04.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователі Юва О.В., Шерепа Д.В.)
Тема дня « Райдуга на клумбі, квіти клумб»
1.Зан. Логіко – математичний розвиток
Тема: « Геометричні фігури. Лічба предметів, порівняння множин».
Мета: закріпити знання про геометричні фігури, розвивати вміння визначати напрямок і оперувати поняттями «праворуч» , «ліворуч»; закріпити навички лічби і порівняння множин, виховувати самостійність.
Матеріали: коробочка з яскравими кругами, овали, трикутники, прямокутники з намальованою веселою посмішкою і темні(яскравих більше, ніж темних) круги, овали, трикутники, прямокутниками з намальованою смужкою посмішкою: об*ємні геометричні фігури, мотузки.
Хід заняття
1.Сюрпризний момент .
У гості завітала л. Оленка і принесла коробку(дорослий пропонує розглянути коробку).
2.Гра «Не помились»(розглядання геометричних фігур та викладання яскравих фігур праворуч, а темних ліворуч від коробки.)
– Яких фігур більше? Яких менше?(діти рахують)
- Гра «Кумедні обличчя»(діти повинні розкласти фігури на кругах таким чином, щоб утворилися радісні обличчя, а потім, використовуючи темні геометричні фігури, викласти на овалах обличчя.
– Які вони: веселі чи сумні?
4.Фізкультхвилинка.
- Гра «Портрет»
На килимі з мотузки зроблено коло. Діти з об*ємних геометричних фігур викладають портрет.
- Підсумок заняття
– Запропонувати порахувати : скільки радісних портретів?
-Скільки сумних? Яких більше?
Дітям також необхідно назвати геометричні фігури, які вони використовували під час гри.
2.Зан. Ліплення
Тема : «Квіти на клумбі ,пролісок».
Мета: розширювати й поглиблювати знання дітей про квіти, професію скульптора; опановувати модульне ліплення, а також складання цілісного образу з модулів; закріплювати поділ цілого на частини, усну лічбу; розвивати естетичний смак; виховувати старанність, любов до природи. Обладнання: зображення проліска; технологічна карта виготовлення проліска з модулів; набір пластиліну; 1/ 2 аркуша білого картону; серветка; дощечка; картинки із зображеннями дерев, кущів і квітів.
Хід заняття
1.Сюрпризний момент. Поява книги рослин
2.Д\гра: «Рослини»
Дорослий розкладає перед дітьми картинки із зображеннями дерев, кущів і квітів. Далі він пропонує їм розподілити рослини на три групи: в один бік покласти малюнки лише з деревами, у другий тільки з кущами, а в третій із зображеннями квітів.
- Розминка для рук «Ігри з картонкою»
Утримувати картонку тільки великими пальцями обох рук; утримувати картонку тільки вказівними пальцями обох рук; утримувати картонку тільки середніми пальцями обох рук; утримувати картонку тільки безіменними пальцями обох рук; утримувати картонку тільки мізинцями обох рук; намалювати на картонці пальцем зображення квітки, сніжинки, спіралі, кола, сердечка та ін.
4.Мотивація: « Потрапив юний скульптор у своєму найяскравішому сні до країни Кругляндії. Усе вразило його в цій дивній країні, тому що дерева там були з кружечків, будинки круглі, машинки, гриби й тварини теж мали форму кулі. Навіть дітлахи в Кругляндії звались отак: хлоп’ята-кругленята й дівчата-круглята. А коли юний скульптор прокинувся, то відразу схотів показати друзям побачене. А любій мамі він зробив пролісок із маленьких кружечків.» Ось і ми з вам сьогодні зліпимо пролісок.
- Практична робота
– Розімніть половинку бруска зеленого пластиліну.
– Відщипніть від нього однакові шматочки розміром із гречане зерно, потім скачайте з них кульки.
– Від середини картонки викладіть униз вертикальну лінію з виліплених кульок. Це стебло.
-По обидва боки стебла викладіть листочки від кінця стебла вгору і в різні боки.
– Розімніть половинку бруска синього пластиліну.
– Відщипніть від нього однакові шматочки завбільшки з гречане зерно, потім скачайте з них кульки.
– Від верхівки стебла викладіть середню пелюстку пряму лінію з 6–7 кульок – Так само праворуч і ліворуч від середньої пелюстки викладіть ліву і праву пелюстки.
– Злегка притисніть пальчиками всі кульки, щоб вони не відстали від картонки.
6.Підсумок заняття:
– Розкажіть друзям, що в цій роботі було для вас складним.
7.Гра «Сонечко
Юва О.В.