01.04.2020 Логопедична “А” група (Ромашка) (Вчитель-логопед Костюченко Н.О.)
Фронтальне заняття.
Тема: Літера та звук «ж». Весна. Образні слова.
Мета: познайомити зі звуком «ж» та його графічним написом; розвивати естетичне сприймання довколишнього світу, увагу, пам’ять, мислення; учити придумувати та вживати образні вирази та слова; формувати вміння робити звуковий аналіз слів, читати короткі слова, складати слова з поданих літер; виховувати бажання навчатись.
Хід:
- До нас завітала Весна.
Розкажіть, що вона принесла вам? ( тепло, сонечко, струмочки, квіти, свята, молоду травичку, повернення птахів, перши жуки тощо.
- З весною прокидаються комахи.
Я зібрав жуків чимало,
Та вони всі повтікали.
Я за ними. Ну й дива!
Заповзли вони в слова:
Жар, кажан, пожежа,
Жито, жаба, вежа,
Баклажан, пружина,
Жало, вуж, крижина…
Де жуки ці? Покажіть,
Позбирати допоможіть. ( І.Січовик)
У тексті та на картках, що мають вигляд жуків, відбирають малюнки зі звуком «ж»
- Д/г «Знайди домівку для жуків»
У словах визначають місце звука та розташовують на свої місця (на початку слова, у середині, кінці слова).
- Розгляд літери Ж. На що вона схожа?
Я жука тримаю в жмені,
Показати хочу Жені.
Жук у жмені: «же-же-же» –
Схожий він на букву «Ж».
- Викладання літери з покидькового матеріалу або з бісеру, ґудзиків, сірників тощо.
- Повторити декілька раз чистомовку:
Жу-жу-жу – по галявині ходжу.
Жу-жу-жу – друзів я не знаходжу.
Же-же-же – не лови мене.
Жи-жи-жи – слідом ти біжи.
Складання з літер слів та читання складених слів.
- Д/г «Образні вирази»
Ви дуже любите фантазувати, я називаю слова, а ви уявляєте на що вона схожа з чим або з ким.
Жаба – неначе зелений листочок;
Курчатко – пухнасте сонечко, тощо
- Д/г «Образні слова».
Струмки – співають;
Хвилинки – летять:
Сонечко – голубить, тощо
- Підсумок. Який звук разом з літерою ми познайомились?
Що вам найбільш запам’яталося?
Хто назве більше слів на звук «ж».
Дякую всім.