30.03.2020 Старша “Б” група (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття
Розвиток мовлення
Тема: Бесіда про космос
Мета:продовжувати формувати уявлення дітей про Сонячну систему, космос;розширювати знання про професію космонавтів;вправляти у вживанні слів- ознак;учити правильно будувати речення зі сполучником «а»; вправляти в узгодженні числівників з іменниками; продовжувати вчити відгадувати загадки;активізувати словник словами- антонімами;стимулювати вживання прислів’їв;виховувати пізнавальний інтерес до цієї теми.
Попередня робота:читання загадок,віршів та оповідань про космос.
Матеріал:Незнайко; ілюстрація Сонячної системи.
Хід заняття
Відгадування загадок від Незнайки
Котилося котильце,
Котильце – барильце,
То вище й вище,
То нижче й нижче.
Закидало у вікнце
Золоте волоконце (Сонце)
Психогімнастика «Я і сонечко»
Д/ гра «Що я знаю про сонце?»
-Що таке сонце?
-Якої воно форми?
-Кому Сонце дарує свої промені?
-Коли ми бачимо сонячне світло?
-Де знаходиться Сонце?Воно знаходиться далеко від Землі.
Так, наше Сонце- така сама зірка,як ті, що ви бачите на небі.Воно здається нам маленьким, а насправді – це величезна розпечена куля.Сонце знаходиться дуже далеко від Землі й не має твердої поверхні.Сонечко нам дарує тепло й світло.І саме від нього залежить, коли в нас літо і осінь,зима і весна, день і ніч.
Прислів’я про Сонце
Сонце низенько, то й вечір близенько.
Зимою сонце світить, та не гріє.
Відгадування загадок
Розстелений кожушок,
На нім посіяний горошок. (Небо та зірки)
У баби над хатиною висить хліба скибина,
Собаки гавкають- не можуть дістати. (Місяць)
Океани й континенти, гори й ліс, міста й поля,
Це малюк, твоя планета, називається….(Земля)
-На що схожі зорі?
Дидактична вправа «Місяць який?»
Діти розповідають про Місяць(круглий, худий, гарний, яскравий, нічний, космічний)
-На що схожий Місяць?
Розгляд схеми Сонячної системи.
Дидактична гра «Який, яка, яке?»
-Яке сонце?(Гаряче, ласкаве, велике, яскраве, кругле)
-Який місяць?(Круглий, худий, гарний, нічний, космічний, старий)
-Які зорі?(Яскраві, нічні, загадкові,космічні)
Дидактична гра «Склади космічні речення»
Місяць один, а зірок багато.
Місяць схожий на скибку хліба, а зорі – на іскорки.
Дидактична гра «Скажи навпаки» (з м’ячем)
Підсумок занятя
-Чи сподобалися вам загадки від Незнайки?
-Про що були загадки?
-Яка загадка вам сподобалася найбільше?Молодці!
2 Заняття
Ознайомлення зі світом мистецтва
Тема : Опис картини М.С.Ткаченка «Весна»
Мета:ознайомлювати дітей з творчістю українського художника М. С. Ткаченко та його картиною « Весна» ;розвивати знання дітей про весняні зміни в природі,увагу, уяву; виховувати позитивне ставлення до світу мистецтва.
Матеріал: ілюстрація картини М. С. Ткаченка «Весна»
Хід заняття
Майже сто років тому жив і працював в Україні чудовий художник Михайло Станіславович Ткаченко.Сьогодні ми ознайомимося із його прекрасною картиною «Весна».
Наша земля гарна в усі пори року.Але є в природі час, коли вона пробуджується від зимового сну й уся живе, радіє теплу й сонцю.Це весна.Щось радісне й водночас божественне вчувається в цьому слові.Ці почуття добре передав художник Михайло Ткаченко. Подивіться, ось невисокий пагорбок, з- за якого виглядають два будиночки .Сонце м’яко й лагідно освітлює їхні стіни й дахи. Першим ніжним теплом зігріта травичка ясно- зелених кольорів. Маленька стежинка біжить, наче струмочок. І навіть безлисті гілочки на деревах здаються якимись незвичайними: вони ніби міняться на сонечку і на них ось- ось з’являться перші маленькі бруньки. Що ж відбуватиметься з природою далі?
Бесіда за картиною
-Що зображено на картині?
-Які почуття хотів передати художник?
-За допомогою яких барв він передав свої почуття?
-Чому картина називається «Весна»?
-Поміркуйте, як сприймають весну люди, котрі живуть у будиночках, що зображені на полотні?
-Чим вони зараз займаються, якій весняний погоді будуть раді найбільше?
Читання й переказ оповідання Н. Григор’євої «Упоході»
На порозі травень- весна. Вранці у будинку тихо. Відчинивши обережно двері, ми з татом вирушаємо в похід. Ми домовилися з ним подивитися на ранковий ліс.
Ідемо недовго. Підіймається сонечко. Його яскраві промінці виграють на наших обличчях, ніби промовляють до нас : «Добри- и- и- день ва-а-ам».
Ми заходимо в ліс .Звідусіль чути пташиний спів. Підходимо до струмочка . У ньому тихо дзюрчить вода. На дні виблискують камінчики. Ми сідаємо під старим кленом й оглядаємо усе довкола.
Перед нами, за струмочком, ростуть молоді берізки. Їхні гілочки й листочки такі тоненькі й такі ніжні. На землі, біля наших ніг, метушатьсямурахи. Над квіточками уздовж струмочка пурхають метелики . Я відчуваю себе метеликом: мені легко й спокійно.
-Ну то як тобі ранковий ліс?- запитує тато.
-Дуже подобається, тут так свіжо,- відповідаю я.
По дорозі додому ми милуємося хмарами. Вони так швидко пливуть по небу й увесь час змінюються, нагадуючи якихось дивних велетнів.
Нарвавши трохи перших весняних квітів, ми повертаємося додому. Я віддаю квіти мамі й кажу:
-Ми ходили спілкуватися з природою, вона переказувала тобі вітання.
Запитання до тексту
-Чим схожі і чим різняться картина «Весна» й оповідання «У поході»?
-У якому творі змальована рання весна, а в якому- пізня?Як ви про це здогадалися?
Гра «Знайди на палітрі барви, які художник використав у своїй картині»
Гра «Райдуга- дуга»
Дорослий розповідає, коли може бути райдуга(після теплого дощу й раптової появи сонечка). Потім він пропонує текст для запам’ятовування і гру з ним. Райдуга складається із семи кольорів:
-Червоні тюльпани за вікном горять.
-Жовтогарячій лисиці всю ніч морквина сниться.
-Жовтий соняшник за сонцем стежить.
-Зелені листочки кружляють і співають.
-Блакитні небеса над головою.
-Синя волошка під дощиком намокла.
-Фіолетовій фіалці набридло жити в лісі.
Розфарбовування контурного малюнка «Моя весна!»
Підсумок заняття.
Вихователь Башмачнікова О. О.
Щиро дякуємо нашим вихователям за піклування щодо розвитку і виховання наших дітей. Здоров’я вам, наші дорогі!