27.03.2020 Середня “В” група (Зірочка) (Вихователі Варкентін С.М., Стадник О.Є.)
Художня література
Тема. Читання оповідання В. Сухомлинського «Весняний вітер» та слухання вірша Л. Глібова «Веснянка»
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з прозовими та віршованими художніми творами; підтримувати бажання спостерігати за весняними змінами; учити будувати відповідь до поставленого запитання; створювати розвивальне мовленнєве середовище, що занурювало б дитину в активну мовленнєву практику; продовжувати формувати культуру мовлення; активізувати та збагачувати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; виховувати любов до рідної природи.
Попередня робота: спостереження за іграми дітей під час прогулянок та в групі; бесіди на тему дружби та товариських взаємин.
Матеріал: сюжетні картини.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Організаційний момент
Вихователь пропонує дітям утворити коло.
Психогімнастика
Встаньте* діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І місце тихо сядьте.
- Основна частина
— Відгадайте загадку.
Тепло стало надворі.
Вже у лісі там і тут
Сине небо угорі.
Перші проліски цвітуть.
Сонце промінь шле землі,
Кучерява, запашна
Прилітають журавлі.
В гості йде до нас… (весна).
— Про яку йору року йдеться у,вірші? Назвіть ознаки весни. Весна йде, усіх будить. А допомагають їй сонце, вітер. Про це написав Василь Сухомлинський.
ВЕСНЯНИЙ ВІТЕР Клен цілу зиму спав. Крізь сон він чув завивання хуртовини і тривожний крик чорного ворона. Холодний вітер гойдав його віти, нагинав їх. Та ось одного сонячного ранку відчув Клен, ніби до нього доторкнулось щось тепле і лагідне. Прокинувся Клен. А то до нього прилинув теплий весняний Вітер:
— Годі спати, — зашептав весняний Вітер. — Прокидайся, весна наближається.
— Де ж вона весна? — запитав Клен.
— Ластівки на крилах несуть, — каже теплий Вітер. — Я прилетів з далекого краю, від теплого моря. Весна йде полями — заквітчалась квітами, красуня. А ластівки на крилах несуть барвисті стрічки.
Ось про що розповів теплий весняний Вітер Кленові. Клен зітхнув, розправив плечі. Зазеленіли бруньки. Бо йде весна-красуня.
Бесіда за змістом оповідання
— Хто спав усю зиму? Що відчував клен уві сні? Хто прилинув та розбуди клена? Що розповів вітер? Як весна дісталася нас? Що відбулося з Кленом?
Фізкультхвилинка
Веснонька до нас спішить,
На крилоньках у світ летить.
(Біжать і махають ручками.)
Вийдемо її зустрічати:
Пташок з вирію вітати!
(Ручки до грудей — уклоняються, вітаючи весну.)
Летіть пташечки, вже час!
Заспівайте в садку в нас.
(Махають ручками.)
Як струмочки дзюркотіли,
Ми кораблики зробили!
(Крутяться навколо себе, плескають у долоньки.)
Неси, водичко, їх, неси,
На щастя й радість дітвори!
{Махають ручками вперед, ніби підганяють кораблики.)
— Усі Люди зустрічають весну,
співають весняночки.
Про це написав
Гліб< Леонід у вірші.
ВЕСНЯНКА
«Весна прийшла!
Тепло знайшла!» —
Кричать дівчатка й хлопчики. «Цвірінь! Цвірінь!
Журбу покинь!» -*& Клопочуться горобчики. Приліз дідок,
Зліз на горбок —
У хаті буть не хочеться. Тепляк Дмухнув,
Крилом махнув,
По бороді лоскочуться.
Все ожило, все розцвіло.
І рій дітей привітненьких
На той горбок
Несе вінок
З фіалочок блакитненьких.
Бринить як док,
Як той мачок,
крапчастий і повнесенький
кричать, гудуть,
Далеко чуть
Таночок голоснесенький.
«Весну шануй,
Не спи, воркуй,
Наш голуб зозулястенький!
Не в’янь, рости,
Красуйся ти,
Королику квітчастенький.
«Цвірінь! Цвірінь!
Журбу покинь!» — Підспівують горобчики;
І я зрадів, помолодів,
Як ті дівчатка й хлопчики.
Бесіда за змістом вірша
— Як називається вірш? Хто радіє настанню весни? Про що кричали діти Що співали горобчики? Хто не хотів бути у хаті? Який був вінок? Що стал з дідком? Чому дідок почувався таким, як маленькі діти?
— Послухайте уривок вірша.
«Весна прийшла!
Тепло знайшла!» —
Кричать дівчатка й хлопчики.
«Цвірінь! Цвірінь!
Журбу покинь!» —
Клопочуться горобчики. . ,
— Які Слова-рими ви почули?
Підсумок
Чому ви любите весну? Усі люблять весну; Ми підемо на вулицю і будем насолоджуватися весняним сонечком, вітерцем.
Вихователь Варкентін С.М.