22.04.2020 Логопедична “А” група (Ромашка) (Вчитель-логопед Костюченко Н.О.)
Фронтальне заняття.
Тема: Літера Й, звукосполучення ЙО. Весняні зміни у житті тварин. Творення присвійних прикметників.
Мета: закріпити у дітей розуміння звуко-буквених співвідношень в українській мові; вчити утворювати присвійні прикметники; розвивати вміння виокремлювати звук «й» та узгоджувати його з літерою й, читати слова зі звукосполученням йо; виховувати бережне становлення до довкілля.
Хід
- – Яка зараз пора року? Що на це вказує?
- Послухайте уважно мою розповідь.
Розтопило сонечко бурульку. Заплакала бурулька ,її сльозинка потрапила зайчикові на носик.
Ай! – сказав зайчик.
Сонечко заглянуло у барліг до ведмедів.
- ОЙ! – каже ведмежатко.
Сонечко запитує: хто вже прокинувся?
- Я, – каже їжак.
- А у кого знов руда шуба?
- У неї! – показали всі на білочку.
(викладаються картинки звірів на дошці)
- – Що казали тварини?
Треба чітко відокремлювати вигуки під час розповіді, щоб діти мали змогу відповісти: ай, ой, [йа],у [нейі].
- Ознайомлення з літерою Й.
Буква й така ж, як «и»,
Неначе рідні дві сестри.
Лиш зійшов над нею місяць,
Став ріжками догори.
- Обстеження літери: скільки елементів, на що схожа. Характеристика звука «й».
- – Мудра сова надіслала вам завдання, але не дописала літеру, яку ми сьогодні вивчили. Допишіть та прочитайте послання. (На окремих аркушах написані слова: ..од, ..ог, га.., га..ок, ча..ка, ра.., ма..ка, ліні..ка.
Діти підставляють літеру «й» і читають слова.
- Звуковий аналіз прочитаних слів.
- Дидактична гра «Зайчики стрибають». А тепер зайчики стрибають та знаходять всі квіточки з малюнками, у назвах яких є звук «й».
- Дидактична гра «Чий хвіст, чия голова». Вчити дітей утворювати присвійні прикметники: заячий, лисячий, ведмедячий, вовчий, крокодилячий, слонячий і тощо.
- Підсумок заняття.