20.11.2020 Старша “Б” (Бджілка) (Вихователі Сахно Г.В., Юва О.В.)

Інтегроване заняття «Діємо разом»

Мета: формувати уявлення про ввічливість та способи її виявлення; спонукати дітей до ввічливого поводження у різних життєвих ситуаціях, навчити впізнавати ці ситуації на малюнках і картинах; розвивати здатність домовлятися і діяти разом у спільній художній діяльності. Створювати умови для творчого самовираження і самореалізації  дитини.

Обладнання : ілюстративний матеріал до теми з навчально – методичного посібника «Дошкільника – освіта для сталого розвитку»; атрибути для театралізації за казкою «Пригоди Буратіно», папір для малювання листівок, кольорові олівці, воскові крейди, фломастери, пастель; кулька, порожня пластикова пляшка з кришкою, репродукція картини Д.Золана «Дружба», В.Осєєва «Чарівне слово».

Хід заняття

  1. Вправа «Увага». Домовтесь попередньо, якими мають бути рухи – реакції на спеціальні слова: наприклад, море, ліс, хмара, малеча, пікнік. Потім делегуйте повноваження ведучого по черзі дітям, які називають в темпі слово, а всі мають виконати певний рух. Зауважте, що лагідними можуть бути не лише етикетні слова, а й лагідний погляд, посмішка, що створює гарний настрій.
  2. Обговоріть на основі ілюстративного матеріалу, який же вигляд може мати ввічливість у різних комунікативно – мовленнєвих ситуаціях, у яких доречне вживання слів звернення, відмови, вибачення, прохання, заперечення, образи супроводжуються певними жестами, словами.
  3. Запропонуйте дітям уявити та розіграти ситуацію «Театральний етикет: хтось з глядачів поводить себе нечемно (гучно розгортає обгортку з цукерки під час перегляду вистави). Попросіть дітей показати мімікою, жестами, словами, як дати зрозуміти порушнику, що так не можна робити, примусити припинити і при цьому не заважати акторам та іншим глядачам.
  4. Розкажіть дітям, що ввічливість – це не тільки привітання, але й поводження з іншими впродовж дня – повсякчас у різних ситуаціях. Пропонуйте розглянути картину Д.Золана «Дружба» (Книга дошкільника). Запитання до обговорення можуть бути такими: Що відбувається? Що ще відбувається? Що ти можеш сказати такого, що дозволяє тобі так говорити? Що можна сказати про цього хлопчика? Як саме він спілкується з птахою? Бесіда має дати уявлення  дітям, що ввічлива людина не буде демонструвати настирливість по відношенню до іншої, відволікати її від справ, враховувати інтереси цієї людини і т.д. ввічливість також виявляється і у тому, щоб не кидатися на шию іншій людині, демонструючи до неї прихильність і любов – те ж саме стосується і тварин.
  5. Продовжить розмову про значення ввічливості для взаємодії людей у процесі роботи з Книгою дошкільника. Закріпіть знання дітей про різні способи привітання в різних країнах. Виконати завдання №9.
  6. Запропонувати дітям підготувати для батьків листівки з приємними словами та малюками для гарного настрою. Можна використати записи музичних творів. Звернути увагу, як впливає ритм і характер музики на настрій і зміст зображення.

Вихователь Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *