07.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Підготовка до навчання грамоти.
Тема. У Задзеркаллі. Літера Т звуки [т] і [ т’].
Мета: учити дітей визначати перший та останній звук у словах, виконувати звуковий аналіз слів, визначати наголос; ознайомити з літерою Т на позначення звуків [т] і [т’]; тренувати в умінні римувати слова; розвивати фонематичний слух, логічне мислення дітей, дрібну моторику пальців рук; виховувати чуйність, бажання допомогти у біді.
Матеріал: лист, обруч; палички для лічби; фішки для звукового аналізу; предметні картинки, в назвах яких є звук [т] ; олівці; дзеркало.
Хід заняття
Дорослий повідомляє дітей про те, що для них надійшов лист.
Доброго дня, любі друзі!
Злий чаклун змінив моє ім’я. Мені може допомогти лише чарівне дзеркало, яке у Задзеркаллі. Я знаю ,що ви можете його знайти. Допоможіть мені.
АТАН
Я вас всіх прошу у казку,
Вирушаємо, будь ласка!
В Задзеркалля щоб ввійти,
Крізь дзеркало треба пройти.
Першим крізь дзеркало проходять ті діти, імена яких починаються з приголосного звука.
А тепер проходять ті, імена яких починаються з голосного звука(Діти проходять через обруч).
Тихо, тихо ви ступайте і за мною вирушайте.
Нас пригоди тут чекали, завдання нам готували.
-Погляньте, тут болото! Як нам його перейти?(Міркування дітей)
-Я знаю, якщо болото казкове, то і місточок через нього теж буде казковим. Ми зробимо зі слів місточок.
Дидактична вправа « Місточок зі слів»
Вправляти у визаченні першого та останнього звуків у словах.
Дорослий називає перше слово, а дитина має дібрати слово на останній звук слова, що назвав дорослий. За кожне правильно дібране слово діти отримують паличку для лічби, а потім складають місточок.
Дидактична вправа «Добери риму»
Дорослий називає слова, а діти добирають риму.
Листок – колобок – молоток
Грибок – пеньок – клубок
Гілка – білка – бджілка
Коса – оса – роса
Кішка – мишка – кришка
Лисичка – сестричка.
А тепер побіжимо – не впіймає нас ніхто!
Ми побігли і пішли. Ой! Кого ми тут знайшли? (Равлик)
-Викладіть звукову схему слова-відгадки. Скільки у цьому слові голосних звуків?(Два)
-Визначте наголос у слові та поділіть його на склади.
Фізкультхвилинка.
Рухлива гра «З купинки на купинку»
Дорослий пропонує дітям перейти струмок по купинках.
Дидактична вправа «Визнач спільний звук»
Діти розглядають картинки і визначають спільний звук( телевізор, трава, тин, трактор, торт, тризуб, трамвай, тюльпан).
Спільний звук т.
Звуки [т] і [т’] позначаються на письмі літерою Т.
Де ж нам букву цю знайти?
Будемо ми далі йти.
Діти звертають увагу на замок, на якому зображена літера Т.
Щоб у замок цей ввійти,
З паличок викладіть літеру Т.
Діти з паличок викладають літеру Т.
-На що схожа ця літера?
-Погляньте , двері відчинилися, і ми зможемо з вами увійти всередину.
Щоб чарівне дзеркало взяти,
Треба склади й слова прочитати.
ТА ТО ТУ ТІ ТИ ЛІ – ТО ТА – ТО СИ – ТО
ТІС – ТО КИТ ТУТ КІТ
-Тепер , чарівне дзеркальце допоможе нам дізнатися справжнє ім’я дівчинки.
Дорослий підносить дзеркало до імені АТАН , а діти читають: «Ната».
Підсумок заняття
-Чи сподобалося вам у Задзеркаллі? Що саме?
-Чи хотіли б ви змінити своє ім’я на задзеркальне? Чому?
2 Заняття. Конструювання.
Тема. Вантажівка з причепом.
