22.04.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователі Юва О.В., Шерепа Д.В.)
Тема дня «Дитина і вулиця»
1.Зан. Ознайомлення з соціумом
Тема: «Наші помічники»
Мета: розвивати пізнавальний інтерес дітей; дати знання про засоби пересування; уточнити і розширити уявлення дітей про будову автомашин, їх призначення; навчити розрізняти 5–6 видів автомашин за зовнішнім виглядом, знаходити їх зображення на картках розумових дій; закріпити основні правила дорожнього руху та поведінки пішоходів на вулиці; збагачувати словник дітей словами — назвами машин (легкова автомашина, вантажівка, пожежна машина, снігозбиральна машина, екскаватор, автокран); виховувати інтерес до довкілля, обережність та бажання дотримувати правил дорожнього руху.
Матеріал: таблиця із зображенням наземних видів транспорту; пішоходів на вулицях міста; іграшковий світлофор; дорожні знаки («Пішохідний перехід», «Доріжка для пішохода», «Перехрестя», «Обережно — діти!», «Інша небезпека»); маячок для острівця безпеки; картки розумових дій; набір площинних геометричних фігур
Хід заняття
- Сюрпризний момент
– Діти, до нас завітав господар вулиць у місті. Як ви гадаєте, хто це?
– Послухайте загадку і відгадайте!
Як переходиш вулицю,
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема,
Трикольорові очі
Я маю недарма.
- Показ іграшкового світлофор). Він має три ока, усе бачить на своїх дорогах.
- Якого кольору очі? Світлофор приніс нам цікаву картку.
- Бесіда біля таблиці.
- Які машини зображено на картинках?
- Де стоять всі машини у вечері?
- Так, у гаражах стоять різні машини: легкова автомашина, вантажівка, пожежна машина, але там є ще й інші. Машину-екскаватор використовують, щоб викопати велику яму для будівництва
- Відгадування загадки
Двірник-чудо перед нами,
Величезними руками
За одну хвилину згріб
На дорозі білий сніг.
– Про яку машину загадка?
-Так, це снігозбиральна машина для очищення вулиць від снігу.
-А це -автокран, що піднімає і переміщує на невелику віддаль вантажі.
– Чим різняться машини між собою?
- Дидактична вправа «Закінчи речення»
- Машини допомагають людям…
- Вантажівки перевозять…
- Машиною керує…
- Усі машини можна назвати одним словом…
6.Гра «Світлофор»
(Діти стоять на килимку. Вихователь піднімає зелений прапорець, діти тупають ногами. Якщо піднятий жовтий прапорець — плескають у долоні; якщо червоний — присідають без руху і звуку. (Повторити двічі–тричі.)
-Усі автомашини їздять по дорогах, а людям також часто доводиться ходити по дорозі, переходити її.
– Щоб не сталося біди, що потрібно знати пішоходові?
-А тепер, діти, послухайте вірш про перехід через вулицю та виконайте разом рухи. (Імітація рухів за текстом вірша.)
Подивись ліворуч,
А потім праворуч,
Якщо хочеш ти
Дорогу перейти.
І якщо побачиш,
Будь-яку машину,
Почекай на місці,
Щоб не було біди.
- Робота з картками розумових дій
-А тепер ми розгляньмо картки, що нам подарував Світлофор. Вони лежать на столах. Я називатиму машину, а ви фішками з геометричними фігурами накриватимете зображення цієї машини на картці. Якщо це пасажирський транспорт, то накривайте кружечком, вантажний — квадратом, а машини, що допомагають людям виконувати важку роботу,— прямокутником.
- Дидактична гра «Спритні дошкільнята»
Діти об’єднуються у три групи та отримують на кожну групу конверт з пазлами певного дорожнього знака, з яких його необхідно скласти. Складають, називають знак і самостійно пояснюють, навіщо його встановлюють
- Підсумок заняття
-Як потрібно себе поводити на вулиці?
– де потрібно переходити дорогу?
– які машини ви запам*ятали?
2.Зан. Аплікація
Тема «Світлофор»
Мета: закріпити знання дітей про елементарні правила дорожнього руху, вдосконалювати навички роботи з папером і клеєм при виконанні аплікацій, розвивати дрібну моторику пальців рук, виховувати охайність під час виконання аплікації .
Матеріал: іграшкові машини, маленька лялька-водій, іграшкова каністра, великий підлоговий світлофо, трафарет світлофора, три вичка”, вирізані з кольорового паперу, клей, пензлик, серветка , стенд, на якому викладено дороги і перехрестя.
Хід заняття
1. Організаційний момент
Вступна бесіда дорослого (виставляє іграшкову легкову машину).
– Сьогодні я принесла вам цю красиву машину. Тільки от біда, вона не їде. Як ви думаєте, чому? (Припущення дітей.) Просто її потрібно заправити. Чим заправляють машини?
– Правильно. А хто сидить за кермом машини?
-Зараз ми заправити машину бензином і посадимо в кабіну водія. (Кладе ляльку в кабіну, з іграшковою каністри “заливає Бензин”.)
-Тепер машина може їхати. Нагадаємо водієві правила дорожнього руху.
- Розглядання світлофору.
– Що означає кожне вічко у світлофора?
– Що робить машина коли загорається червоне вічко?
– А що робить пішоход в цей момент?
3 .Мотивація: «Виготовимо світлофор для водія, щоб він міг правильно рухатися і нікому не заважати»
- Пальчикова гімнастика.
- Показ і пояснення роботи дорослим
6. Діти приступають до роботи. Наклеюють кола на прямокутник. Вихователь читає вірші С. Михалкова.
Якщо світло запалюється червоний,
Отже , рухатися небезпечно.
Світло зеленій каже:
Проходьте, шлях відкрито!”
Жовтий світло – попередження;
Чекай сигналу для руху.
- Підсумок заняття
– Як ви вважаєте допоміг наш світлофор водіям? Чому?
Вихователь Юва О.В.