22.05.2020 І молодша «Б» (Казка) (Вихователі Бойко Н.Є., Волохова Н.О.)
Тема дня «День метеликів»
Заняття№1 Музичне (за планом муз. керівника)
Заняття№2 Худ. література «Заучування вірша Н. Забіла Метелик»
Мета: продовжити знайомити вихованців зі світом комах, розвивати пізнавальний інтерес до живої природи, виховувати естетичні почуття та бережливе ставлення до неї; навчати розуміти зміст віршованих творів та розучувати їх з допомогою дорослого напам’ять, розвивати інтонаційну виразність мови; , розширити уявлення про метелика .
Обладнання: малюнки із зображенням різних метеликів, ілюстрація до вірша Н. Забіли «Метелик», іграшковим метелик, аудіоапаратура.
Хід заняття
На дошці перед дітьми — малюнки із зображенням різних метеликів.
Що за диво в лузі, діти?
Пурхають барвисті квіти!
Спритно крильцями махають,
І пустують, і літають.
Здогадались, діточки,
Що воно за квіточки?
Малята відгадують загадку.(Метелики.)
Правильно, дітки, це метелики. Часто метеликів називають «квітами неба», або «літаючими квітами». У природі є дуже багато різних метеликів. Подивіться уважно на малюнки і скажіть, які бувають метелики, якого кольору? (Діти за допомогою дорослого описують кольори метеликів, що зображені перед ними на дошці) А зараз уважно послухайте віршик про метелика.
На дошці з’являється ілюстрація до вірша.Н. Забіла «Метелик»
Я біжу, біжу по гаю,
Я метелика впіймаю.
А метелик не схотів—
Геть від мене полетів.
Сів метелик на травичку,
Може, думав — не помічу?
Блиснуть крилечка ясні —
Зразу видно вдалині.
Сів метелик на листочок —
Може, там сховатись хоче?
Блиснуть крилечка ясні —
Не сховатися тобі!
Полетів він на лужок,
Заховався між квіток.
Я іду, іду, іду –
Метелика не знайду.
Бесіда за змістом вірша.
- Про що розповідається у віршику, кого хотіла зловити дитина? (Метелика.)
- Чи хотілося метелику, щоб його піймали? Чому? (Дорослий підводить вихованців до висновку: метелик має жити на волі, літати по квітах, де йому добре, а спійманий метелик швидко б загинув.) Пам’ятаєте, дітки: метелик хотів спочатку сховатися на травичці, на листочку, але його все одно було дуже добре видно. Чому? Що яскраво виднілося на зеленому фоні рослин? (Крильця метелика.)
- Де вдалося метеликові заховатися? (Серед квітів.) Правильно. Бо барвисті крила метелика схожі на що? (На пелюстки квіточки.)
Педагог пропонує дітям вивчити уривок з прослуханого вірша напам’ять. Малята за допомогою дорослого розучують першу(або першу і останню) строфи твору. Під час вивчення віршикавихователь звертає увагу на необхідну інтонаційну виразність мови дітей.
Вихователь. Малята, чи стало б краще, гарніше в світі, якби в ньому зникли всі метелики? (Ні.) Ми з вами будемо ловити метеликів? (Ні, не будемо.) Молодці, малята. Живих метелики. треба берегти, бо вони привносять у наш світ красу, чарівність.
Фізкультхвилинка
Педагог просить дітей уявити, що вони — крилаті метелики, які пурхають над барвистими луговими квітами та радіють літу.
Діти, зображуючи метеликів, «літають» про групі у супроводі аудіозапису будь-якої веселої музики.
Підсумок заняття.
Вихователь: Карбула М.О.