30.03.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)

Тема дня: «Сонце та планети сонячної системи».

Заняття розвиток мовлення

Тема: “Планети сонячної системи”

Завдання розвитку

Закріпити  знання  дітей про планету Земля; розширити уявлення дітей про Сонце, його значення, розкрити поняття «Космос» та сонячна система, ознайомити з планетами Сонячної системи та характерними особливостями планети Марс, вміння їх розрізняти на площинних зображеннях .

Розвивати вміння захоплюватись загадковістю і таємничістю природи Космосу; розвивати усвідомленість єдності Землі та Космосу. Виховувати інтерес до космічного простору, здатність бачити красу зоряного неба, естетичний смак, сприяти формуванню базових якостей: наполегливість, самостійність, креативність, збагатити словник дітей словами – назвами Космічного простору.

Продовжувати вчити дітей активно передавати свої враження від почутого в образотворчій діяльності; сприяти розвитку творчої активності, надавати можливість експериментувати з фарбами, інтегрувати різні види образотворчої діяльності.

Обладнання та матеріали: світлини на космічну тематику, схема-плакат Сонячної системи, світлини планети Марс, глобус, ширма із зображенням зоряного неба, підготовка «планетарію», підбір загадки, вірша, кулі із пап’є-маше, кружечки різної величини, акварельні фарби, прості олівці, пензлики, клей ПВА,штучні матеріали( пробки від пластикових пляшок,) природні матеріали (кольорові шерстяні нитки, крупа пшона,гречки, горох,) фломастери, картки «Кому потрібне Сонце?».

Підготовча робота.

Ознайомлення дітей з природою Космосу, виготовлення ширми зоряного неба, зірочок, планети із пап’є-маше, відгадування загадок, удосконалення навичок дітей до мистецької діяльності – малювання, аплікації з використанням різних матеріалів.

Хід заняття

– Діти, сьогодні ми продовжуємо діяльність в нашому віртуальному планетарії, ним, як відомо, на деякий час стала наша групова кімната. Ми з вами дізнаємось, що таке космос, розширимо уявлення про планету Земля , про Сонце, чи є в нього космічна родина і хто є її членами, яке значення Сонця, а також будемо малювати та виконувати аплікацію однієї з планет .

– Малята, готові до праці? ( Вихователь показує глобус та проводить з дітьми бесіду )

– Що це?

– Що таке глобус? ( Об’ємна карта нашої планети)

– Як називається наша планета?

– Як називають людей, які живуть на ній? ( Земляни)

– Які кольори є на глобусі? (Блакитний – колір водних просторів, жовтий – колір пустель, зелений – ліси, рівнини, долини, різні відтінки коричневого – це гори різної висоти)

– Про що вони розповідають?

Ой, як це чудово, послухайте, діти,

Що всім нам знайшовся притулок у світі.

В безмежному Космосі добре помітна

Домівка людини – Земля наша рідна.

– А що таке космос? ( Відповіді дітей)

– Так, це простір, що з усіх боків огортає нашу планету. Він безкінечний, вічний, немає ні початку, ні кінця, його неможливо ні обійти, не об’їхати. Там суцільний морок, де дуже холодно і темно, там немає повітря. Космос ще можна назвати зоряною країною, Всесвітом.

Та є серед них одна зірка, яка знаходиться найближче до Землі – це…?

Що у світі найсвітліше, наймиліше, найтепліше.

В небі вдень воно гуляє, ніч приходить – спать лягає?

(Сонце)

Запитання до дітей:

– Чому ви вважаєте, що це сонце?

– Що таке Сонце: зірка, планета чи метеорит? (Зірка)

– А що сталось , як би зникло сонце? ( Сонце дає світло і тепло рослинам, тваринам і людям; без Сонця неможливо життя на Землі).

Робота з картками « Кому потрібне Сонце?»: заштрихувати кружечки біля тих предметів кому воно потрібне.

Вихователь: а ще, навколо Сонця обертається наша планета.

– Чи стоїть Сонце на одному місці протягом дня?

– Яким ви бачите Сонечко? (Відповіді дітей)

Вихователь: Сонце – це велика зірка , розпечена куля жовтого кольору, набагато більша від Землі; на її поверхні навіть камінь розплавиться і перетвориться на пару.

Вихователь: Малята, давайте пограємо в гру «Добре – погано». ( Добре – тепло, світло, життя, здоров’я, радісний настрій, розтоплює сніг, висушує калюжі… Погано – надмірна спека знищує рослини , завдає шкоди здоров’ю людей, пересушує русла річок, озера…)

Фізкультхвилинка

(Звучить музика гурту «SPACE»)

Вранці Сонце прокидається,

З усіма воно вітається,

Вдень високо піднімається,

Все навколо зігріває,

Промінці всім посилає,

Вечір надходить – Сонце заходить.

– У Сонця є велика космічна родина, навколо нього обертаються й інші планети. Які планети ви знаєте, крім планети Земля? (Вихователь показує плакат – схему Сонячної системи, називає їх)

– Які ці планети за величиною?

– Чи однакового вони кольору?

– Чи всі вони близько біля Сонця?

– Скільки їх?

Дидактична гра «Make a line (Утвори лінію)»

Діти викладають з маленьких картинок лінію за вказівкою педагога ( Зоряний шлях)

Всі ці планети – це велика космічна родина, для яких Сонечко є мамою, вони – його діти , які обертаються навколо нього. Сонце разом з планетами називають Сонячною системою. Кожна планета має свою доріжку, по якій вона рухається навколо Сонця. Ця доріжка називається орбітою.

Гра « Поєднай слова в речення »: небо – зіроньки, ранок – Сонечко, діти – планети , дім – планета Земля.

-А тепер ми здійснимо космічну мандрівку на оду з планет – сусідів нашої Землі.

– Спробуйте здогадатись, що це за планета: вона рухається по четвертій доріжці орбіті, вона червоного кольору, її ім’я складається з чотирьох звуків.

– Це планета – Марс. Вона дуже схожа на Землю: є пори року, дні і ночі, але за зовнішнім виглядом ця планета аж ніяк не схожа на Землю. На Марсі є темні і світлі ділянки, є кратери (ями), пагорби, провалля, вулкан Олімп. Через велику кількість піску та пилу червоного кольору вчені називають її червоною планетою. Поверхня планети кам’яниста, води дуже мало і вона тверда – у вигляді льоду. На Марсі спекотно вдень і холодно вночі. Життя на планеті не виявлено.

– А як би там були люди, як би їх називали? (Марсіани)

( Вихователь пропонує дітям кружечки і кульки з пап’є – машше перетворити в планети Сонячної системи, використовуючи запропонований матеріал (дивитися обладнання до заняття).

За активність на занятті діти нагороджуються призами – зірочками.

– На наступних заняттях ми продовжимо нашу космічну мандрівку

 

Заняття образотворче мистецтво

Тема: «Космонавт на місяці»

Програмний зміст: уточнювати і узагальнювати знання дітей про космос, розвивати вміння втілювати побачене в малюнку.

– розвивати вміння малювати використовуючи нетрадиційні методи малювання;

– розвивати естетичний смак, інтелектуальні та мистецькі здібності;

– виховувати інтерес до космосу, до роботи з нетрадиційними методами малювання;

– створювати умови для творчого розвитку дітей.

Матеріал:  файли з зображенням космосу і небесних тіл, вирізані зірки на кожну дитину, акварель, зубні щітки на кожну дитину, трубочки на кожну дитину, ганчірочки, тоновані листи для кожної дитини, стаканчики з водою, клей, пензлики для клею, баночки для клею, тоновані листи 20 * 30, музичний файл з піснею «Трава у дома», файл зі звуком ракети, що злітає, корзинка

Попередня робота: проведення пізнавальних занять, бесід, відгадування загадок з космічної тематики.

Хід заняття:

Вихователь: Діти, подивіться який сьогодні чудовий день. Так і хочеться відправитися в подорож. А ви хочете зі мною відправитися в незвіданий космос?

Діти: Так.

Вихователь: Якщо в космос ви хочете,

Значить скоро полетите.

Найсміливішим буде наш

Веселий дружний екіпаж.

Але перед відльотом згадаємо, що необхідно підготувати для польоту в космос. Який одяг носять космонавти?

Діти: Скафандри.

Вихователь: Правильно, скафандр. Давайте станемо близько стільчиків і одягнемо скафандр, шолом, чоботи, рукавички. (супроводжуємо рухом) Діти, а що нам ще треба для польоту в космос?

Діти: балон з повітрям

Вихователь: Молодці. Не забули! Отже, одягаємо на себе балони. (супроводжуємо рухом).Ребята, а на чому полетимо?

Діти: на ракеті.

Вихователь: Правильно!

Щоб ракетою управляти,

Потрібно сильним, сміливим стати.

Слабких в космос не беруть:

Адже політ – нелегка праця.

Будемо ми тренуватися,

Будемо сили набиратися.

Давайте виконаємо зарядку, щоб стати сильнішими. Встаньте біля своїх стільчиків.

Ми ногами топ-топ,

Ми руками хлоп-хлоп.

Ми очима мить-мить,

Ми плечима чик-чик.

Раз – сюди, раз – туди,

Повернись навколо себе.

Раз – присіли, два – підвелися,

Руки до верху все підняли.

Раз-два, раз-два

У космос нам летіти пора.

Вихователь: Давайте вийдемо і побудуємо коло, це буде наша ракета. (Виходять і будують коло разом з вихователем)

– А зараз ми з вами діти відлітаємо на ракеті. Давайте, порахуємо: п’ять, чотири, три, два, один, пуск …. (В цей час звучить звук ракети, що злітає). Давайте подвигаемся на місці, як ніби ми летимо. (Діти імітують політ на ракеті).

Вихователь: Діти, ось ми з вами і в космосі. Давайте сядемо на свої місця і подивимося на всі боки (діти сідають на місця). Діти, подивіться в наші ілюмінатори. Що ви бачите? (В цей час на проекторі з’являється картинка з планетами)

Діти: Планети.

Вихователь: Правильно, планети. Подивіться, скільки їх багато, які вони різні, але всі дуже красиві. А у нас теж є свої планети, які ми з вами малювали на минулому занятті методом монотипії. Вони у вас лежать на столі. Давайте приклеїмо їх на наші листочки і у нас в космосі теж будуть планети. Але спочатку проведемо гімнастику для пальчиків.

Раз, два, три, чотири, п’ять (По одному загинають пальчики на обох руках).

У космос полетів загін. (З’єднують долоньки разом, піднімають руки вгору).

Командир в бінокль дивиться (Пальця обох рук з’єднуються з великими, утворюючи «бінокль»).

Що він бачить попереду?

Сонце, планети, супутники, комети (загинає пальчики обох рук)

І велику жовту місяць.

Вихователь: Пальчики розім’яли і можна починати приклеювати планети. На пензлик клею беремо трохи, не забуваємо користуватися ганчірочками. Планету можна приклеїти на будь-яке місце в своєму листку. (Діти виконують роботу).

Вихователь: Хто виконав роботу акуратно відкладіть всі на край столу. Діти, а що пролетів повз, подивимося уважно в ілюмінатори прямо. (В цей час з’являється нова картинка з зображенням комети)

Діти: Комета.

Вихователь: А як ви здогадалися?

Діти: Це небесне тіло, яке при польоті залишає за собою слід, у вигляді хвостика.

Вихователь: Молодці! Це і справді комета. Подивіться яка вона незвичайна, барвиста і який у неї чудовий хвостик. Давайте швидше замалюємо її, поки вона не пролетіла повз.

– А якого кольору в нас буде комета?

Діти: Помаранчевого

Вихователь: добре, будемо малювати оранжевого кольору. А чим ми її будемо малювати?

Діти: трубочкою

Вихователь: Правильно, трубочкою, за допомогою методу видування. Нагадаю як треба малювати: трубочкою налити в фарбу води, розмішати нею фарбу. На листок паперу поставити крапельку фарби і подути на неї за допомогою трубочки в будь-яку сторону. Залежно від того де у комети буде хвостик. Всі згадали, тоді починаємо малювати. (Діти виконують роботу, вихователь деяким дітям допомагає)

Вихователь: Ви вже закінчили роботу. А ми продовжуємо наш політ. Давайте ще раз подивимося в наші ілюмінатори (діти роблять вікно перед очима, дивляться. У цей час з’являється картинка із зображенням зірок).

Вихователь: Хлопці, а що ж ми бачимо зараз перед очима?

Діти: Зірки.

Вихователь: Так. Скільки їх багато. А на що вони схожі?

Діти: На точки, на горошинки …

Вихователь: Правильно. Давайте і їх замалюємо. Ось тільки їх доведеться малювати довго, адже їх так багато. А може ви знаєте як намалювати їх швидше?

Діти: так, за допомогою зубної щітки.

Вихователь: Правильно. Адже ми вже знайомі з технікою набризку. І щітки у на теж є. Тоді не будемо втрачати час і намалюємо зірки. А який колір будемо використовувати?

Діти: Жовтий.

Вихователь: Давайте покажемо їх жовтим. Але спочатку я нагадаю як малювати за допомогою цієї техніки: спочатку треба намочити щітку, потім набрати на щітку жовту фарбу. Нахилити щітку до листка, щоб щетинки дивилися теж вниз, на листок. Пальчиком відгинаємо щетинки так, щоб крапельки фарби впали на листок. Робимо це тихенько, щоб фарба не потрапила вам на одяг.

Вихователь: Діти починаємо тепер малювати (діти виконують роботу, вихователь допомагає)

Вихователь: Діти, молодці. Ми всі, що побачили замалювали. Повітря в балонах залишилося мало і нам треба вирушати додому. А вам хочеться що-небудь взяти з космосу з собою?

Діти: Так!

Вихователь: Тоді давайте наловимо зірок в мою кошик (дістаю кошик, в ній готові зірки на кожну дитину. Вони покриті серветкою). Хлопці, ловіть зірки і кидайте їх мені в кошик (діти імітують рухи, як вони ловлять зірки і кидають їх у кошик).

Вихователь: Подивіться, скільки ви наловили зірок! (показую кошик, прибравши серветку). Коли ми прилетимо додому, я вам їх роздам. А зараз пройдемо в ракету, щоб летіти додому, поки повітря зовсім не закінчилася. (діти стають в коло, тримаються за руки. Звучить музика «Трава у дома»).

Вихователь: Залишилося небагато часу до приземлення. Давайте рахувати. 5, 4,3,2,1 приземлилися. Давайте знімемо балони з повітрям і скафандри. (Діти імітують рухи).

Вихователь: Вам сподобалася подорож?

Діти: Так!

Вихователь: А що ми з вами бачили в космосі?

Діти: Планети, зірки, комету.

Вихователь: Наша подорож підійшла до кінця. І зараз я вам роздам ваші космічні зірки (діти підходять до вихователя, вона роздає з кошика зірки).

Вихователь: Сахно А.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.