27.03.2020 Середня “В” група (Зірочка) (Вихователі Варкентін С.М., Стадник О.Є.)

Художня література

 

Тема. Читання оповідання В. Сухомлинського «Весняний вітер» та слухання вірша Л. Глібова «Веснянка»

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з прозовими та віршованими художніми творами; підтримувати бажання спостерігати за весняними змінами; учити будувати відповідь до поставленого запитання; створювати розвивальне мовленнєве середовище, що занурювало б дитину в активну мовленнєву практику; продовжувати формувати культуру мовлення; активізувати та збагачувати словниковий запас; розвивати фо­нематичний слух, увагу, пам’ять, мислення; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; виховувати любов до рідної природи.

Попередня робота: спостереження за іграми дітей під час прогулянок та в групі; бесіди на тему дружби та товариських взаємин.

Матеріал: сюжетні картини.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям утворити коло.

 

 Психогімнастика

Встаньте* діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І місце тихо сядьте.

 

  1. Основна частина

— Відгадайте загадку.

Тепло стало надворі.

Вже у лісі там і тут

Сине небо угорі.

Перші проліски цвітуть.

Сонце промінь шле землі,

Кучерява, запашна

Прилітають журавлі.

В гості йде до нас… (весна).

 

— Про яку йору року йдеться у,вірші? Назвіть ознаки весни. Весна йде, усіх будить. А допомагають їй сонце, вітер. Про це написав Василь Сухомлинський.

ВЕСНЯНИЙ ВІТЕР Клен цілу зиму спав. Крізь сон він чув завивання хуртовини і тривожний крик чорного ворона. Холодний вітер гойдав його віти, нагинав їх. Та ось одного сонячного ранку відчув Клен, ніби до нього доторкнулось щось тепле і лагідне. Прокинувся Клен. А то до нього прилинув теплий весняний Вітер:

— Годі спати, — зашептав весняний Вітер. — Прокидайся, весна наближа­ється.

— Де ж вона весна? — запитав Клен.

— Ластівки на крилах несуть, — каже теплий Вітер. — Я прилетів з дале­кого краю, від теплого моря. Весна йде полями — заквітчалась квітами, кра­суня. А ластівки на крилах несуть барвисті стрічки.

Ось про що розповів теплий весняний Вітер Кленові. Клен зітхнув, роз­правив плечі. Зазеленіли бруньки. Бо йде весна-красуня.

Бесіда за змістом оповідання

— Хто спав усю зиму? Що відчував клен уві сні? Хто прилинув та розбуди клена? Що розповів вітер? Як весна дісталася нас? Що відбулося з Кленом?

 

Фізкультхвилинка

Веснонька до нас спішить,

На крилоньках у світ летить.

(Біжать і махають ручками.)

Вийдемо її зустрічати:

Пташок з вирію вітати!

(Ручки до грудей — уклоняються, вітаючи весну.)

Летіть пташечки, вже час!

Заспівайте в садку в нас.

(Махають ручками.)                         

Як струмочки дзюркотіли,

Ми кораблики зробили!

(Крутяться навколо себе, плескають у долоньки.)

Неси, водичко, їх, неси,

На щастя й радість дітвори!

{Махають ручками вперед, ніби підганяють кораблики.)

— Усі Люди зустрічають весну,

співають весняночки.

Про це написав

Гліб< Леонід у вірші.

ВЕСНЯНКА

«Весна прийшла!

Тепло знайшла!» —

Кричать дівчатка й хлопчики. «Цвірінь! Цвірінь!

Журбу покинь!» -*& Клопочуться горобчики. Приліз дідок,

Зліз на горбок —

У хаті буть не хочеться. Тепляк Дмухнув,

Крилом махнув,

По бороді лоскочуться.

Все ожило, все розцвіло.

І рій дітей привітненьких

На той горбок

Несе вінок

З фіалочок блакитненьких.

Бринить як док,

Як той мачок,

крапчастий і повнесенький

кричать, гудуть,

Далеко чуть

Таночок голоснесенький.

«Весну шануй,

Не спи, воркуй,

Наш голуб зозулястенький!

Не в’янь, рости,

Красуйся ти,

Королику квітчастенький.

«Цвірінь! Цвірінь!

Журбу покинь!» — Підспівують горобчики;

І я зрадів, помолодів,

Як ті дівчатка й хлопчики.

 

Бесіда за змістом вірша

— Як називається вірш? Хто радіє настанню весни? Про що кричали діти Що співали горобчики? Хто не хотів бути у хаті? Який був вінок? Що стал з дідком? Чому дідок почувався таким, як маленькі діти?

— Послухайте уривок вірша.

«Весна прийшла!

Тепло знайшла!» —

Кричать дівчатка й хлопчики.

«Цвірінь! Цвірінь!

Журбу покинь!» —

Клопочуться горобчики.                      . ,

— Які Слова-рими ви почули?

Підсумок

Чому ви любите весну? Усі люблять весну; Ми підемо на вулицю і будем насолоджуватися весняним сонечком, вітерцем.

Вихователь Варкентін С.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *