30.04.2020 Середня “В” (Зірочка) (Вихователі Стадник О.Є., Варкентін С.М.)
День лісових рослин в куточку лісу
Ознайомлення з соціумом
ЧОМУ КОРИСНО ЗАГАРТОВУВАТИСЬ
Мета: продовжити знайомити дітей зі змістом поняття «загартовування, способами й видами загартовувальних процедур та їх впливом на здоров’я дитини; розвивати пізнавальний інтерес до загартовування організму, позитивне ставлення до нього; виховувати в дітей вольові якості, розсудливість, бажання оберігати та зміцнювати здоров’я.
Матеріали та обладнання: демонстраційні — фотографії, на яких . діти загартовуються в дитсадку; роздавальний — картки з цифрами 1 і 2; набори сюжетних – картинок про різні справи малят, у тому числі загартовувальні процедури; чашки дітей; інші матеріали — Лісовичок (лялька бібабо); посудина з питною водою; аудіозаписи та обладнання для їх відтворення.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Дорослий закликає малят до уваги і промовляє віршовані
рядки. – ‘ •
Вихователь *
Дітки рівно всі сідають ’ Та на мене поглядають.
Трішки потягнулися,
Лагідно усміхнулися.
Зараз гостя ми чекаємо —
‘ Гратися з ним починаємо.
А гість до нас, малята, прийде казковий, чарівний: він у лісі проживає і міцне здоров’я має. Здогадайтеся, хто це. (Діти висловлюють думки, припущення.) Це Лісовичок.
Педагог дістає й показує ляльку, надягнувши її на руку. Діти вітаються з іграшкою. Вихователь за потреби говорить від імені
Лісовичка.
і II. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ
і. Розповідь-казка «Про Лісовичка-здоров’ячка та його друзів»
Вихователь. Бачиш, Лісовичку, які Чемні й виховані Малята! Лісовичок. Авжеж, чемні. Але я хочу, щоб вони ще були здоровими та міцними, як й. Тому я завітав до вас, щоб поділитися своїм досвідом. І спочатку я вам розкажу про себе казку. Послухайте її, будь ласка ‘
Я, Лісовичок, у лісі живу. Я там народився і з гарними друзями подружився. Ці друзі допомагають мені здоров’я и сили
набиратися.; * .
Найперший мій друг — це повітря. Я люблю гуляти й бігати
надворі. А коли я/вдома, не забуваю запрошували повітря до себе в гості — кілька разів на день відчиняю віконце. Адже в провітреному приміщенні легше і здоровіше дихається.
Ще один мій друг —-сонечко. Ви чули про сонячні ванни? Це коли на прогулянці підставляють сонечку ручки та ніжки, а влітку все тіло і засмагають. Від цього ми стаємо міцнішими та здоровішими, набираємося сонячної енергії.
А третій мій друг це Водичка. Як же з водою не дружити? Я не забуваю щоранку вмиватись, обтирати водичкою ручки й ніжки. А ще я обливаюся з кухлика. Звісно, водичку для цього я використовую прохолодну. Починав я з теплої водички, а потім поступово робив її все холоднішою й холоднішою. А Ще я купаюсь у лісовому озерці та річці, яка протікає біля мого чарівного лісу.
І знаєте, малята* до того, як я знайшов своїх друзів,,я був слабким і часто хворів. Але відтоді, як повітря, сонечко й водичка стали мені допомагати, я почав ставати здоровішим,. бо я загартовувався. І тепер мені жодна хвороба не страшна. І в рідному лісі мене звуть Лісовичком-здоров’ячком.
- Бесіда «Як загартовуються діти» . 1
Вихователь. Чи сподобалася вам, дітки, розповідь нашого гостя? {Відповіді дітей.) Але й вам є що розказати про себе Лісовичкові, адже ви теж займаєтеся загартовуванням. Пригадаймо, як ви це робите. А допоможуть нам світлини з життя нашої групи.
Педагог показує дітям фотографії, а діти дають відповіді на його запитання. ‘
- Чи загартовуєтесь ви повітрям? Що ви для цього робите?
- Як часто ви гуляєте надворі? Чим ви займаєтеся під час прогулянок?
- Чи впускаємо ми свіже повітря до нас у кімнату? Як ми це робимо? < .
- Улітку ви приймали сонячні ванни, засмагати на сонечку?
- Чи дружите ви з водичкою? Які водні процедури допомагають вам рости здоровими?
- Розкажіть, якими ще справами ви займаєтеся в дитсадку, і щоб рости загартованими та міцними. •
Під час бесіди вихователь допомагає дітям навідними запитан-нями, підказками, а також доповнює їхні відповіді.
- Музична фізкультхвилинка «Потанцюємо босоніж»
Педагог просить дітей роззутися, стати в коло та поводити хоровод босоніж, загартовуючи свої ніжки.
Звучить весела мелодія («а розсуд вихователя). Діти спершу довільно пританцьовують на місці, потім беруться за руки і пересуваються в ритмі музики заданим способом (звичайний крок, приставний, біг на носочках, підскоки тощо).
Після завершення ігрових рухів трохи розтирають стопи, знову одягають на них шкарпетки та взуття й повертаються на свої місця.
- Гра-практикум «Вибери картинки»
Діти отримують набори карток, на яких діти займаються різними справами, в тому числі виконують загартовувяльні процедури. Завдання Дітей — вибрати й покласти окремо ті малюнки. Що розповідають про оздоровлення. Виконавши вправу, діти можуть прокоментувати її: «Ось дівчинка вмивається, діти роблять зарядку босоніж, хлопчики купаються на ставку »і т. ін,.
Завдання можна виконувати в парах. Педагог стежить за правильністю виконання.
- Гра-роздум «Не переборщи!»
III. ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ
Лісовичок. Які ви молодці, дітки! Мені дуже сподобалося гратися з вами. А вал*, друзі? (Відповіді дітей.) На жаль, мені вже час додому. Та перш ніж попрощатися з вами, хочу запитати: ви зрозумілі, для чого людям загартовуватися? Для чого потрібне здоров’я? (Відповіді дітей.)
Аплікація
Тема. Метелики на лузі (аплікація)
. Мета: продовжувати вчити дітей працювати з папером, витками закріплювати вміння Дітей розрізати квадрат по діагоналі;
розвивати фантазію, спостережливість, старанність, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати бажання працювати гуртом і отримувати бажаний результат.,
Матеріал: тонований папір у формі галявини, клаптик тканини квадратної форми, нитки різного кольору, клей, пензлики, ножиці, клейонки, серветки.
ХІДЗАНЯТТЯ
- Організаційний момент
До групи завітав великий різнокольоровий метелик.
— Якими метелики бувають? *
— Якого кольору?
— Чим живляться?
— Але наш метелик засумував, тому що без друзів йому самотньо на великій галявині. •
— Розвеселімо нашого метелика — виготовимо йому друзів.
- Показ та пояснення
Розглядання та обстеження метеликів і пояснення виконання роботи (розрізання квадрата по діагоналі — крила, тулуб і вусики з ниток). Об’єднання дітей у підгрупи.
- Самостійна робота дітей
- Виставка дитячих робіт. Аналіз Створення композицій, милування роботою.
- Танцювальний етюд «Метелики»
Вихователь пропонує дітям потанцювати під музику, ніби чарівні метелики на галявині.
Варкентін С.М.