Мета: розвивати дрібну моторику рук; навчати дітей споруджувати іграшкову вантажівку з причепом за допомогою будівельного конструктора за малюнком – зразком; сприяти розвитку просторової орієнтації та логічного мислення; виховувати уважність, прагнення виконувати завдання до кінця.
Обладнання: зображення вантажівки з причепом; малюнок – схема виконання конструкції; деталі будівельного конструктора( пластини та бруски різних розмірів, цеглинки, циліндри); маленькі кубики та інші дрібні іграшки.
Хід заняття
Вступна бесіда.
-Малята, чи подобається вам наш дитячий садочок? Що цікавого є в нашому дитсадку?
Так от, наші іграшки – ляльки та звірята також влаштували собі свій, малесенький, ляльковий дитсадок. Тепер до цього дитсадка треба перевезти всі необхідні речі. Іграшки, діти, сподіваються на вашу допомогу.
Дорослий пояснює, що для перевезення іграшкового майна потрібний відповідний транспорт. Діти уточнюють, що в такому випадку використовують вантажний транспорт. Дорослий зауважує, що буде краще, якщо їхні вантажні автомобілі будуть ще й із причепами.
Розглядання, обговорення малюнка – схеми.
Дорослий показує дітям малюнок. Діти називають складові автомобіля :кабіна, фари, кузов, колеса, а причеп являє собою ще один, додатковий кузов із колесами.
-Як ви думаєте, із чого ми робитимемо таку вантажівку?
Дорослий показує малюнок – схему із зображенням вантажного автомобіля, виконаного із геометричних об’ємних фігур.
Пальчикова гімнастика.
Дорослий промовляє віршовані рядки, діти за текстом імітують відповідні рухи.
Любить Павлик малювати,
Рома – на сопілці грати,
Оля любить вишивати,
Юлечка – плести-в’язати,
Толя – гайку закрутити-
Дуже вправні наші діти.
Виконання практичного завдання.
Виготовлення кабіни машини.
Спершу встановимо для нашої машини колеса. Для цього візьміть два циліндри, покладіть їх на певній відстані так, щоб зверху на них могла лягти довга, широка пластина. Тепер робимо власне кабіну. У кожної кабіни є фари. Фарами нашої вантажівки стануть маленькі тоненькі бруски. У машини чотири фари: дві – це дальнє світло, а ще дві – ближнє світло. Розташуємо їх у передній частині кабіни, поклавши посередині пластини: кладемо два брусочки, а зверху на них – ще два. Задня частина кабіни має бути високою, адже тут повинне бути місце для водія. Цю частину машини робимо із цеглинок у вигляді маленького місточка: з боків ставимо цеглинки на вузьке ребро, а зверху на них кладемо ще одну цеглинку.
Спорудження кузова машини.
Для кузова візьміть ще три цеглинки. Кузов розташовуємо поруч із кабіною: робимо один бортик за кабіною( ставимо одну цеглинку на широке ребро впоперек пластини, а ще дві – з боків – ставимо по її краях так, щоб всередині лишався простір для певного вантажу). Задню частину кузова лишаємо вільною, адже, як ви пам’ятаєте, за машиною має бути ще причеп, а з причепом кузов повинен бути з’єднаним.
Виготовлення причепа.
Причіп починайте робити також із коліс-циліндрів та пластини. Щоправда, пластина тепер нам знадобиться коротша, ніж та, що у самої машини. Бортики причепа робимо з трьох цеглинок, що стоять на довгому ребрі. Тепер візьміть ще один тоненький брусок і покладіть його так, щоб один кінець бруска лежав у кузові вантажівки, а інший – у причепі. От ми і з’єднали наш причіп із машинкою.
Обігрування конструкції.
Підсумки заняття.
Ваші іграшки – ляльки та звірята, яким ви допомогли пересилитися до їхнього дитсадочка – також вважають, що ви всі, малята,- справжні молодці!!!
Вихователь Башмачнікова О. О.