23.04.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователі Юва О.В., Шерепа Д.В.)
Тема дня «Дитина і побут»
1.Зан. Конструювання
Тема: «Парканчик для саду і городу»
Мета: розвивати дрібну моторику пальців та чуття симетрії; удосконалювати зорову увагу; підтримувати інтерес до ігрової конструктивної творчості; виховувати прагнення бути сумлінними, акуратними.
Обладнання: ілюстрація доглянутої садиби із садом, городом, квітником біля хати; кубики, деталі будівельного конструктора (трикутні призми або пірамідки чи конуси); малюнки-ескізи парканчиків (2–3 варіанти).
Хід заняття
1.Організація групи Вихователь показує дітям ілюстрацію, читає віршовані рядки.
-Погляньте, діти, який гарний будиночок. Напевно, у ньому живе дуже добрий господар — працьовитий, дбайливий.
-А що можна побачити біля будиночка? (Садочок, город.)
- Читання вірша
У гарному садочку,
Неначе у віночку:
Тут знайдуть милі діточки
Ще й ягідки і квіточки,
І фрукти соковиті,
Росою чисто вмиті…
І на городі грядки
— Утіха всім маляткам,
Там гарних овочів розмай:
Лиш не лінуйся, а збирай!
-Звісно, про все це хазяйновитий господар має дбати.
3 Бесіда «Що потрібно робити в саду і на городі?»
-Як слід доглядати деревця в садку?
– Як слід доглядати за рослинами в городі?
– Так, у працьовитого господаря має бути лад і в оселі, і біля неї. А ще город і садок слід обгородити парканчиком. Для чого потрібен парканчик біля садка й городу?
-. Як ви думаєте, яким має бути парканчик, що обгороджує садок та город, у дбайливої людини? (Красивим, міцним, добротним, високим.)
- Мотивація « Допоможемо господарю побудувати парканчик»
- Розглядання малюнків з парканчиками та пояснення роботи.
– Отже, зараз ми будемо робити парканчик. Ми сконструюємо його з іграшкового будівельного матеріалу — кубиків, а також інших деталей будівельного конструктора.
1) Розглядання малюнків-ескізів варіантів парканчика Погляньте, діти, які парканчики зображені на картинках. Ці малюнки будуть підказками-помічниками в нашій творчій роботі
2 )Зведення нижньої частини конструкції Парканчик будуємо, ставлячи щільно кубик біля кубика так, щоб вони стояли рівненько
3 Спорудження стовпчиків Зверху парканчик у нас буде зі стовпчиками. Ними стане ряд кубиків, які поставимо на нижні
4) Оздоблення парканчика Щоб парканчик був гарнішим, давайте оздобимо його: прикрасимо стовпцики гостренькими верхівками. Для цього нам стануть у пригоді інші елементи конструктора (можна використати трикутні призми, пірамідки, конуси тощо)
- Пальчиковагімнастика.
– Ось будинок нам знайомий. (Долоні з’єднані пучками пальців — «дах будиночка»).
– Це — парканчик біля нього. (Ставлять прямі долоні щільно поруч.)
Завітав сюди раз бичок — (Із кисті однієї руки зображують голову бичка, виставляючи вказівний та мізинний пальці вгору, а решту стиснувши в кулачок.)
-Почухав трохи свій бочок (Колові рухи кистями.) І спантеличено дивився: (Кружечки з вказівних та великих пальців підносять до очей.)
-Чому парканчик завалився? (Розводять долоні в сторони.) В и х о в а т е л ь. Певно, той парканчик був стареньким та похилим, якщо бичок зумів його звалити. А погляньте, дітки, які у вас вийшли парканчики гарні! Ви виявилися вправними, сумлінними будівниками. Молодці!
- Підсумкизаняття
-запропонувати малятам довільно розповісти про те, що та як вони робили: який матеріал використовували, деталі яких кольорів дібрали та яке враження справила на них гра.
Вихователь Юва О. В.