підсумок. Розгляд виконаної роботи. Аналіз досягнень та помилок.

                                                   Вихователь: Мойсієнко В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *